برگزیده ها

مازندمجلس: یک روزنامه روسی در تازه ترین تحلیل خود از وضعیت انتخاباتی ایران به این جمع بندی رسیده است که عمده اقدامات اخیر واشنگتن و دولت ترامپ منجر به تقویت موضع محافظه کاران در ایران شده است.

مازندمجلس: روزنامه نزاويسيمايا در تحلیلی به قلم ایگور سوبوتین نوشت:  مقامات آمریکا بطور رسمی مسئله تجدید نظر در موافقتنامه هسته‌ای با ایران را مطرح کردند.
رئیس‌جمهور ترامپ به شورای امنیت ملی ایالات متحده دستور داد هماهنگ بودن رفع مجازاتهای ایران با منافع ملی کشور را بررسی کند. وزیر دارایی ایالات متحده در مصاحبه با روزنامه تایمز مالی از امکان بکار گرفتن مجازاتهای جدید علیه ایران سخن راند. ولی مساعی آمریکا به مجازاتها محدود نمی‌شود و چند روز قبل رئیس کمیته نیروهای مسلح آمریکا با مریم رجوی رئیس گروه اپوزيسيون شورای مقاومت ملی ملاقات کرد. طی ملاقات خط مشی سیاسی جاری تهران بررسی شد.
کارشناسان بر این باور هستند که ایالات متحده و ایران هر دو از اقدام شدید نسبت به برنامه جامع مشترک خودداری می‌کنند. نیکولای کوژانوف کارمند غیر رسمی برنامه روسی اورآسیایی مرکز "چتم هاوس" می‌گوید خروج از توافق هسته‌ای در حال حاضر برای آنها معنا ندارد. ترامپ از یک طرف می‌خواهد قول انتخاباتی خود را اجرا کند ولی همچنین درک می‌کند که تجدید نظر در موافقتنامه ممکن نمی‌شود زیرا این موافقتنامه فقط از طرف ایران و آمریکا امضا نشده بود. خروج یکجانبه از موافقتنامه باعث مي‌شود آمریکا جلوه ناجوری داشته باشد.
این کارشناس خاطر نشان می‌کند برغم اظهارات فوق العاده شدید مقامات ایرانی نسبت به آمریکا، باید بین گفتار و کردار ایرانی‌ها تفاوت گذاشت. 
رهبری کنونی ایران از افراد واقع بین تشکیل شده است. آنها به فکر استفاده از موقعیت کنونی به نفع خود هستند. وی به این اشاره می‌کند که محافظه‌کاران ایرانی قبلاً هم از اظهارات ضد آمریکایی استفاده کرده‌اند و اینک از  اقدامات اخیر دولت امریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به نفع خود استفاده می‌کنند.
در عین حال همه اقشار نخبگان سیاسی ایران به خوبی از اهمیت موافقتنامه هسته‌ای باخبر هستند. در یک کلام می توان گفت اظهارات ترامپ فقط باعث تقویت موضع محافظه‌کاران مي‌شود  در عمل لطمه ای به اصل موافقتنامه معروف به برجام وارد نمی کند. 

آمریکا موافقتنامه می‌کند محافظه‌کاران متحده اظهارات استفاده ترامپ ایالات ایرانی هسته‌ای برنامه مي‌شود کنونی سیاسی روزنامه ملاقات تجدید مجازاتهای بررسی نمی‌شود شورای