برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات خطرات پیرامون کشور را دفع می‌کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی که به قم سفر کرده است، روز پنجشنبه 14 اردیبهشت، در جشن بزرگ اعیاد شعبانیه روستای انجیله اظهار کرد: به این منطقه می توان به عنوان منطقه ای مناسب گردشگری نگاه شود تا سبب ایجاد توسعه و اشتغال برای مردم شود که در این زمینه اگر طرح هایی ارائه شود. منجر به آبادانی منطقه خواهد شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آغوش باز برای استقبال از سرمایه گذاران در استان قم وجود دارد، زیرا لازم است از مهاجرت فراوان روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

اهم اظهارات رئیس مجلس را به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*تمام تلاش کشور بر این است که زمینه کارآفرینی ایجاد شود و مقام معظم رهبری نیز در ایجاد زمینه اشتغال تاکید دارند.

*{خطاب به مردم}:  انتخابات را جدی بگیرید و تلاش کنید تا انتخاباتی پرشور برگزار شود، زیرا یک رکن واقعی در جمهوری اسلامی ایران انتخابات است و هر چه حضور مردم پررنگ تر باشد، سرنوشت کشور نیز بهتر رقم می خورد.

*انتخابات ایران زیر دوربین های فراوانی قرار گرفته، زیرا همگان به دنبال این هستند که نقش مردم ایران در تعیین سرنوشت خود را با توجه به ناآرامی های منطقه مشاهده کنند. حضور مردم در انتخابات برای تعیین سرنوشت کشور لازم است و سبب می شود، پایداری امنیتی کشور ایجاد شود.

*در منطقه کمتر حکومت دموکراتیکی وجود دارد و اغلب سلطنتی هستند، کشورهای بزرگ با توجه به این شرایط توجه ویژه ای به حضور مردم ایران در انتخابات دارند، زیرا حضور گسترده مردم در انتخابات خطرات را از کشور دفع می کند.

روستاها بر اساس برنامه ششم باید به مراکز تولیدی تبدیل شوند

*{ در آیین کلنگ زنی آغاز عملیات گازرسانی به روستاهای دهستان قاهان قم}: از سال ها پیش دغدغه گازرسانی به دهستان قاهان وجود داشت ولی به دلیل فاصله طولانی این منطقه با شهر که هزینه های بالایی را ایجاد می کرد، با توجه به منابع مالی محدود، امکان گازرسانی وجود نداشت.

* علت این موضوع کمبود منابع عمرانی بود، خوشبختانه بعد از بررسی ها مقرر شد تا پروژه گازرسانی به اعتبار 26 میلیارد تومان انجام شود که البته حدود 3 میلیارد آن را مردم و مابقی را دولت پرداخت می کند.

*همیشه نگرانم که خدمات جمهوری اسلامی ایران که در این چهار دهه انجام شده در افکار عمومی معرفی نشود، باید توجه داشت که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای آبادانی روستاها اقدامات فراوانی انجام شده است.

* رویکرد عدالتخواهانه جمهوری اسلامی ایران بسیار ارزشمند است، در مجلس شورای اسلامی برای بودجه سلامت سهم سنگینی کنار گذاشته شده است تا برای مردم آرامشی مناسب ایجاد شود.

* مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال، آمارهایی از خدمات انجام شده توسط جمهوری اسلامی ایران بیان کردند که افتخارآمیز بود، برنامه ششم توسعه، برنامه ای جامع است که در همه زمینه ها چشم اندازها را مشخص کرده و دولت آینده نیز باید در چارچوب این برنامه ها فعالیت کند.

*اگر با همدلی فعالیت شود فضای کشور تغییر می یابد و زمینه برای کار و تلاش مهیا می شود. همچنین امکان سرمایه گذاری سهم آبادانی نیز افزایش می یابد و انگیزه مردم نیز بیشتر خواهد شد.

*مکانات خوبی در روستاها وجود دارد، ولی علی‌رغم آن شاهد مهاجرت ها از روستاها به شهرها هستیم، زیرا درآمدی ندارند، به همین جهت در برنامه ششم، روستاها به عنوان مراکز تولیدی دیده شده اند.

*در استان قم کار اختصاصی صورت گرفته تا سرمایه گذاری در روستاها توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و بانک ها انجام شود و زمینه کار و تلاش به این صورت مهیا شود.

*{ خطاب به جوانان}: به فکر کارآفرینی باشید و ما نیز کمک می کنیم تا شما امکان تولید را به دست آورید.

تسلیت «لاریجانی» در پی وقوع حادثه غم‌انگیز معدن در استان گلستان

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در پیامی وقوع حادثه انفجار معدن آزاد شهر استان گلستان را به ملت ایران و مردم داغدار این استان تسلیت گفت.

متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وقوع حادثه تلخ انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر استان گلستان که باعث جان باختن و مصدومیت جمعی از کارگران پرتلاش و خدوم گردید، دلهای همه ملت را در ایام گرامیداشت روز کارگر متاسف و متاثر ساخت.
ضرورت دارد در اسرع وقت تمامی تلاش‌ها در جهت رسیدگی به وضعیت درمانی مصدومان و کاهش تالمات خانواده های جان باختگان و آسیب دیدگان از سوی مسئولین ذیربط انجام شود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران بویژه مردم استان گلستان و خانواده های داغدار و آرزوی شفای کامل مصدومین، برای درگذشتگان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند مسئلت می‌کنم.

2929

 

اسلامی استان روستاها ایجاد زمینه منطقه انتخابات برنامه گلستان گازرسانی لاریجانی جمهوری گرفته سرنوشت آبادانی فراوانی امکان حادثه تسلیت علی لاریجانی شورای سرمایه خدمات میلیارد خانواده فعالیت منابع انفجار گذاری داغدار همچنین دوربین تولیدی شهرها کارآفرینی مهاجرت توسعه اشتغال رهبری دارند مراکز دهستان عنوان تعیین مناسب قاهان