برگزیده ها
برخی هنوز می خواهند جامعه را با تخیل اداره نمایند/ انتخاب خانم مولاوردی به معاونت امور زنان از تصمیمات بارز دولت یازدهم بود

مازندمجلس: قائم مقام ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران، با اشاره به برخی اقدامات،افزود: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، ممنوعیت ازدواج با فرزندخوانده، اصلاح برنامه ششم و گنجاندن بند استیفای حقوق زنان، راه اندازی سامانه 101، توجه به اشتغال و سلامت جسم و روان زنان و فعال نمودن سمن های مرتبط با حوزه زنان، تدوین اطلس وضعیت زنان و.... که نشان می دهد نسبت به گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است

مازندمجلس: لیلا صحرایی، یکی از تصمیمات بارز دولت یازدهم را انتخاب خانم مولاوردی به معاونت امور زنان وخانواده عنوان کرد و گفت: مولاوردی در طی چهار سال گذشته، نسبت به دو دولت قبل برنامه های خوبی در امور زنان ارائه نموده است. 

وی، با اشاره به برخی اقدامات،افزود: لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت، ممنوعیت ازدواج با فرزندخوانده، اصلاح برنامه ششم و گنجاندن بند استیفای حقوق زنان، راه اندازی سامانه 101، توجه به اشتغال و سلامت جسم و روان زنان و فعال نمودن سمن های مرتبط با حوزه زنان، تدوین اطلس وضعیت زنان و.... که نشان می دهد نسبت به گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 قائم مقام ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران، تصریح کرد: دولت باور دارد از توان و ظرفیت زنان در همه عرصه ها استفاده نماید و بر حضور زنان در عرصه های اجرایی و مدیریتی تاکید می کند. گرچه حضور زنان در عرصه های عمومی با نگاه سنتی جامعه در تقابل قرار می گیرد وهمین امر مشکلات زنان را برای حضور بیشتر می کند.

وی تصریح کرد: به نظر من باور بسیاری از دولتمردان به بانوان تغییر کرده به همین دلیل می توان در جهت آموزش عمومی جامعه بسیج شد و بخش سنتی جامعه را نیز همراه کرد و زن را از انحصار خانه خارج کرد چرا که با مشارکت زنان در عرصه عمومی و اجتماعی جامعه پویاتر و مسیر شکوفایی هموارتر خواهد شد.

صحرایی در ادامه گفت: در این زمینه رویکرد قانونگذاران در همراهی با دولت مهم است تا شاهد نقش آفرینی بیشتر زنان در جامعه باشیم تا شکاف معناداری که در عرصه مدیریتی واجرایی میان زنان و مردان وجود دارد برداشته شود.

قائم مقام ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران، بیان کرد: اقدامات دولت در زمینه حضور بانوان در عرصه های مدیریتی و اجرایی، قابل توجه بوده اما کافی نیست. مثلا ایجاد 700 هزار شغل برای زنان و همچنین لغو ابلاغیه جذب نیرو که مختص مردان بود، از اقدامات خوب دولت بود. ضمن اینکه رییس جمهور حضور زنان را در عرصه اجتماع یک فرصت دانست که باید در جهت شکوفایی جامعه بسیج کرد. در مقابل دیدگاهی که در طول سالها تلاش کرد زنان را از ورود به عرصه عمومی بازدارد.

وی در ادامه گفت: دولت یازدهم در جهت ارتقا منزلت اجتماعی واعتلای حقوق مدنی زنان تلاش کرد و لوایح زیادی در دفاع از حقوق زنان و تسریع وتسهیل حضور زنان در عرصه اجتماعی ،مدیریتی به مجلس ارائه کرد. البته این به معنای استیفای کامل حقوق زنان نیست بلکه این نشان می دهد مسیر درستی انتخاب شده و بر این اساس ریل گذاری مسیر توسعه صورت می گیرد که زنان در آن نقش بارزی ایفا خواهند نمود.

صحرایی درباره اقدامات دولت در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: متاسفانه زنان زیادی از آسیب های اجتماعی رنج می برند. دولت کاهش آسیب ها را در بسیاری از حوزه ها و با همکاری بسیاری از دستگاهها اعمال کرده است.

وی با بیان اینکه زنان ما امروز فرهیخته هستند و با تفکر و دیدگاههای خود برای کسانی که دل در گرو ایران دارند تلاش می کنند، تصریح کرد: از دولت انتظار می رود به طور مشخص با قوانین حمایتی جامع و بررسی برنامه های دولت های پیشین و تخمین میزان رضایتمندی زنان در ادوار مختلف و همچنین دوره چهار ساله سپری شده به ایجاد ثبات نسبی در رویکردهای جنسیتی موجود در جامعه و مطالبات زنان ایران توجه کند تا نیمی از سرمایه انسانی را با خود همراه کند.

قائم مقام ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران، درباره دلایل حمایت مجدد خود از روحانی، گفت: من معتقدم در شرایط کنونی اگر دولتی غیر از دولت روحانی بیاید جامعه با تنگناها و چالش های بزرگی مواجه و از مسیر عقلانیت خارج می شود. بنابراین بر همه فعالین عرصه اجتماعی و سیاسی واجب است که دولت روحانی را تقویت کنند.

صحرایی، افزود: بر اساس پژوهش "آینده پژوهی ایران 1396" سه مسئله مهم (اصلاح ساختارهای اقتصادی، بیکاری و بحران تامین آب) پیش روی کشور قرار دارد که با توجه به این مسائل و رویکرد دولت تدبیر در حال حاضر گزینه ای بهتر از روحانی نداریم تا هدایت کشور را به دست گیرد.

وی، تصریح کرد: اقدامات دولت روحانی برای گسترش آزادی های فردی واجتماعی و مبارزه با فساد را نمی توان نادیده انگاشت. هرچند کافی نیست و نیازمند تعامل همه دستگاههای مربوط اعم از اجرایی وقانونگذاری وقضایی است تا دولت در این زمینه موفق شود.

قائم مقام ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران، با اشاره به شعارهای پوپولیستی برخی کاندیدها عنوان کرد: اکنون که به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و پرپاگاندای سیاسی رونق می گیرد و شعارهای پوپولیستی به ویژه اقتصادی از سوی برخی کاندیداها مطرح می شود بیش از پیش می توان به عقلانیت حاکم بر دولت تدبیر و امید پی برد که در آن میان آرمانها و روش های رسیدن به اهداف تناسب وجود دارد امری که سایر کاندیداها به ان بی توجه هستند و هنوز می خواهند جامعه را با تخیل اداره نمایند .

صحرایی، ادامه داد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که طبقات اجتماعی مشخصی ندارد. بنابراین دولت هایی که به قدرت می رسند برنامه های مشخصی را نمایندگی نمی کنند در چنین شرایطی رفتار عقلانی دولت، مقبول جامعه می شود . جامعه ای که در آن رقابت سیاسی به شیوه حزبی صورت نمی گیرد.

وی، با بیان اینکه تصمیمات خردمندانه و بدون هیاهوی دولت ارزشمند است، گفت: امید است که جامعه نیز در این مسیر خردمندانه عمل نماید. تا مسیر کشور در جهت توسعه پایدار هموار شود. از این جهت روحانی هم برای اصلاح طلبان  وهم جناح مقابل یعنی اصول گرایان معتدل گزینه مناسب محسوب می شود .

قائم مقام ستاد بانوان دکتر روحانی در پایان بیان کرد: تلاش دولت در جهت ارتباط سازنده و تعامل با جهان علیرغم همه کارشکنی ها دستاورد قابل ملاحظه ای است که توانست امید را در کشور زنده نگه دارد. بنابرین رای به تداوم دولت تدبیر وامید رای به تداوم عقلانیت و بهره گیری از خرد جمعی در اداره امور کشور است که امید است در 29 اردیبهشت استمرار یابد.

قائم مقام ستاد بانوان دکتر روحانی در مازندران لیلا صحرایی