برگزیده ها
دسترسی آزاد به اطلاعات حق مردم است/ برای تخریب دولت از هیچ بداخلاقی ابا ندارند

مازندمجلس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اصول حقوق شهروندی این است که مردم دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

مازندمجلس: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از اصول حقوق شهروندی این است که مردم دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

محمود واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار دولت ایلنا درباره برخی تلاش‌ها برای قطع شبکه اینترنت و پیام‌رسان تلگرام گفت: تا آنجایی که به دولت و وزارت ارتباطات مربوط است ما فکر می‌کنیم این یکی از حقوق شهروندی است  مردم باید دسترسی آزاد به اطلاعات داشته باشند.

او خاطرنشان کرد:  مردم ما با اینترنت زندگی می‌کنند شما یک استاد دانشگاه را در نظر بگیرید اگر اینترنت را از او بگیرید عملا نمی‌تواند کاری بکند.

او در ادامه تصریح کرد: شما مثلا برق را قطع کنید برق که فقط روشنایی نیست و یا گاز را قطع کنید گاز که فقط پخت و پز نیست در حال حاضر اینترنت جزء لاینفک زندگی مردم شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمامی اقشار جامعه با اینترنت سروکار دارند، گفت:‌در حال حاضر بسیاری از وزارتخانه‌ها ،سازمان‌ها و نهادها کار روزانه خود را با شبکه اینترنت انجام می‌دهند لذا فکر می‌کنند این کار درستی نیست، دولت هم به جد اعتقاد دارد که حق مردم استفاده از اطلاعات آزاد و اینترنت پرسرعت است.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره افزایش تخریب‌ها علیه دولت گفت: این رفتارها طبیعی است و مال امروز و دیروز نیست. سه سال است که این افراد دست به تخریب دولت می‌زنند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: عده‌ای انتظار دارند عملا از تفکر خودشان فردی رئیس جمهور شود و برای این کار از هر نوع بداخلاقی پرهیز ندارند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما همه این گونه رفتارها را مشاهده می‌کنند و به امور آگاهی کامل دارند آنان خدمتگزاران خودشان را می‌شناسند و می‌دانند که این رسانه‌ها با چه نیت و هدفی این گونه اقدامات را انجام می‌دهند. مردم ما آگاهند که به چه کسی رای می‌دهند.

اینترنت اطلاعات ارتباطات واعظی می‌دهند دارند دسترسی زندگی خاطرنشان خودشان بگیرید ادامه رفتارها شهروندی تخریب ایلنا گفت‌وگو بداخلاقی ندارند باشند فناوری درباره