برگزیده ها
جهانگیری:هیچ مقامی نباید کنسرت را لغو کند/قالیباف: این 4 سال بس است

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - جهانگیری گفت: با قدرت فرهنگی قادر هستیم که خیلی از مسائل را حل کنیم. هم مسائل بین المللی را می توان حل و فصل کرد هم مسائل داخلی را. خوشبختانه هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با حس و حال انقلابی باشد گام های بلندی برداشتند.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، در بخش دوم مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری مجری به قید قرعه به یک سوال پاسخ دادند.

اولین نامزدی که به سوال مجری مناظره پاسخ داد، اسحاق جهانگیری بود. وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت جنابعالی در استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و سینمایی برای تداوم گفتمان انقلاب و حفظ آرمان های انقلاب گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی سهم بسیار مهمی در اقتدار ملی کشور دارد. با قدرت فرهنگی قادر هستیم که خیلی از مسائل را حل کنیم. هم مسائل بین المللی را می توان حل و فصل کرد هم مسائل داخلی را. خوشبختانه هنرمندان کشور در تولیدات هنری که منطبق با حس و حال انقلابی باشد گام های بلندی برداشتند.

وی تصریح کرد: هنرمندان ما نباید نسبت به کارهای هنری در چارچوب قوانین انجام می دهند محدودیت داشته باشند. پذیرفته نیست که هنرمندی تمام مراحلی برای اجرای کنسرت را طی کند ولی مقامی با هر شرایطی جلوی آن را بگیرد و لغو کند. در کشور باید قانون مبنای کار باشد. دولت به طور جدی خودش را مقید به این می داند که تمام ظرفیت خودش را به کار بگیرند که صاحبان اندیشه و فرهنگ فعالیت خودشان را انجام دهند. دانشگاه ها به عنوان پایگاه تولید علم و اندیشه باید از آزادی عمل و امنیت کامل برخوردار باشند.

دومین نامزدی که نامش از گلدان قرعه کشی بیرون آمد محمدباقر قالیباف بود. وی در پاسخ به این سوال که برنامه عملی شما برای تقویت بعد پرورشی نظام آموزشی کشور چیست؟ گفت: برای اجرای هر برنامه ای من جمله همین برنامه ای که چالش بین حوزه های دانشگاهی و حوزه صنعت و کارگاه های ماست قبل از هر چیز این است که باور و تفکر ما چیست.

وی گفت: در همین جلسه صحبت ها نشان می دهد که دو تفکر وجود دارد یک تفکر می گوید ما نداریم و به منابع داخلی و نیروهای داخلی خیلی توجه ندارند بیشتر به دنبال سرمایه خارجی هستیم البته ما هم به سرمایه خارجی معتقدیم ولی اساس داخل است. در حقیقت بحث تفکری که باعث شده که نه از منابع استفاده کنیم و نه می توانیم که استفاده کنیم.

قالیباف گفت: این چهارسالی که گذشت بس است هم برای شعار هم برای حرف. یک تفکر هم تفکر دولت مردم است که معتقد است ما به اندازه کافی منابع مالی و انسانی داریم. روش های مناسب و خوب با جوانان عزیز و تکنولوژی داریم و هم می توانیم 5 میلیون شغل را ایجاد کنیم و سامانه ملی کارانه را سازمان دهیم و یارانه قشر محروم را افزایش دهیم و رونق و تحرک اقتصادی را به جامعه بیاوریم .

این خبر در حال تکمیل است...

2929

برنامه استفاده داخلی مسائل منابع قالیباف باشند هنرمندان داریم اجرای اندیشه خارجی توانیم سرمایه فرهنگ مناظره کنسرت نباید مقامی نامزدی ظرفیت جهانگیری انقلاب فرهنگی هستیم