برگزیده ها

مازندمجلس: جهانگیری گفت: من دو مطلب که در جلسه قبل آقای قالیباف گفتند یکی در مورد زباله و شورایاری هر دو مورد خلاف گفتند ایشان گفتند که از زباله برق تولید می‌کند الان 8 هزارتن زباله جمع می شود

مازندمجلس: در بخش پایانی دومین مناظره انتخاباتی، هرکدام از کاندیداها از زمانی که برایشان باقی مانده بود استفاده کردند و مطالب باقی مانده خود را اعلام کردند.

اسحاق جهانگیری

من دو مطلب که در جلسه قبل آقای قالیباف گفتند یکی در مورد زباله و شورایاری هر دو مورد خلاف گفتند ایشان گفتند که از زباله برق تولید می‌کند الان 8 هزارتن زباله جمع می شود.

مردم از گذشته باید عبرت گرفت انتخابات پیش رو انتخاب بین بد و بدتر نیست، باید به تدام راه بیندیشیم و از تغییر و تحول نترسیم. من نگرانی ها در مورد آینده گفتم. بیماریهای مزمن با مسکن دوا نمی شود. ایران فرصت های زیاد و بی نظیری دارد. شما مردم و جوانان که برای اولین بار رای می دهید شما معلمین و دانشجویان بزرگوار شما روستائیان عشایر، هنرمندان، اندیشمندان، بازنشستگان عزیز شما زنان و مردان و همه اقوام پای صندوق رای بیایید و سرنوشت انتخابات را تعیین کنید.

ابراهیم رئیسی

موضوعی که لازم است خدمت هموطنان عزیز عرض کنم آنچه نه بازگشت به گذشته و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر به نفع مردم و آنچه باید تحقق پیدا کند در مورد برنامه هایی که بتواند گره گشایی کند از مشکلات مردم.

دولت مستقر دو راه دارد بگوید یک: بگوید کارهایی که انجام دادم و می خواهم تکمیل کنم. من قضاوت نمی کنم شما مردم پاسخ بدهید آیا به وعده ها عمل شده است. دوم رقیب هراسی را موج می زنند در صحبت هایشان مشخص است این نوع برخورد کردن حتما اخلاقی نیست. ما برنامه داریم سخنی داریم بر اساس آنچه که از منابع می شناسیم. ما می گوییم 12 درصد بیکاری در برنامه ششم را تبدیل به 8 درصد که عین قانون است باید دولت این کار را بکند وظیفه اش این است نیروی جوان داریم پای کار داریم. امام جوانان را باور کرد رهبری جوانان را باور کرد جوانان می توانند گره گشایی کنند. ما باید یک نگاهی کنیم آیا آنچه که دارد انجام می شود و آنچه باید انجام شود چه تفاوتی دارد؟ می توان از همه نیروهای سالم و دغدغه مند ایران اسلامی که شرطش کار و کرامت همه ملت است می توان انجام داد.

اقای جهانگیری بدهی دولت به بانک ها چقدر افزایش یافته دو برابر شده است حتما قبول دارید.

محمدباقر قالیباف

ما در دولت مردم بر این اعتقاد هستیم که اگر شفافیت و هوشمندی در دولت شکل بگیرد هوشمندی اینکه ما سیستم های هوشمند را برای اصلاح ساختارها به کار بگیریم و شفافیت از این باب که مردم بر اساس اصل هشتم قانون اساسی نظارت بر مدیران و مسئولان داشته باشند. یعنی بدانند که رئیس دولت و وزرا کجا زندگی می کنند کجا کار دارند و چه کاری انجام می دهند؟ اموالشان چیست؟

من پیشنهاد دارم به همه اعضا که هفته اینده بیاییم لیستمان را به مردم اعلام کنیم. به قوه قضائیه بگوییم که به عنوان نامزد اموالمان چقدر است؟ ثروت همه اعضای دولتمان روشن باشد و این شفافیت معلوم باشد که کجا هستیم فرزندانمان چه می کنند اگر اینگونه شد فساد اینگونه از بین میرود با هوشمند سازی سیستم ها فساد از بین می رود.

چرا می گویم به خاطر اینکه دست 4 درصدیها را از اموال و قانون کوتاه کنیم. 96 درصدیها که توده هی مردم هستند می شود مشکلاتشان حل شود. مردم به عرصه اقتصاد برگردند ما از بحران اقتصادی نجات پیدا می کنیم. ما می توانیم شغل پیدا کنیم،

اختلاف طبقاتی از بین خواهد رفت؛ معضلات اجتماعی از بین خواهد رفت و هر روز شاهد فروپاشی خانواده ها نیستیم افزایش طلاق نیستیم افزایش اعتیاد نیستیم مهاجرت به شهرها به حاشیه شهرها نیستیم اینهاست که می تواند به ما کمک کند.

مصطفی میرسلیم

هموطنان عزیز اداره کشور ما میسر نخواهد بود مگر با مشارکت مردمی. مشارکتی صرفنظر از وابستگیهای

طایفه ای مذهبی و سیاسی باشد. با انتخاب مدیران شایسته از میان خود شما مدیرانی که متعلق به این نظام مقدس هستند و از شایستگی برخوردار هستند این شایستگی نیز به لحاظ دانش و تجربه مفید و وجدان اخلاقی آنها باید باشد. ما باید بها بدهیم به اهل فرهنگ و هنر بسیاری از تحلیل هایی که آنها می کنند دقیق تر از تحلیل های سیاستمداران است.

مثلا کارگردان جوان ما سعید روستایی که در فیلم ابد و یک روز با زبانی هنرمندانه روایت مشکلات بیکاری، اعتیاد و ضعف روابط عاطفی در گوشه های جامعه است مفتخر شد به دریافت جایزه بهترین فیلم در سال 94 اما دولت همچنان اصرار می کند بر وجود جامعه نشاط و شاداب یا آن طرف دیگر در زمینه فرهنگ رضا امیر خانی در کتاب نفحات نفت فرهنگ نفتی را نقد می کنند اما دولت همچنان می گوید که نفت را به 2 و نیم بشکه در روز فروخته است.

با فروش نفت در واقع مانع اشتغالات جوانان شده است با یک تیر دو نشانه منفی متوجه کشور می شود ما باید احترام بگذاریم به مشارکت عمومی و حضور تشکلهای علمی و رفتار نقادانه به دولت در همه زمینه ها.

ما باید اهتمام بورزیم به موضوع صداقت. این پرده آویزانهایی که در داخل کشور نصب شده و موضع فازهای جنوبی به برجام ربط می دهد این موضوع 50 درصد آن در دولت قبلی انجام بوده این عدم صداقت است و کار برجام نبوده است. موضوع 8 درصد رشد اقتصادی که 6 درصد آن مربوط به فروش نفت خام است 2 درصد آن موضوعی غیر از این است. صداقت آن است که رئیس جمهور بگوید که 6 درصد مربوط به فروش نفت بوده است موضوع رشد اقتصادی.

ما باید پاسخگو باشیم. باید توجه کنیم به اینکه در دنیا دنبال صلح بوده ایم و هستیم هیچ گاه به دنبال تجاوز نبودیم. به ما تجاوز شده است ما از خود دفاع کرده ایم اما در عین حال ما بنا به قانون اساسیمان همواره مدافع محرومان و مستضعفان بوده و خواهیم بود و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

حسن روحانی

گفته شد که ما به دنبال صداقت هستیم و بیان واقعیت کاملا درست است من از مردم شریف و عزیز ایران می پرسم که کاندیداهای عزیزی که در طول این دو هفته در  برنامه هایشان از دولت انتقاد می کنند. من سوال من این است که دولت هیچ کار مفیدی نکرده؟ طرح تحول سلامت، بیمه همگانی، خودکفایی گندم، گازوئیل، در بنزین که به زودی انجام میشود، زندگی کشاورزان که بهتر از گذشته شده است، سالی که گذشت 15 هزار میلیارد دولت پول گندم آنها را پرداخت کرده، راههای روستایی، برقی که الان خانوار 10 خانوار به پایین تر در روستا نداریم که برق نداشته باشند، گازرسانی که تا الان 9 هزار روستا گازرسانی شده، افزایش صادرات غیر نفتی که در تاریخ 60 ساله گذشته بی نظیر بوده، بهره برداری پارس جنوبی اگر کمپرسورها توقیف بود و با برجام درست شد، اینجا انجام نشده؟

مصطفی هاشمی طبا

مردم ایران وارثان آن هنرمندان والاتبار هستند. مردم ایران باید به فرهنگی توجه کنند و به فرهنگی برسند که ادامه دهند و میراث خوار آن هنرمندان بزرگ باشد. اگر ما هنر خوب زیستن را سرلوحه کار خودمان قرار بدهیم می توانیم به مراحلی برسیم که ایران را سربلند کنیم ایران را بسازیم و ایران را عاری از هرگونه عدم صداقت کنیم و با هنر صادق بودن و با هنر صریح بودن و راست بودن آینده نکویی داشته باشیم.

صداقت جوانان موضوع داریم برنامه گذشته قانون نیستیم هستیم افزایش بگوید اینکه شفافیت برجام زمینه هنرمندان اقتصادی زباله گفتند دنبال فرهنگ قالیباف مشارکت شایستگی بدهیم جامعه روستایی تحلیل جنوبی روستا گازرسانی فرهنگی خانوار تجاوز شهرها مربوط باشیم همچنان مدیران آینده گشایی مشکلات هایشان تغییر انتخابات مناظره هراسی مانده اعلام اخلاقی بیکاری زندگی اینگونه درصدیها توانیم باشند جهانگیری هوشمندی سیستم هوشمند اعتیاد