برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «روحانی کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌ روست» پیش بینی کرد که وی با بیش از ۶۰ درصد آرا پیروز مرحله اول انتخابات باشد.

مازندمجلس: عبدالرضا هاشم‌زایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: آنچه در جریان اصولگرایی و در رابطه با رقابت‌های انتخاباتی بین آقایان قالیباف و رئیسی شکل گرفته این تحلیل است که انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود. در مقابل، طیف حامیان آقای روحانی هم این تحلیل را دارند که اگر آقایان قالیباف و رئیسی در رقابت باقی بمانند و از اصلاح‌طلبان یک نفر در عرصه بماند باز هم انتخابات سه قطبی می‌شود.
 
وی افزود:‌ ما شاهد حمایت برخی تشکل ها از آقای رئیسی هستیم در حالی که تصور می‌شود آن‌ها باید از آقای قالیباف حمایت می کردند اما حالا پشت آقای رئیسی قرار می‌گیرند درحالیکه در نظر سنجی‌ها آقای قالیباف جلوتر است. این نشان می‌دهد که تحلیل ‌آن‌ها دو مرحله‌ای شدن انتخابات است و چون در مرحله دوم حساسیت کمتری در مورد مشارکت وجود دارد امید آنها بیشتر است.
 
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه روحانی کاندیدای اصلی اصلاح‌طلبان است، اضافه کرد: به اعتقاد من آقای روحانی با بیش از ۶۰ درصد برنده انتخابات مرحله اول خواهد بود و نقشه دوستان ما در جریان اصولگرا با شکست مواجه می‌شود.
 
هاشم‌زایی با بیان اینکه طیف زیادی از اصولگرایان معتدل و نمایندگان از حسن روحانی اعلام حمایت کرده‌اند، گفت:  افرادی هم هستند که حمایت خود را رسما اعلام نکرده اما در محافل خصوصی آقای روحانی را به کاندیداهای دیگر ترجیح می‌دهند و در این شرایط دلیلی ندارد که انتخابات به مرحله دوم کشیده شود و طرح این موضوع یک نوع جنگ روانی است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: به نظرم اصولگرایان تا الان پشت آقای قالیباف را خالی کردند در حالیکه ایشان در نظرسنجی‌ها جلوتر است. شاید به این دلیل است که  کمتر به سفرهای انتخاباتی می‌رود.
 
وی در پایان با بیان اینکه رای قاطع اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش رو به حسن روحانی خواهد بود، تصریح کرد: البته آقای جهانگیری با توجه به سوابق و رزومه کاری‌اش استحقاق ریاست جمهوری را دارد اما در انتخابات پیش رو همانطور که آقای خاتمی هم گفتند آقای روحانی کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان است.

روحانی انتخابات قالیباف حمایت رئیسی اصلاح‌طلبان مرحله اینکه تحلیل کاندیدای اصولگرایان اعلام جریان آقایان کشیده انتخاباتی جلوتر