برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو فراکسیون مستقلین ولایی تاکید کرد که صداوسیما به جای آنکه در مناظرات نقش تماشاگر و کرنومتر داشته باشد، هدایت‌کننده کار باشند و اجازه ندهد که کاندیداها از بحث خارج شوند. موضوعی که منوط به نقش موثرتر صداوسیما در مناظرات است.

مازندمجلس: محمدجواد جمالی در ارزیابی از دور اول مناظره بین کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: گرچه مناظره در دور اول مربوط به مسائل اجتماعی بود، اما کاندیداها وارد مسائل سیاسی شدند. این آفت کشور است که تمامی مشکلات از دیدگاه سیاست‌بازی و نه سیاست‌ورزی دیده می‌شود.
وی افزود: در مناظره دور اول در زمان طرح مشکلات محیط زیست، نامزدها به جای ارائه برنامه به پروپای هم پیچیدند، حال اینکه همه مشکلات و مسائل محیط زیست را می دانیم که هیچ ارتباطی با سیاست ندارد.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه «مجری برگزاری مناظرات باید با داشتن نقش قوی‌تر جلوی بحث های غیرمرتبط را بگیرد» گفت: مجری در مناظره دور اول کرنومتر بود حال آنکه باید با داشتن اختیارات جلوی بحث‌های غیرمرتبط را می‌گرفت. اگرچه شاید صداوسیما از ترس آنکه متهم به برخورد بهتر و یا بدتر با کاندیدایی شود، اینگونه رفتارها را از خود نشان داد و در مناظره بی‌اراده بود اما انتظار می‌رفت اگر کاندیدایی از مسیر اصلی خارج شده است او را به موضوع بحث برگرداند.
جمالی با بیان اینکه «چگونگی مدیریت مناظره دور اول همچون سال 88 بود» گفت: در سال 88 نیز مجری کاری به مباحث مطرح شده بین نامزدها نداشت و سرانجام آن اتفاقات آن سال شد. طیبعتا انتظار می‌رود مجری مناظرات با داشتن اختیارات و توانایی بتواند آن را به بهترین نحو مدیریت کند.
وی افزود: مجری مناظره نباید تنها نقش تماشاگر و وقت نگهدار داشته باشد بلکه باید هدایت کننده بحث بوده و از مباحث طرح شده حفاظت کند، نه اینکه هرکسی هرچه خواست بگوید و مجری نیز هیچ پاسخی ندهد. طبیعتا اگر قرار بود که نقش مجری تنها کرنومتر باشد سیستمی تعبیه می شد تا به محض پایان زمان پاسخ کاندیداها، میکروفون آنها قطع شود.
نماینده فسا در عین حال سوالات مطرح شده در مناظره دور اول را متنوع و خوب خواند و گفت: در این بین جای مباحث مربوط به بهداشت و درمان، سلامت و بیمه ها خالی بود. سوال این است که کاندیداها برای رفع مشکل ورشکستگی بیمه ها، طرح تحول سلامت و پزشک خانواده چه برنامه هایی دارند؟
جمالی ادامه داد: در مناظرات سال92 نیز تنها چند عکس از بیمارستان به کاندیداها نشان داده شد و نظرشان را پرسیدند. اینگونه نباید با مبحث مهمی چون بهداشت و درمان برخورد شود چون تمامی آحاد جامعه با این مقوله درگیرند. انتظار می‌رود که در مناظرات بعدی و حداقل در مناظره اقتصادی موضوع سلامت نیز گنجانده شود.
مناظره مناظرات کاندیداها اینکه جمالی داشتن انتظار مباحث مشکلات سلامت کرنومتر مسائل موضوع نباید مدیریت می‌رود اینگونه درمان بهداشت نماینده افزود تمامی مربوط صداوسیما نامزدها برنامه برخورد اختیارات غیرمرتبط کاندیدایی