برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - دو چهره اصلاح طلب در گفتگویی به تحلیل مناظره امروز-جمعه-15 اردیبهشت- پرداختند، ناصری گفت که قالیباف برای رئیس جمهور شدن نیامده است و آمده انتقامش را بگیرد و همچنین تاج‌زاده معتقد است که روحانی «با نشاط و سخنان تاثیرگذاری ایراد کرد.»

مازندمجلس:عبدالله ناصریتحلیلگر سیاسی، پیروز مناظره امروز کاندیداها را قطب «روحانی، جهانگیری و هاشمیطبا» دانست.

وی که با انتخاب گفتگو کرده است، اظهار داشت:فضای مناظره دو قطبی شدن را بیشتر به تصویر  کشید، دیگر از چندگانگی که درمناظره اول شاهد بودیم خبری نبود، یعنی برخلاف مناظره اول که میرسلیم و هاشمی طباخود را متفاوت از سایرین نشان می دادند، این اتفاق مجدد نیافتاد. در واقع، مناظرهکاملا سه به سه بود، البته ادبیات جناح رقیب دولت تندتر شده بود، مثلا میرسلیمشدیدتر برخورد کرد، و علیه دولت موضع گرفت.

وی با اشاره به رویکرد رقبای روحانی گفت: قالیباف کلی گویی و خلافواقع گویی های خود را دوباره بیان کرد. البته میرسلیم از این جنبه به قالیبافنزدیک شده بود که شاید دو دلیل داشت، یکی اینکه مطالعات بیشتری نسبت به واقعیتهای انتخاباتی کردند، دوم اینکه مشاورانش گفته بودند باید حالت تهاجمی بیشتریبگیرد. البته میرسلیم به طور کلی سعی کرد رعایت اخلاق و ادب را بکند. اما قالیبافاینطور نبود.

ناصری افزود: همانطور که از ماه ها قبل گفته شده، قالیباف برای رئیسجمهور شدن نیامده، امده که انتقامش را بگیرد لذا به هربهانه ای دست روی نقاط حساسیمی زد که برای مردم قابل درک بود، مثل برجام و و ماجرای وزیر اموزش و پرورش کهالبته مشخص شد، فرزندش تجارتی کاملا در چارچوب قانون داشته است. عجیب بود که وقتیبحث فرهنگ و تعلیم و تربیب شد، قالیباف یک دفعه گریزی به آن مسئله می زند، البتهافکار عمومی متوجه می شوند که این تنها برای تحریب دولت است.

*تاج‌زاده: رئیسی کلی گویی کرد

همچنین ایلنا نوشت؛

سیدمصطفی تاج‌زاده درباره دومین مناظره انتخاباتریاست جمهوری گفت: مناظره امشب در درجه نخست، پیروزی گفتمان اصلاح‌طلبی بود زیرامخالفان دیروز اصلاحات امروز برای کسب رای ملت از آزادی احزاب و گروه‌ها سخن گفتند.

او افزود: آنها از برابری اقوام و مذاهب و ضرورتبکارگیری آنها دم زدند و بر حفظ برجام و ضرورت تعامل عاقلانه با دنیا و پرهیز ازماجراجویی و تندروی و همچنین بر ضرورت نقد و انتقاد تاکید کردند؛ بدون آنکه به رویخود بیاورند عملکردشان در گذشته چه تعارض‌های آشکاری با سخنان امروزشان دارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نکتهقابل توجه دیگر حضور پرنشاط حسن روحانی در مناظره امروز بود، اظهار داشت: رئیسجمهور سر حال بود و با نشاط و سخنان تاثیرگذاری ایراد کرد. جهانگیری بازهم درخشیداما میرسلیم متانت هفته گذشته را از دست داد و هاشمی طبا چند نکته نغز گفت.

تاجزاده درخصوص عملکرد محمدباقر قالیباف و سیدابراهیمرئیسی هم تصریح کرد: به نظر می‌آید قالیباف از شعار دو و نیم برابر کردن درآمدکشور در مدت چهار سال کوتاه آمده و پذیرفته است که این ادعا تحقق یافتنی نیست.

او با بیان اینکه قالیباف و رئیسی درباره افزایشیارانه‌ها نیز سکوت کردند، خاطرنشان کرد: این سکوت، شاید به معنای پذیرش هشدار رییسمجلس باشد که کشور چنین منابعی را در اختیار ندارد.

تاجزاده در خاتمه با انتقاد از شیوه اتهام زنیقالیباف گفت: آقای دانش‌آشتیانی باید از او شکایت کند تا در آینده هیچ نامزدی بهخود اجازه ندهد برای پیروزی انتخاباتی به ایراد اتهامات نادرست بپردازد.

او درمورد رییسی نیز گفت: او جز کلی گویی حرفمهمی نزد.

29217

 

 

قالیباف مناظره اینکه میرسلیم البته امروز روحانی انتخاباتی رئیسی درباره تاجزاده ضرورت پیروزی همچنین انتقاد سخنان گذشته ایراد تاج‌زاده هاشمی جهانگیری سیاسی دومین اظهار پیروز رئیسجمهور افزود برجام