برگزیده ها
بیاینه حزب اتحاد ملت در پی حادثه انفجار در معدن زمستان یورت

مازندمجلس: حزب اتحاد ایران اسلامی در بیانیه‌ای جانباختگان جمعی از معدن‌چیان کشورمان را در حادثه معدن یورت استان گلستان تسلیت گفت.

مازندمجلس: حزب اتحاد ایران اسلامی در بیانیه‌ای جانباختگان جمعی از معدن‌چیان کشورمان را در حادثه معدن یورت استان گلستان تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، متن این پیام به شرح زیر است:

در این روزها که همگی در تکاپوی تبلیغ و بحث و گفتگوی انتخاباتی هستند تا با رای خود مسیر چهارسال آینده کشور را رقم زنند، زخمی جانکاه بر پیکر و جان و روان ما نشست. انفجاری حادث شد، سقفی فرو ریخت، و ایران به عزای شریف‌ترین و زحمت‌کش‌ترین هموطنان خود نشست.

انفجار در معدن یورت استان گلستان تاکنون جان ٢٢ تن از کارگران معدن را گرفته است و متاسفانه از سرنوشت چند تن از محبوسان آن اطلاعی در دست نیست.

شوربختانه این نخستین بار نیست که جمعی از کارگران شریف و زحمتکش با عدم توجه به استانداردهای ایمنی در محیط های کار، قربانی چنین حوادث دردناکی می‌شوند و تلخ‌تر آن که امید نیست که آخرین آن‌ها باشد. این حادثه زنگ هشداری بود تا همگی جدا از مرثیه‌خوانی به جد بی‌اندیشم که چرا کشور به چنین بحرانی دچار شده که هر از چندی باید در سوگ هموطنی از حادثه پلاسکو تا آزادشهر گلستان بنشینیم و براستی چه کسی مسئول است جز همه ما و سبب چیست؟

سال‌هایی چند قامت اقتصاد ایران زیر فشار تحریم‌های ظالمانه و تورم ناشی از نامدیریتی دولتمردان گذشته خم شد. چرخه صنعت و معدن کشور هر روز فرسوده‌تر شد و به تبع آن تولید کاهش یافت و کارگران، این زحمت‌کشان عرصه تولید بارزترین قربانیان آن شدند. ایرانی که می‌توانست با رشد ٨ درصد اقتصاد به جایگاه واقعی خود در سند چشم انداز بیست ساله برسد امروز با رکود اقتصادی دست به‌گریبان است و شاهد رنج و سختی فراوان مردم خود است.

دولت یازدهم علی‌رغم تمام تلاش‌های دلسوزانه‌اش در چهار سال گذشته برای آواربرداری از این ویرانه‌های برجا مانده از اقتصاد کشور و احیای آن همچنان در نیمه راه است و تا رسیدن به جایگاه مطلوب و عبور از رکود اقتصادی راه دراز و سخت پیش رو دارد.

ایران برای عبور از این بحران و کاهش این درد و رنج‌ها به عزم ملی همه مردم و جناح‌ها احتیاج دارد. عزمی که در آن همه دلسوزان خود را مسئول بدانند و آگاهانه و مصمم و با امید در جهت بهبود آن همت کنند.

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های داغ دیده جانباختگان حادثه معدن و دعا برای سلامتی جان معدنچیان محبوس مانده، از همه مسئولان کشور و دولت محترم تقاضا دارد توجه ویژه خود را بر این سرمایه‌های انسانی کشور مبذول دارند و در جهت بهبود حقوق و مطالبات آنها بکشوند. همچنین از همه فعالان سیاسی و مدنی تقاضا دارد در دفاع از حقوق کارگران و حق سندیکا و اتحادیه‌های آزاد کارگری کوشا بوده و صدای رسای آنها باشند.

حادثه کارگران اقتصاد اتحاد گلستان جایگاه تقاضا بهبود اقتصادی تولید مانده مسئول جانباختگان اسلامی استان تسلیت انفجار گذشته