برگزیده ها
پاسخ وزارت‌خارجه به ادعاهای برخی نامزدها در مناظره دوم ریاست‌جمهوری

مازندمجلس: وزارت‌خارجه به ادعاهای غلط و یک‌سویه درباره برجام در مناظره انتخاباتی دوم ریاست‌جمهوری پاسخ داد.

مازندمجلس: وزارت‌خارجه به ادعاهای غلط و یک‌سویه درباره برجام در مناظره انتخاباتی دوم ریاست‌جمهوری پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، وزارت امور خارجه در پاسخ به ادعاهای غلط و یک‌سویه درباره برجام که در مناظره انتخاباتی امروز بیان شد، موارد زیر را به اطلاع مردم شریف ایران می‌رساند:

۱- تمام تحریم‌هایی که بر اساس برجام باید برداشته می‌شدند همگی لغو و متوقف شده‌اند. برخی موانع و مشکلاتی که در حوزه بانکی هنوز وجود دارند ناشی از تحریم‌ها و مشکلاتی هستند که در خارج از برجام قرار دارند.

۲- تمام درآمدهای نفتی و منابع مالی کشور که در اثر تحریم‌های هسته‌ای مسدود شده بودند، آزاد شده و در دسترس بانک‌مرکزی قرار دارند. درآمدهای حاصل از فروش نفت به‌صورت کامل در اختیار کشور است و به نحو مقتضی از آن استفاده می‌شود.

۳- برنامه هسته‌ای کشور از جمله غنی‌سازی طبق برنامه عظیمی از سوی سازمان انرژی اتمی کشورمان ادامه دارد. راکتور آب سنگین اراک با امضای قرارداد میان ایران و چین در حال مدرن‌سازی است. بار دیگر تکرار می‌کند بتون‌ریزی که مربوط به مخزن قدیمی اراک است، فقط فضاسازی تبلیغاتی آمریکا بوده که متاسفانه توسط برخی تکرار می‌شود.

۴- وزارت امور خارجه در طول بیش از یک‌سال گذشته با تمام بدعهدی‌ها و تعلل‌های آمریکا در اجرای برجام مقابله و منافع کشور را تامین کرده است. از کاندیداهای عزیز درخواست می‌شود از نبرد رسانه‌ای جاری با طرف آمریکایی که جریان دارد در جهت حمله به وزارت امور خارجه و سیاست خارجی سوء استفاده نکنند.

برجام خارجه دارند وزارت مناظره ادعاهای استفاده هسته‌ای برنامه آمریکا تکرار درآمدهای مشکلاتی درباره ریاست‌جمهوری انتخاباتی وزارت‌خارجه یک‌سویه