برگزیده ها
خبرهای خوشی برای نیروهای قراردادی و ارکان ثالث نفت در راه است

مازندمجلس: مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت از ادامه تلاش‎ها و پیگیری‎ها برای ساماندهی و بهبود معیشت کارکنان قراردادی و ارکان ثالث صنعت نفت خبرداد.

مازندمجلس: مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت از ادامه تلاش‎ها و پیگیری‎ها برای ساماندهی و بهبود معیشت کارکنان قراردادی و ارکان ثالث صنعت نفت خبرداد.

به گزارش ایلنا، محسن دلاویز گفت: موضوع معیشت کارکنان قرارداد مدت موقت از دغدغه‎های جدی مهندس زنگنه است و وی معتقد است که این عزیزان تلاش فداکارانه ای در صنعت نفت دارند اما وضع حقوق و مزایای آنان مناسب نیست و به این همکاران شریف، ظلم شده است از این رو باید تلاش کنیم وضع معیشت به گونه ای باشد که زندگی آبرومندانه برایشان فراهم شود.

وی افزود: وزیر نفت از شعار و حرف بدون عمل پرهیز دارند و ریا کاری و خدای نکرده وعده ای که امکان عمل کردن به آن فراهم نشود را هرگز نخواهند داد.

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت تصریح کرد: مهندس زنگنه از دی‎ماه پارسال کمیته ای را برای ساماندهی وضع حقوق و مزایای همکاران قرارداد مدت موقت و ارکان ثالث تشکیل داده اند، کمیته یادشده به ریاست نصرت رحیمی، رئیس هیئت رئیسه صندوق های بازنشستگی صنعت نفت، معاون محترم منابع انسانی، مدیران منابع انسانی چهار شرکت اصلی وزارت نفت و اینجانب در حال بررسی و ارائه نظر کارشناسی برای حل این مهم هستند.

دلاویز ادامه داد: تاکنون بررسی‎ها نتایج خوبی داشته است، پرداخت کمک معیشت به برخی همکاران در پایان سال ٩٥ از پیشنهادهای خوب این کمیته بود.

وی عنوان کرد: درباره نیروهای ارکان ثالث که دوشادوش دیگر همکاران در حال تلاش برای اعتلای صنعت نفت هستند تصمیم گرفته شد که به پیمانکاران پیشنهاد انجام طرح طبقه بندی مشاغل را ارائه دهیم و پیمانکاران به‎طور مستقیم با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعامل داشته باشند و نسبت به تصویب این مهم اقدام کنند.

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت افزود: ان‎شاء الله اگر این اقدام اجرایی شود حدود ٢٠ درصد به غیر از افزایش سالانه دستمزدهای ابلاغی وزارت کار به حقوق و مزایای این کارکنان افزوده خواهد شد و گام بلندی در راستای بهبود وضع معیشتی این قشر زحمت کش برداشته خواهد شد.

دلاویز ادامه داد: از طرفی به‎زودی مجوز استخدام ٢٥٠٠ نفر در صنعت نفت اخذ می شود و بناست که نصف این سهمیه از همین نیروهای توانمند قراردادی باشد و بقیه از دانشگاه‎های معتبر و دانشکده نفت تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: این‌که عده ای تلاش دارند حوزه منابع انسانی را نقطه ضعف جلوه دهند تلاشی بیهوده است، اگرچه شخص وزیر نفت گفته اند که در این بخش به آنچه مطلوبشان است نرسیده اند، اما این به معنی نفی تلاش‎های انجام شده نیست و همکاران صداقت مهندس زنگنه را در گفتار به‎خوبی درک می‌کنند.

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت با بیان این که اگر تلاش و تدبیر آقای زنگنه نبود ماده ١٠ ابلاغ نمی شد، گفت: اگر بخش‎هایی به دلیل محدودیت‎های منابع مالی به طور کامل انجام نشده است نباید ما را از اصل موضوع غافل کند، ماده ١٠ ظرفیت مطلوبی است که در شرایطی که امکان برآورده کردن آن به‌وجود بیاید اجرایی می شود.

دلاویز عنوان کرد: جهت امروز صنعت نفت، رو به اعتلاست و کارهای بزرگی محقق شد که شاید سه سال پیش اگر به آن فکر می کردیم بسان رویا بود اما همه این مهم به همت فداکاری همکاران شریف صنعت نفت انجام شد.

وی ادامه داد: امروز ما هم در دیپلماسی نفتی و بازگرداندن حق و سهم مسلم خود در بازار نفت موفق بودیم هم در به ثمر نشستن بسیاری از پروژه‎هایی که تنها در ظرف ١٠ سال پیشرفت هایی در حد سالانه سه درصد داشتند، به‎هر حال ما از نقد منصفانه استقبال و تلاش خواهیم کرد نقاط ضعف خود را اصلاح کنیم، اما استدعای این حقیر این است که در نقد کردن ها از انصاف خارج نشویم.

مشاور اجتماعی و منابع انسانی وزیر نفت در پایان یادآور شد: آینده صنعت نفت با نگاه به درون و تکیه بر توان متخصصان داخل و البته جذب سرمایه خارجی و انتقال فناوری روزآمد، روشن و نویدبخش است.

 

 

منابع انسانی همکاران اجتماعی مشاور دلاویز معیشت زنگنه ادامه ارکان قراردادی مزایای کمیته وزارت دارند نیروهای کارکنان مهندس پایان امروز عنوان اقدام اجرایی سالانه ارائه پیمانکاران فراهم موضوع بهبود قرارداد ساماندهی امکان افزود تصریح