برگزیده ها
روحانی شعارهای کپی برداری شده قالیباف را نقد کرد/ مردم دیدید که در زمان برجام روی موشک شعار نوشتند

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - رئیس جمهور در کسوت نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری هم شعارهای قالیباف را نقد کرد و هم کسانی که در جریان مذاکرات هسته ای به جای همراهی با دولت، چوب لای چرخ دولت می‎گذاشتند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، حجتالاسلام حسن روحانی ششمین نامزدی بود که در مناظره امروز به سوالات پاسخ داد. ازاو پرسیده شد: وجه تمایز سبک زندگی ایرانی اسلامی از سبک غربی چیست و چه برنامه ایبرای تحکیم سبک زندگی ایرانی اسلامی دارید؟

او در پاسخ با بیان اینکهمساله فرهنگ و سبک زندگی یک مساله بنیادین است و تلاش های خوبی برای آن شده است،گفت: خوشبختانه امروز مردم احساس آزادی فرهنگی بیشتری می کنند. باید ببینیم چطورمی خواهیم با مردم برخورد کنیم؟ می خواهیم مردم را توانمندتر کنیم یا می خواهیم درزندگی مردم بیشتر دخالت کنیم؟ مردم باید انتخاب کنند. دولتی را انتخاب کنند که میخواهد انحصاری برخورد کند یا دولتی که با همکاری مردم می خواهد کار کند؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برخی آمارو ارقامی که ارائه می شود، ادامه داد: دیدید نتیجه دولتی که چنین شعارهایی می دادٰ چه بود!دیدیم که با مردم چطور برخورد شد! دیدیم که مردم سبک زندگیشان شده بود ذخیره همهچیز چون نمی دانستند که فردا چگونه است! مردم از صبح در صف خرید بودند! اما الان آرامش به زندگی مردم برگشته است.

وی با بیان اینکه سبکزندگی از اخلاق و ایمان شروع می شود، ادامه داد: ما مردم فریبی نمی کنیم، انشقاقایجاد نمی کنیم، درصد درست نمی کنیم!

روحانی بی آنکه نامی از قالیباف ببرد به نقد شعار 4درصدی و 96 درصدی او پرداخت و گفت: رئیس جمهور نماینده 100 درصد مردم است! کپیبرداری های اشتباه نکنیم! یک جایی یک حرکت 99 درصدی شده، کپی نکنیم و چون سال 96است نگوییم جنبش 96 درصدی!

او به تخریب دولت در ایام مختلف اشاره کرد و بار دیگر بی آنکه نامی از کسی ببرد، خطاب به مردم گفت: دیدید که در دوره برجام چه کردندك روی موشک شعار نوشتند! مسائل زیر زمینی را نشان دادند!

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: ما از روز اول اخلاق واسلام را دنبال کردیم و هنوز هم این کار را می کنیم.

نقد دیگر نامزدها؛ برای عدم اجرای کرسنت در دولت احمدی نژاد 14 میلیارد جریمه شدیم

سیدمصطفی هاشمی طبا در نقد سخنان روحانی گفت: سبک زندگی از همینتریبونها شکل می گیرد. سبک زندگی عالمانه یا سبک زندگی مصنوعی و بنای یک امارت برروی آب! ما سنت‎هایمان را با اسلام خلط کرده ایم. برخی سنت های گذشته را به عنوانامری ثواب می گوییم اما علمای ما می توانند سبک زندگی را تبیین کرده و به مردمبگویند که چگونه باید باشد. اینکه فقط بگوییم سبک زندگی اسلامی، کفایت نمی کند. نباید سبک زندگی ایجادشکاف طبقاتی بکند. در این زمینه از نظر فرهنگی کم گذاشته ایم.

او با تاکید بر اینکه همه درست ها را گفتنباعث ایجاد سبک زندگی مناسب می شود؛ ادامه داد: ما قراردادری به عنوانکرسنت داشتیم که به خاطر آن 14 میلیارد دلار جریمه شدیم. اگر کرسنت بد است؛ اماباید بدانیم برای عدم اجرایش در دولت نهم و دهم جریمه شدیم. همه راست را به مردمبگویید.

این خبر کامل می شود...

2727

زندگی روحانی برخورد ادامه اینکه جریمه درصدی خواهیم دولتی اسلامی دیدید نکنیم جمهور تاکید کرسنت قالیباف میلیارد اخلاق چگونه امروز کنیم؟ ایرانی اشاره نوشتند فرهنگی دیدیم برجام