برگزیده ها

مازندمجلس: رئیسی می‌گوید در مقابل دشمن به هیچ عنوان نباید ضعف نشان داد.

مازندمجلس: ابراهیم رئیسی در پاسخ به انتقادات سایر نامزدهای انتخاباتی نسبت به سخنانش گفت: اقای روحانی شاید در ذهنشان باشد چون یک ملاقاتی بود بین ما و ایشان قبل از این قضایا. من در رابطه با مسائلی در خصوص ان پی تی گفتند که گزارشاتی شده شما در جریان هستید گفتند که الان فرصت نیست و بعدا صحبت می کنیم. من اطلاعاتم در خصوص برجام و موضوعات سیاست خارجی در جلساتی که شرکت کردم نمی گویم به اندازه دیپلمات ها اما بسیار زیاده بود و در جریان مسائل سیاست خارجی هستم.

نکته دوم برای سیاستمدارانی که برای برجام زحمت کشیدند ارزش قائلم. اما در این قضیه چه اتفاقی قرار بود بیفتد. قرا ببود هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتیرفیوژها. واردات و صادرات الان این رکودی که جملگی وارد شده است تحریم های بانکی، از آقای سیف گفتیم چه می کنید در این خصوص گفتند تا الان هیچ. آقای طیب نیا وزیر اقتصاد گفتند که ما مسئله بانکی مان مسئله همچنان باقی است و فلج است مسائل اقتصادی. آقای ظریف گفتند که آمریکاییها نه به متن و نه به روح آن پایبند هستند.

الان تحریمی که در رابطه با حوزه بانکی است یک بانک دست چندم متوسط در ترکیه یک بانک متوسط در فلان کشور گفته اند ال سی ها بی اعتبار هستند. ما در رابطه با تحریم بانکی که اساس گردش مسائل بانکی کشور است، حوزه اقتصادی در مسائل بانکی است این تحریم ها باقی است خودشان می گویند بر نمی داریم. ما نمی توانیم از سوی آنها حرف بزنیم.

ما معقتدیم در مقابل دشمن به هیچ عنوان نباید ضعف نشان داد آنچه من بیان کردم به عنوان ضعف های حین مذاکره، اظهاراتی که نباید می‌شد، اگر آنها ببینند با یک دولت مقتدر طرف هستند، دولتی که حقوق ملت ایران گذشت ندارد این مسئله نمود پیدا می کند در بازار.

مثلا در مسئله منا، جریانی که اتفاق افتاد، 500 خانواده ما کسانشان در منا جان دادند و جان باختند به شهادت رسیدند چند روز دولت شما ببینید روزها گذشت و همچنان اینها جنازه ها نمی دادند اگر رهبری با اقتدار آن اظهارات را نمی گفتند بعد از یک ساعت ورق برگشت. نگاه ملتمسانه با نگاه اقتدار متفاوت است. ما معتقدیم آن چیزی که الان اتفاق می افتد، برجام، هر دولتی سر کار بیاید باید نسبت به آن تعهد داشته باشد. اگر مجلس شورای اسلامی تعهد را رد نکند و مورد توافق جمهوری اسلامی باشد باید به آن متعهد باشیم. ما به تعهدات وفداریم اما باید بدانیم نسبت به گره و مشکلات اقتصادی مردم چه کنیم؟

از این اقتداری که نظام ما دارد بتواند برخورد کند و پیگیری کند می توانیم از حقوق ملت دفاع کنیم.
گفتند بانکی مسائل مسئله اقتصادی برجام رابطه تحریم اقتدار جریان سیاست خارجی دولتی نباید اتفاق عنوان اسلامی دادند رئیسی اقتصاد اظهارات همچنان متوسط توانیم