برگزیده ها

مازندمجلس: یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور اسحاق جهانگیری در عرصه رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری تاکنون برای جریان اصلاح طلب مفید و موثر بوده، در عین حال تاکید کرد که تلقی دوگانگی بین اصلاح طلبان وجود ندارد.

مازندمجلس: محمد کاظمی اظهار کرد: پیش بینی نتیجه انتخابات در کشور ما همیشه مشکل است بخصوص در 10 روز آخر منتهی به انتخابات که بسیاری از تصمیمات ممکن است عوض شود و به نظر من نتیجه مناظره‌ها خیلی سرنوشت ساز خواهد بود.
وی با انتقاد از عدم رعایت اخلاقیات در مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افزود: این گونه رفتارها نه تنها نتیجه مثبت ندارد بلکه موجب ریزش آرا می‌شود. متاسفانه برخی از کاندیداها نیز از روش های پوپولیستی استفاده می کنند و قول هایی می دهند که با توجه به شرایط کشور امکان تحقق آن وجود ندارد. ممکن است این ها بخشی از آرا را جلب کنند، اما طرح وعده های خلاف واقع از سوی کاندیداها در واقع یک دروغگویی است و زیبنده نیست.
نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه «محال است بتوان یارانه نقدی 400 هزار تومانی به مردم پرداخت کرد» یادآور شد: اینکه بخواهیم درآمد کشور را 2.5 برابر کنیم قطعا نشدنی است.
کاظمی با تاکید بر اینکه «کاندیداها نباید برای اثبات خود زحمات و خدمات گذشته را نادیده بگیرند» اضافه کرد: نباید به گونه ای سخن بگوییم که گویی دولتمردان فعلی به جای خدمت خیانت کرده اند.
وی ادامه داد: به نظر می رسد نهایتا رقابت بین آقایان روحانی و قالیباف شکل می گیرد. اما این که موضع آقای رئیسی چیست و این که آیا انصراف می دهد یا نه هنوز قابل پیش بینی نیست، البته مناظره های بعدی به شدت تعیین کننده است.
این عضو فراکسیون امید مجلس درباره حضور اسحاق جهانگیری در رقابت های انتخاباتی نیز اظهار کرد: در هر دوره افرادی با گرایش های فکری مشابه در انتخابات شرکت می کنند که این نه غیر قانونی است و نه می‌توان افراد را به این جهت زیر سوال برد. مشخصا آقای جهانگیری کاندیدای جریان اصلاح طلب است و حضورش تا این لحظه برای این جریان مفید بوده است. همچنان که در مناظره هم از جریان اصلاح طلب دفاع کرد و گفت که این جریان در مظلومیت قرار گرفته است اما نمی شود پیش بینی کرد. ممکن است آقای جهانگیری فعلا در عرصه باقی بماند و حضور ایشان مبارک و موثر است. در عین حال تلقی دوگانگی در این باره نیز بین اصلاح طلبان وجود ندارد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه «دولت یازدهم در بیان دستاوردهایش از جمله انضباط مالی، قوت اعضای کابینه، کارهای زیربنایی، جلوگیری از حیف و میل ها و سیاست خارجی ضعیف عمل کرده» یادآور شد: فقدان روابط عمومی در ارتباط دولت با مجلس هم آشکار بود و حق این بود که در فاصله افتتاح مجلس دهم تا اکنون ارتباط مجلس و دولت بیشتر می شد. ما امیدواریم اگر آقای روحانی مجددا مورد اعتماد مردم قرار گرفت، این نقیصه را رفع کند.
جریان اینکه جهانگیری انتخابات کاندیداها کاظمی اصلاح ندارد مناظره نتیجه روحانی ارتباط رقابت انتخاباتی یادآور نماینده اظهار نباید