برگزیده ها

مازندمجلس: دومین مناظره انتخاباتی در حال و هوایی متفاوت از مناظره اول برگزار شد. مناظره ای با پدیده ها و سوپرایزهای متفاوت.

مازندمجلس:

محمدباقرقالیباف باز هم با توپ پر به ساختمان شیشه ای صداوسیما آمد، قرارش را بر نقد تند وتیز قرار داده بود، نه فقط در استودیوی شماره یازده مناظرات، که از لحظه ورود بهرسانه ملی خط و نشان کشیدن های خود برای روحانی و جهانگیری را آغاز کرد. قالیبافاما آنی نبود که در اولین مناظره از خود به نمایش گذاشت. گویی اینبار با احتیاطبیشتری خود را رودروی روحانی و جهانگیری قرار داده بود.

شاید همینهم بود که باعث شده بود جهانگیری هم آرام تر از قبل بر روی صندلی مناظره تماشاگر صحبت های دیگر رقبایش باشد، خاصه آنکه اینبار دیگر روحانی به آرامی بار قبل واردمناظرات نشد و یک تنه چندین بار تک های قالیباف و دیگر رقبایش را با پاتک هایمناسب و به موقع جواب داد.

اما مناظرهدوم را باید از نگاهی دیگر تحلیل کرد، نگاهی که در آن چندان جایی برای قالیباف یاجهانگیری نیست. اینبار پدیده مناظرات نه جهانگیری، بلکه مصطفی هاشمی طبا بود و باکمی اختلاف مصطفی میرسلیم. دو کاندیدایی که که از قضا چندان در دایره تحلیل هایانتخاباتی جدی گرفته نمی شوند.

مصطفیهاشمی طبا که طی چندین برنامه انتخاباتی اخیرش تلاش کرده از خود چهره ای بی حاشیهو مستقل به نمایش بگذارد، در مناظره امروز تمام قد پشت دولت روحانی قرار گرفت. اونه فقط در چندین پاس گل به روحانی از دولت 4 ساله او دفاع کرد بلکه خط و نشان هاییبه موقع برای رقبایش کشید چه زمانیکه از پلاسکو حرف زد تا به قالیباف این پالس رابدهد که هنوز سایه پلاسکو بر سر اوست و نباید بی مهابا به رقبایش حمل کند چه زمانیکه پای احمدی نژاد را به مناظره کشاند تا به نامزدهای اصولگرا بگوید کاندیدایی که8 سال پشت او قرار گرفته بودند چه هزینه هایی را بر کشور تحمیل کرد.

هاشمی طبادر دومین مناظره از حاشیه بیرون آمد تا با جهانگیری و روحانی مثلث جریان اصلاحات واعتدال در انتخابات را تشکیل دهد.

کنایه های میرسلیم به قالیباف

جریاناصولگرا هم در دومین مناظره متفاوت از دور اول ظهور یافت، خبری از محمدباقرقالیبافِ یکه‌تاز در میدان مناظره نبود، میرسلیم و رئیسی آمده بودند که نه فقط برایرقبای اصلاح طلب خود خط و نشان بکشند که پالس های معناداری را روانه آقایشهردار کنند، از همین رو بود که وقتی قالیباف پشت تریبون قرار گرفت و باز هم بهمشی بار قبل از پاسخ دادن به سوال مجری طفره رفت و جوابی غیرمرتبط به سوال مجری داد، بااعتراض سریع میرسلیم و رئیسی روبرو شد که چرا در موضوع صحبت نمی کند. پالسی کهبه سرعت از سوی قالیباف دریافت شد که اینبار رقبای هم طیفی اش را دست کم نگیرد وبا احتیاط گام بردارد. آنچنان که در ادامه مناظره چندین بار تلاش کرد با استناد بهحرف های میرسلیم یا رئیسی خود را همراه با آنها نه رقیب شان معرفی کند.

میرسلیم اما گویی اینبار آمده بود تا چهره ای متفاوت از خود به نمایش بگذارد. نامزد حزبیموتلفه در دومین مناظره دیگر آن نامزد آرام نبود، چندین بار تن صدایش بالا رفت وچندین بار دولت و حتی قالیباف را به باد نقد گرفت.

گویی آنکه هر چه به 29 اردیبهشت ماه نزدیکتر شویم معادلات سیاسی انتخابات دوازدهم کاملتر و روشن تر خواهد شد آنقدر که حتی مردان اصولگرای انتخابات اردیبهشت، تعارفات سیاسی را کنار گذاشته و رودروی هم قرار گیرند.

مناظره میرسلیم روحانی قالیباف جهانگیری چندین اینبار رقبایش دومین نمایش انتخابات رئیسی پلاسکو زمانیکه نامزد سیاسی اردیبهشت بگذارد متفاوت چندان رودروی مناظرات پدیده نگاهی تحلیل کاندیدایی هاشمی مصطفی گرفته