برگزیده ها
کنایه‌های جهانگیری: جایگاه ریاست جمهوری جایگاه کارآموزی سیاستمداران تازه‌کار نیست

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - جهانگیری خطاب به مردم گفت: شما باید انتخاب کنید که محدودیت می خواهید یا آزادی، توسعه می خواهید یا آشفتگی، عزت بین الملی می‌خواهید یا انزوای بین المللی تنش می خواهید یا آزادی.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری به عنوان پنجمین نامزد ریاست جمهوری پشت تریبون قرار گرفت. وی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای توسعه و استحکام قدرت دفاعی و امنیت ملی ایران چیست، گفت:به خانواده های عزیزی که فرزندان و عزیزانشان در حادثه تلخ معدن در استان گلستان جان خودشان را از دست دادند تسلیت می گویم. به عنوان کسی که در زندگی معدن کاران بودم و پدرم کارگر معدن بود این موضوع را درک می کنم مخصوصا وقتی پدر خانواده تا وقتی داخل تونل می رود و برمیگشت چقدر دلهره دارد.
جهانگیری گفت: یکی از مهمترین مهارت های رئیس جمهور این است که باید چخ و خم دیپلماسی را بلد باشد، لازمه آن صداقت با مردم است. من اصلاح طلبم، در دولت بودم در مجلس هم بودم بحث های کلان کشور یا در مجلس است یا دولت. دغدغه ام توسعه ایران بوده است و با این نگاه است که می گویم قدرت فرهنگی باید قدرت اول منطقه می بودیم چرا نیستیم؟ ماشین اقتصاد و فرهنگ کشور از ته دره بیرون آمده است در مسیر توسعه قرار گرفته است ما نیازمند این هستیم که فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را برپایه گفتگو و مدارا بنا نهیم.

جهانگیری گفت: تجربه برجام نشان داد قدرت فرهنگی ما قوی است، از این قدرت انطور که باید استفاده نکردیم. ما باید با فرهنگ مدارای ایرانی و فرهنگ غنی صلح طلب به مردم دنیا نشان دهیم اگر چنین کاری کردیم قدرت دفاعی و اقتصاد و سیاست خارجی هم خوب می شویم والا در داخل به جان هم می افتیم برخوردهای امنیتی و ضربتی ایرانیان را تجربه می کردند و نتیجه ای نداشته است.

این کاندیدای ریاست جمهوری گفت: به عنوان یک ایرانی اسلامی و انقلابی احساس قدرت می کنم باید جلوی ماجراجویی دوباره در این کشور گرفت، جلوی خامی را گرفت، جایگاه ریاست جمهوری جایگاه کارآموزی نیست، مردم حوصله تنش و کارآموزی سیاستمداران تازه کار را ندارند. هوشیار باشید می خواهید فردای خودتان و فرزندانتان را انتخاب کنید، محدودیت می خواهید یا آزادی، توسعه می خواهید یا آشفتگی، عزت بین الملی می‌خواهید یا انزوای بین المللی تنش می خواهید یا آزادی.

ابراهیم رئیسی اولین کاندیدایی بود که در نقد سخنان جهانگیری سخن گفت: مولفه های امنیت ملی در نظامات مختلف ممکن است اختلاف داشته باشد در کشور ما مهمترین مولفه امنیت ملی مردم در صحنه هستند. مردمی که پای کشور و انقلاب شان هستند و آنها همواره با دلدادگی به خدا در صحنه بودن توانستند اثبات کنند که مهمترین مولفه امنیت ملی هستند.

وی تصریح کرد: اگر ما نیروهای مسلح نام می بریم اگر از بسیج نام می بریم اگر از نیروهای مدافع حرم نام می بریم اینها حوزه امنیت برای کشور هستند و آن بخش امنیت سخت هستند. اما در کنار این امنیت امنیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می تواند جامعه را امن کند. اگر توجهی به مشکلات اجتماعی نشود، اگر شاهد فقر و بیکاری باشیم، اگر دانشجویان مدرک به دست و بدون کار را شاهد باشیم می تواند زمینه ساز بحران های امنیتی در کشور شود.

این خبر در حال تکمیل است..

2929

امنیت جهانگیری فرهنگ توسعه خواهید ریاست جایگاه جمهوری مولفه ایرانی مهمترین فرهنگی کارآموزی عنوان باشیم نیروهای اجتماعی آزادی تواند امنیتی دفاعی اقتصاد اسلامی تجربه خانواده سیاستمداران