برگزیده ها
مازندمجلس: منابع بحرینی روز جمعه از ورود نیروهای نظامی عربستان به بحرین در آستانه محاکمه آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه المنار، طبق اعلام منابع محلی بحرین، خودروهای نظامی عربستان با عبور از پل ملک فهد که عربستان را با بحرین متصل می کند، وارد خاک بحرین شده اند.

این در حالی است که جلسه محاکمه آیت الله قاسم روز یکشنبه توسط دادگاه رژیم آل خلیفه برگزار می شود.

دادگاه رژیم آل خلیفه که قرار بود روز 24 اسفند حکم آیت‌الله عیسی قاسم به اتهام واهی پولشویی را صادر کند بار دیگر تحت فشار افکار عمومی این کشور مجبور به عقب‌نشینی شد و محاکمه وی را به 17 اردیبهشت موکول کرد.

این در حالی است که نیروهای رژیم آل خلیفه بار دیگر امروز جمعه مانع از برگزاری نماز جمعه در منطقه الدراز شدند.

ساکنان منطقه الدراز به نشانه حمایت از آیت‌الله عیسی قاسم رهبر معنوی انقلاب و رهبر شیعیان بحرین، تظاهرات کردند.

در همین راستا مرکز حقوق بشر بحرین اخیرا در گزارشی اعلام کرد که رژیم آل خلیفه در سال 2016 میلادی یک هزار و 300 نفر از مردم بحرین را دستگیر کرده که در میان بازداشت شدگان 187 کودک نیز حضور دارند.

از سال 2011 بحرین شاهد حوادث فاجعه آمیز سرکوب نارضایتی های مردمی از سوی رژیم آل خلیفه به جای ارائه خدمت به مردم این کشور بوده است.

براساس اعلام مجامع حقوقی بحرین، سرکوب آزادی های عمومی، ممانعت از ابراز عقیده و در معرض انواع ظلم و ستم قرار گرفتن عموم شهروندان بحرینی بویژه شیعیان این کشور توسط رژیم آل خلیفه در سال 2016 در هیچ سالی سابقه نداشته و مردم بحرین درحالی سال جدید را آغاز کرده اند که بسیاری از زندانیان سیاسی تنها به خاطر مطالبه گری عدالت و حقوق مصرح خود در زندان به سر می برند.
بحرین خلیفه محاکمه عربستان نیروهای اعلام شیعیان نظامی منطقه الدراز سرکوب عمومی آیت‌الله آستانه دادگاه بحرینی منابع