برگزیده ها
جوابیه سازمان انرژی اتمی به اظهارات میرسلیم

مازندمجلس: روابط عمومی سازمان انرژی اتمی به اظهارات سید مصطفی میرسلیم در خلال دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داد.

مازندمجلس: روابط عمومی سازمان انرژی اتمی به اظهارات سید مصطفی میرسلیم در خلال دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، متن جوابیه روابط عمومی سازمان انرژی اتمی بدین شرح است:

«با شناخت از آقای میرسلیم به عنوان فردی متدین و باسابقه از اعلام نظر در خصوص موضوعات هسته‌ای به شکلی که ایشان در مناظره مطرح کردند تعجب می‌شود. ایشان به توقف صنعت هسته‌ای اشاره کردند در حالی که آمار و دلایلی برای این موضوع ارایه نکردند.

لازم به یادآوری است که در حال حاضر هزاران سانتریفیوژ در حال غنی‌سازی هستند،‌چیزی که هیأت حاکمه ‌آمریکا به خصوص شخص اوباما انتظار آن را نداشت.

حتماً به خاطر می‌آوریم که آقای اوباما اعلام کرد اگر می‌توانستم پیچ و مهره‌های صنعت هسته‌ای ایران را باز می‌کردم. در کنار غنی‌سازی، تولید آب سنگین به میزان بیش از گذشته ادامه دارد. در حالی که ده‌ها تن محصولات آب سنگین خود را به همان کشوری که به دنبال تعطیلی کارخانه آب سنگین بود صادر کردیم.

توجه شما را به گفته‌های دیوید آلبرایت جلب می‌کنم که چگونه دولت آمریکا را به خاطر تسلیم شدن به ایران در نتیجه خرید آب سنگین مورد انتقاد قرار داده و می‌گوید با این خرید، هم ترس کشورهای دنیا را از خرید آب سنگین از ایران ریختید و هم باعث تبلیغ تجاری آب سنگین ایران شدید.

جناب آقای میرسلیم حتماً شنیده‌اید که گاز UF۶ به ماشین پیشرفته IR-۸ با حداقل ۲۰ برابر قدرت IR-۱ تزریق شد؛ ماشینی که دولت آمریکا به دنبال از بین بردن آن بود. ارایه ده‌ها دستاورد بزرگ در روز ۲۰۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای نمونه دیگری از حرکت پرشتاب و رو به جلو صنعت هسته‌ای کشورمان است که حتماً اخبار آن را شنیده‌اید.

جنابعالی به اخراج دانشمندان هسته‌ای اشاره کرده‌اید در حالی که هیچ دلیل و مدرکی هم ارایه ننمودید. این موضوع آخر متأسفانه ترفند عده‌ای بود که به دنبال بحران آفرینی برای صنعت هسته‌ای کشور بودند که در کمیسیون‌های مختلف مجلس دوره گذشته مورد بررسی دقیق واقع گردید نادرستی آن مشخص شد.

به اطلاع جنابعالی می‌رساند سازمان انرژی اتمی ایران دارای بیش از ۱۴ هزار نیرو به شکل رسمی، قراردادی،‌ پروژه‌ای و شرکتی می‌باشد. جهت استحضار جنابعالی هیچ دانشمندی و یا کارمند رسمی حتی یک نفر در طول دولت یازدهم اخراج نشده است. بدیهی است که در غالب شرکت‌ها و پروژه‌ها هنگامی که کار پروژه‌ای به انتها می‌رسد افراد درگیر در آن پروژه ممکن است در پروژه دیگری مشغول شده و یا به کار آنان خاتمه داده شود. این رویه جدیدی نبوده و در طول عمر صنعت هسته‌ای کشورمان به صورت یک روند طبیعی ادامه داشته است.

در پایان از جنابعالی به عنوان فردی متدین انتظار دارد با بررسی دقیق شنیده‌های خود از طرح موضوعاتی که می‌تواند باعث ایجاد شبهه در بین مردم گردد خودداری فرمایید. ضمن اینکه سازمان انرژی اتمی آمادگی دارد چنانچه مدارک و مستنداتی ارایه فرمایید آن را مورد رسیدگی قرار داده و نتیجه را به ملت شریف ایران اعلام نماید.»

هسته‌ای سنگین انرژی ارایه میرسلیم جنابعالی دنبال حتماً اعلام آمریکا پروژه‌ای پروژه فرمایید نتیجه شنیده‌اید اخراج کشورمان دیگری بررسی ده‌ها انتظار مناظره عنوان عمومی روابط اظهارات متدین اشاره جوابیه گذشته اوباما غنی‌سازی موضوع ادامه