برگزیده ها

مازندمجلس: کره شمالی در اقدامی نادر به چین هشدار داده که اگر روابطش را با این کشور قطع کند، با پیامدهای ناگواری روبه‌رو خواهد شد.

مازندمجلس: این اظهارنظر از سوی کره‌شمالی پس از آن مطرح شد که شبکه خبری رسمی این کشور اعلام کرد: یکسری اظهارنظرهای بی پروا و نادرست از جانب رسانه‌های چینی علیه برنامه‌های اتمی پیونگ یانگ منتشر شده است.
به گزارش نامه نیوز به نقل از شبکه خبری راشاتودی،خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی آورد: پیونگ یانگ هرگز برای ادامه دوستی با چین التماس نمی‌کند و برای حیات خود و نه تداوم دوستی، به برنامه‌های اتمی‌اش ادامه می‌دهد. چین نباید تلاش کند تا صبر کره‌شمالی را بیازماید. در غیر این صورت با پیامدهای شدیدی روبه‌رو می‌شود، اگر روابط میان دو کشور را از بین ببرد.
این واکنش خشمگینانه از سوی پیونگ یانگ در حالی صورت گرفته که پکن همچنان به دنبال تداوم روابط دوستانه با همسایه خود است.
اخیرا دو روزنامه چینی خواستار تحریم‌های شدیدتر علیه کره‌شمالی به خاطر برنامه‌های اتمی این کشور شده بودند و همین امر باعث خشم و عصبانیت کره‌شمالی شده است.
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد: در حالی که موضع پکن در قبال برنامه‌های اتمی کره‌شمالی مشخص و واضح است، با این وجود دوست دارد تا روابط حسنه‌ای با کره شمالی داشته باشد.
وی به خبرگزاری رویترز گفت: موضع چین دوستی و برقراری روابط صمیمانه با کره‌شمالی است اما موضع ما در قبال برنامه‌های اتمی و موشکی کره‌شمالی همانند سابق است. ما به دنبال این هستیم که شبه جزیره کره را عاری از سلاح اتمی کنیم و به دنبال امنیت و صلح در منطقه و حل مساله از طریق مذاکره هستیم.
با وجود اینکه پکن روابط خوبی با پیونگ یانگ دارد و اصلی‌ترین رابط تجاری با کره شمالی محسوب می‌شود اما به شدت بابت برنامه اتمی پیونگ یانگ نگران است چراکه بیم آن را دارد که این مساله باعث بحران در منطقه شود.

کره‌شمالی روابط برنامه‌های پیونگ شمالی دنبال دوستی مساله هستیم منطقه ادامه اعلام خبرگزاری تداوم