برگزیده ها
عضو جبهه پایداری: رئیسی و قالیباف به جمنا تعهد کتبی داده‌اند/رئیسی بین اصلاح‌طلبان خط امام محبوب است

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - نماینده اصولگرای مجلس گفت: هم رئیسی و هم قالیباف به جمنا تعهد کتبی داده‌اند تا در چارچوب تصمیم‌ آنها در انتخابات عمل کنند.

مازندمجلس:حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره حضور همزمان دو کاندیدای اصولگرا در انتخابات و همچنین تاکید مصطفی میرسلیم به عنوان کاندیدای سوم این جناح بر باقی ماندن در عرصه انتخابات اظهار کرد: اصولگراها با سازوکار جمنا و استراتژی و توافق‌های حاصل شده در هر ساعت و در هر روز هیچ مشکلی از این جهت نخواهند داشت، یعنی در شرایط مقتضی و به موقع تصمیم گرفته خواهد شد.

وی درباره استراتژی اصولگرایان توضیح داد: بر اساس شرایط زمانی و نظرسنجی‌ها، سازوکار مثبت و نتیجه‌بخشی خواهیم داشت و بر این اساس تصمیم‌گیری بسیار راحت خواهد بود؛ این تصمیم‌گیری در زمانی مناسب اتخاذ خواهد شد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه درباره اینکه هم رئیسی و هم قالیباف بدون در نظر گرفتن نظرسنجی‌ها قصد دارند تا آخر در عرصه رقابت باقی بمانند، توضیح داد: این دو نفر در جمنا نشسته و توافق کرده‌اند، آنها کتبا متعهد شده اند به تدابیری که جمنا به جمع بندی می‌رسد، پایبند باشند.

وی تاکید کرد: آقای رئیسی نیز کتبا به جمنا تعهد داده اند، همانطور که آقای قالیباف این کار را کرده اند.

حاجی دلیگانی درباره احتمالات مطرح شده درباره معاون اولی جلیلی در کابینه رئیسی نیز گفت: هنوز زود است که درباره مسئولیتهای آتی سخن بگوییم اما طبیعتا است بعدها از همه ظرفیت‌ها بر اساس و شایستگی‌ها استفاده خواهد شد.

وی همچنین درباره شباهت‌های رئیسی و احمدی نژاد بیان کرد: توجه به محرومان و مشکلات مردم در گفتمان آقای رئیسی وجود دارد و همین گفتمان در سخنان قبلی آقای احمدی نژاد وجود داشت این قرابت ممکن است در آینده اتفاقات خاصی را رقم بزند.

این نمایندگی اصولگرای مجلس درباره فاصله گرفتن رئیسی از راست سنتی توضیح داد: نوع نگاه ایشان، نگاه جدیدی است که می‌خواهد به جنگ با بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم برود و ایرادی ندارد که هر تعبیری از آن می‌شود.

وی تاکید کرد: البته ما تقسیم بندی راست سنتی و پویا را قبول نداریم، ایشان محبوبیتی بین همه گروه‌ها حتی اصلاح‌طلب‌های خط امامی دارد؛ من این را به وضوح دیده ام.

این نماینده اصولگرا درباره اینکه گفته می شود میزان محبوبیت آقای رئیسی از آقای قالیباف در نظرسنجی‌ها کمتر است نیز گفت: بر اساس تصمیم گیری جمناست که چه کسی باقی بماند و آنان بر اساس نظرسنجی‌های علمی عمل خواهند کرد.

حاجی دلیگانی درباره اینکه اگر تا پایان محبوبیت قالیباف از رئیسی بیشتر باشد امکان انصراف رئیسی وجود دارد، اظهار کرد: این تصمیم را جمنا در موقعیت خاص خود خواهد گرفت.

درباره کاندیداتوری صطفی میرسلیم نیز گفت: آقای میرسلیم بر اساس نظر موتلفه حضور دارند و برای گرم کردن بازار انتخابات مفیدند اما رای آنچنانی نخواهند داشت در هر صورت ایشان و آقای هاشمی طبا در آخر جدول خواهند بود.
29213

 

رئیسی درباره قالیباف توضیح اینکه میرسلیم نظرسنجی‌ها تصمیم انتخابات تاکید دارند گرفتن دلیگانی احمدی خواهند محبوبیت گفتمان مشکلات کاندیدای تصمیم‌گیری استراتژی سازوکار اظهار نخواهند شرایط اصولگرا زمانی همچنین نماینده