برگزیده ها
در وزارت نفت زلزله هشت ریشتری آمده بود / مدتها آواربرداری کردیم

مازندمجلس: وزیر نفت با بیان این که برنامه‌هایی برای کارکنان قرارداد مدت موقت به روش معقول داریم، گفت: در دوره وزارتم درباره این نیروها هیچگاه نخواستم ریاکاری کنم و اعتقادی عمل کردم و اعتقادم این است که باید مشکلات آنها را حل کرد.

مازندمجلس: وزیر نفت با بیان این که برنامه‌هایی برای کارکنان قرارداد مدت موقت به روش معقول داریم، گفت: در دوره وزارتم درباره این نیروها هیچگاه نخواستم ریاکاری کنم و اعتقادی عمل کردم و اعتقادم این است که باید مشکلات آنها را حل کرد.

به گزارش ایلنا، مهندس بیژن زنگنه در جریان سفر به گچساران در نشست صمیمی با مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران، ضمن قدردانی از تلاش‎ کارکنان  این شرکت برای افزایش تولید نفت، اظهار کرد: البته آقای رئیس جمهور بارها از شما در نطق‎های حساسشان به اسم تشکر کردند.

وی با بیان این که تولید نفت مناطق نفتخیز جنوب پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به سرعت افزایش یافت، گفت: این افزایش تولید برای دنیا اعجاب آور بود، در واقع ما توانستیم دوباره تولید خود را احیا  و آن را در بازار بفروشیم.

وزیر نفت افزود: اصل کار ما در  شرکتهای بهره بردار است، نه در  ساختمان چهار طبقه اهواز و  ١٥ طبقه ستاد وزارت نفت.

زنگنه با اشاره به این که وقتی با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وارد وزارت نفت شدم انگار زلزله هشت ریشتری آمده بود و ما در سه تا ٤ سال گذشته در حال آوار برداری بودیم، تصریح کرد: آور‌برداری زیادی صورت گرفت تا بتوانیم به وضعی برای بحث‌های حداقلی برسیم که خوشبختانه با تلاش‌های شما، وارد این مرحله شدیم.

فداکاری نفت خیز جنوب در تولید نفت

وزیر نفت با بیان این که همکاران ما در مناطق نفت خیز جنوب با فداکاری در حال اداره صنعت نفت هستند، افزود: عمر بعضی از تاسیسات صنعت نفت به ٧٠ تا ٨٠ سال می رسد. اما کارکنان نفتخیز جنوب با فداکاری و زحمت کار می‌کنند.

وی بر مستهلک بودن تجهیزات صنعت نفت تاکید کرد و گفت: به دلیل آوارهایی که روی سرمان بود، به آن صورتی که لازم بود وقت نکردیم درباره ساختار مالی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت در دولت و مجلس صحبت کنیم.

زنگنه ادامه داد: با ١٤,٥ درصد نمی توان شرکت ملی نفت ایران را اداره کرد؛ خیلی واضح است که نمی توان اداره کرد.

وزیر نفت، نوسازی تلمبه خانه گوره را یکی از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: این تلمبه خانه را باید از اول ساخت، تلمبه خانه ای که ٥٠ تا ٦٠ سال در حال کار کردن است.

وی با بیان این که عمر مفید تاسیسات در صنعت نفت ٢٥ تا ٣٠ سال است، افزود: هم اکنون عمر نوترین تاسیسات در مناطق نفت خیز جنوب مربوط به ان جی ال ١٣٠٠ است که ٢٠ سال از عمر آن می گذرد.

ضرورت ساخت صنایع پایین دستی در گچساران

وزیر نفت بر ضرورت ساخت صنایع پایین دستی تولید نفت و گاز در منطقه گچساران تاکید کرد و افزود: ساخت چند مجتمع پتروشیمی در این منطقه در دست بررسی و اجراست و باید این منطقه خیر و برکت بیشتری از صنایع پایین دستی ببرد.

وزیر نفت، موضوع رعایت الزام‎های بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ اس یی) در مناطق عملیاتی را بسیار مهم عنوان کرد و با بیان این که باید دقتتان را در این زمینه بالا ببرید، افزود: این منطقه از پرحادثه ترین مناطق بوده است.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینم جوانی در حادثه ای کشته می‎شود یا آسیب می‌بیند بسیار افسرده، ناراحت و نگران خانواده اش می شوم. باید در این مقوله حساس و سخت گیر باشید و ما هم تجهیزات مورد نیاز را تامین می‌کنیم.

حقوق مدت موقت های نفت قابل قبول نیست

وزیر نفت به نیروهای مدت موقت اشاره کرد و با بیان این که برنامه‌هایی برای آنها به روش معقول داریم، گفت: در دوره وزارتم درباره این نیروها هیچگاه نخواستم ریاکاری کنم و اعتقادی عمل کردم. اعتقادم این است که باید مشکلات آنها را حل کرد.

وی ادامه داد: حقوق اکثر این نیروها کم است و قابل قبول نیست و به آنها ظلم می شود.

زنگنه، پیدا کردن راه حل برای قراردادهای مدت موقت را بسیار سخت دانست و گفت: در این مدت دنبال پیدا کردن راه حل بودیم، استخدام رسمی هم راه آن نیست و نمی توانیم.

به گفته وزیرنفت، باید کاری بکنیم هم زندگی این کارکنان شرافتمندانه باشد و هم امنیت شغلی داشته باشند.

وی با بیان این که هم اکنون در این زمینه گروهی تشکیل شده است و به طور دائم روی این موضوع کار می‌کنند، افزود: برنامه این است که تعدادی از این کارکنان قراردادی را استخدام کنیم و در مرحله دریافت مجوز هستیم.

زنگنه افزود: از نخستین کارهایی که باید در دولت آینده صورت گیرد این است که روابط مالی دولت و شرکت ملی نفت ایران تنظیم شود.

 

 

افزود تولید زنگنه مناطق وزارت منطقه گچساران کارکنان تلمبه فداکاری ادامه افزایش نیروها تاسیسات اداره بسیار پایین صنایع درباره تجهیزات عنوان زمینه استخدام موضوع ضرورت اکنون تاکید نفتخیز داریم وزارتم هیچگاه معقول برنامه‌هایی زلزله ریشتری نخواستم ریاکاری برنامه اشاره بودیم برداری مشکلات اعتقادی اعتقادم مرحله