برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- ساماندهی متکدیان در معابر و چهارراه‌های پر تردد مرکز شهر تهران آغاز شد.

مازندمجلس: تکدی گریبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، از سوی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با همکاری شهرداری منطقه ۱۱؛ طرح ضربتی ساماندهی متکدیان در چهارراه‌ها و معابر پرتردد بخش مرکزی شهر تهران آغاز شده است. 
سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ با بیان این که ساماندهی متکدیان به طور مستمر در طی سال انجام می‌شود، گفت: دور جدید ساماندهی متکدیان در معابر و چهار راه‌های پرتردد بخش مرکزی شهر تهران؛ با تشکیل تیمی متشکل از مددکار اجتماعی، نیروی انتظامی و ناوگان جمع آوری متکدیان در معابر اصلی سطح شهر فعال شده است.
طباطبایی افزود: طرح با شناسایی و پاتوق شناسی در ۱۰ تا ۱۲ معبر و چهار راه اصلی منطقه از جمله تقاطع حافظ و جمهوری، چهار راه لشکر، سه راه جمهوری، معبر پارک دانشجو، چهار راه، ولی عصر (عج) و... به صورت شبانه روزی اجرا می‌شود. این تیم با گشت زنی در معابر و شناسایی متکدیان پس از مدد کاری اولیه؛ نسبت به تأمین نیازهای ضروری برخی مسافران در راه مانده و معرفی به پایانه‌های مسافربری برای تهیه بلیط اقدام می‌کنند.
به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱؛ سایر افراد پس از تشخیص تکدی گری حرفه‌ای برای انجام اقدامات مددکاری، ویزیت پزشک و تشکیل پرونده؛ به سامانسرای اسلامشهر منتقل و غربالگری می‌شوند. همچنین متکدیان نیازمند به مراکزی، چون بهزیستی و کمیته امداد معرفی می‌شوند.
طباطبایی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده متکدیان با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند تا در کمترین زمان ممکن جمع آوری و اقدامات مددکاری و ساماندهی آنان انجام شود.
 
متکدیان ساماندهی معابر شهرداری اجتماعی منطقه طباطبایی تهران معرفی اقدامات مددکاری جمهوری می‌شوند تشکیل مرکزی معاون فرهنگی پرتردد شناسایی