برگزیده ها
چهارمین روز نمایشگاه کتاب تهران کارش را آغاز کرد
مازندمجلس: چهارمین روز نمایشگاه کتاب تهران کارش را آغاز کرد به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه کتاب تهران  در روز‌های پنج‌شنبه و جمعه با استقبال گسترده‌ مخاطب‌های کتاب همراه بود و  بسیاری از  مخاطب‌های کتاب از تهران و شهر‌های مختلف ایران به شهر آفتاب آمدند و  منابع مورد نیاز و علاقه‌شان را تهیه کردند.

ساعت پایانی  فعالیت نمایشگاه کتاب  در روز گذشته، باران شدیدی بارید و متاثر از این رویداد  برخی شایعه‌ها مبنی بر تعطیلی نمایشگاه کتاب  در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد در حالی که این ادعا صحت نداشت.
 
سخنگوي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در واكنش به اتفاق‌های پيش آمده در شهر آفتاب بر اثر بارش باران ضمن انتقاد از مجموعه شهر آفتاب  وابسته به شهرداري تهران از ناشران و بازديدكنندگان عذرخواهي كرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با موضوع استفاده از شهر آفتاب براي نمايشگاه كتاب، تجهيز و آماده‌سازي زيرساخت‌هاي نمايشگاه بر مبناي استانداردهاي نمايشگاهي بر عهده مجموعه شهر آفتاب بوده است.
 
همايون اميرزاده گفت: طبق تفاهم نامه شش ساله كه ميان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و شهرداري تهران منعقد شده، تشكل‌هاي نشر و ارشاد به عنوان بهره‌بردارِ مجموعه شهر آفتاب، در آماده‌سازي اين مكان هيچ نقشي نداشته‌اند و بر اساس همين تفاهم‌نامه تجهيز و آماده‌سازي زيرساخت‌هاي نمايشگاه بر اساس استانداردهاي نمايشگاهي بر عهده مجموعه شهر آفتاب وابسته به شهرداري بوده است.
اميرزاده تصريح كرد: در اين تفاهم‌نامه صنف نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان بهره‌بردار معرفي شده‌اند.
وي ادامه داد: در گفت‌و گوهاي تفصيلي در خصوص آماده‌سازي در مراحل مختلف علي‌رغم دغدغه‌هاي جدي كه به دليل مشكلات آب‌گرفتگي سالن‌ها در سال گذشته ايجاد شده بود شهرداري و شهر آفتاب اطمينان كامل داده بودند كه شاهد تكرار مشكلات در دوره فعلي نمايشگاه نخواهيم بود.
سخنگوي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران اظهار كرد: در تمامي مراحل آماده‌سازي سالن‌ها دغدغه‌هاي جدي صنف نشر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به عنوان برگزار كنندگان نمايشگاه اعلام و منتقل شده بود.
وي ادامه داد: انتظار جدي مي‌رفت با توجه به اتفاق‌های سال گذشته و گفت‌و گوهاي كارشناسي، نسبت به رفع اين دغدغه‌ي درست، اقدام اصولي صورت گيرد.
وي  ضمن عذرخواهي از همه ناشران و غرفه‌داران و نيز بازديدكنندگان نمايشگاه به خاطر پيش آمدن مشكلات گفت: در حال برآورد خسارات هستيم و انتظار مي‌رود علاوه بر تعهداتي كه بيمه دارد شهرداري هم نسبت به تامين خسارت به نحو كامل در اسرع وقت اقدام كند.
سخنگوي سي‌امين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در پايان گفت: با توجه به احتمال تكرار اين مشكلات به دليل شرايط ناپايدار جوي، انتظار مي‌رود اقدام‌های پيشگيرانه‌ي جدي و قابل اتكا و اعتماد صورت پذيرد.
نمايشگاه تهران آفتاب شهرداري آماده‌سازي ارشاد نمایشگاه مجموعه مشكلات عنوان اسلامي وزارت فرهنگ گذشته تفاهم‌نامه سي‌امين انتظار بين‌المللي ادامه سخنگوي گفت‌و تكرار دغدغه‌هاي مي‌رود اقدام مراحل گوهاي سالن‌ها استانداردهاي مخاطب‌های ناشران وابسته اتفاق‌های باران مختلف بازديدكنندگان عذرخواهي کتاب  نمايشگاهي زيرساخت‌هاي تجهيز منعقد اميرزاده