برگزیده ها
مازندمجلس: قاضی فدرال برزیل 8 مرد جوان را به جرم ارتباط آنلاین با داعشی‌ها و تلاش برای خرید یک قبضه سلاح برای اجرای عملیات تروریستی، به 6 تا 15 سال حبس محکوم کرده است.

به گزارش فارس، 8 تبعه برزیلی در دادگاه‌های این کشور به طرح‌ریزی حملات تروریستی به بازی‌های المپیک تابستانی سال گذشته محکوم شدند.

آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، محکومین به همکاری با افراط‌گرایان اسلامی متهم‌اند.

این 8 مرد توسط «مارکوس خوزگری» قاضی فدرال، به 6 تا 15 سال حبس محکوم شده‌اند؛ در پرونده 100 صفحه‌ای آنها، عکس‌هایی از هر 8 مرد در حال ستایش ایدئولوژی داعش در فضای مجاری، دیده می‌شود.

حتی در یکی از تصاویر، یکی از محکومین در برابر پرچم داعش دیده می‌شود.

سنگین‌ترین حکم برای «لئونید ال‌کادره» رهبر 33 ساله این گروه 8 نفره صادر شده؛ لئونید باید 15 سال و 10 ماه در پشت میله‌های زندان بماند.

قاضی می‌گوید که لئونید در فیس‌بوک 3 صفحه مجزا داشته و با استفاده از آنها، علاوه بر ستایش حملات تروریستی داعش در دیگر نقاط دنیا، با داعشیان بیعت آنلاین نیز می‌کرده است.

«زین الکادری» مادر لئونید که از قضا وکیل هم هست، گفته که دادگاه هیچ مدرکی مبنی بر ارتکاب جرم از سوی پسرش ندارد و او حتماً به حکم صادره اعتراض خواهد کرد.

لئونید و مادرش 36 روز است که در اعتراض به حکم دادگاه فدرال، در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

این 8 مرد اعضای همان گروه 13 نفره‌ای هستند که چند هفته پیش از شروع بازی‌های المپیک دستگیر شدند؛ همان روزها «الکساندر مورائس» وزیر دادگستری برزیل گفت که بازداشت‌شدگان فقط از طریق اینترنت با داعش بیعت کرده‌اند و هیچ تماس شخصی با داعشیان برقرار نکرده‌اند.

تنها جرمی که قصد این 8 نفر برای طرح‌ریزی عملیات تروریستی را به قاضی ثابت کرده، ارسال ایمیل به یک فروشگاه در پاراگوئه برای خرید یک قبضه سلاح کلاشینکف است.
تروریستی لئونید محکوم فدرال ستایش محکومین اعتراض المپیک دادگاه داعشیان طرح‌ریزی آنلاین برزیل عملیات گزارش حملات برزیلی بازی‌های