برگزیده ها

مازندمجلس: نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: امروز گروهی نمی‌خواهند بگذارند حرف‌های من شنیده شود زیرا می‌ترسند من رای بیاورم.

مازندمجلس:

مصطفی میرسیلم نامزد انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در دانشگاه امیر کبیر با اشاره به برنامه‌های خود گفت: کشوری که می‌خواهد براساس برنامه چشم‌انداز در منطقه رتبه اول را داشته باشد نه تنها پارسال که حتی ساعات و دقایق برای آن مهم و نباید فرصت‌سوزی کند.

وی ادامه داد: قرار بود دولت یازدهم براساس برنامه چشم‌انداز شرکت‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند هرچند این کار در ظاهر انجام شده اما واقعیت این است که پنج الی ۱۰ درصد شرکت‌ها خصوصی شده و بقیه شرکت‌ها خصولتی شده است یعنی به ظاهر شرکت‌ها خصوصی اما در واقع در دست همان دولتی هاست. ما امیدواریم دولت یازدهم به مفاسد برسد و با آن مبارزه کند اما فقط در روزنامه‌ها آنها به پرداخته شد.

میرسلیم ادامه داد: در بخش درمان دولت کارهای زیادی کرده است اما ما معتقدیم که باید ۷۰ درصد بودجه به جای درمان به بهداشت اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه رییس جمهور باید به توانایی کشور خودش اعتقاد و اطمینان پیدا کند گفت: ما در مذاکرات برجام موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم اما واقعیت این است که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرد.

میرسلیم اشاره کرد: من برای اداره کشور برنامه دارم این که گفته می‌شود شاید در میانه انتخابات کناره‌گیری کنم درست نیست و معتقدم از میان همین جمعیتی که در دانشگاه حاضر هستند اکثریت به من رای می‌دهند و من نیز کاملا در خدمت همه هستم و به کسی بدگویی و پرخاش نمی‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت صادرات گفت: صادرات بسیار مهم است اما واقعا نباید صادرات به نفت خام موکول شود  و صادرات غیر نفتی باید زیاد شود.

میرسلیم با انتقاد از برگزاری مناظره‌ها به شکل فعلی گفت: این که در مناظره به فرد نامزد سه دقیقه وقت می‌دهند و توقع دارند در آن سه دقیقه مشکل برطرف شود و هم تحلیل شود و هم برنامه ارائه شود امکان ندارد.

میرسلیمی در پاسخ به سوال درمورد وضعیت مدیریت در زمان وزارت ارشاد گفت: فردی که وزیر می‌شود باید قانون را اجرا کند تا به حقوق مردم اهانت نشود من نیز معتقد بودم که رسانه‌ها و سینما و هنر باید به مردم آگاهی بدهند و من نیز به این گونه رسانه و هنر کمک زیادی کردم اما معتقد بودم نشان دادن فقر و بدبختی در فیلم‌ها برای گرفتن جایزه درست نیست و مملکت فروشی است.

وی ادامه داد: من در زمان مدیریت وزارت ارشاد دو سال تمام به اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه آزادی دادم اما بعد از دو سال مجلس آن زمان از من خواست تا ممیزی اعمال کنم زیرا به من ثابت کردند که کتاب‌های چاپ شده مصداق فحشاست .

میرسلیم افزود: از نظر من دوران مدیریت وزارت من در وزارت ارشاد نورانی‌ترین وزارت ارشاد بود و وزرای دیگر امروز شاگردی آن دوران را می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت دولت در زمان احمدی نژاد و حسن روحانی گفت: من هرگز به احمدی نژاد رای ندادم و از او حمایت نکردم من اگر به روحانی نامه نوشته‌ام در عوض شدیدترین انتقادات را به احمدی‌نژاد داشتم من خواستم دولت روحانی موفق باشد و به همین دلیل به او توصیه کردم از همه نیروها استفاده کند .

میرسلیم ادامه داد: دولت روحانی باید در ابتدای فعالیت خود کاملا مشخص می‌کرد که چه دولتی را تحویل گرفته است امروز گروهی نمی‌خواهند بگذارند حرف‌های من شنیده شود زیرا می‌ترسند من رای بیاورم.

وی با اشاره به ضربه‌هایی که تحریم‌ها به اقتصاد ایران زد گفت: خیلی‌ها امروز دوست دارند مانند سابق تحریم‌ها ادامه پیدا کند زیرا بسیاری از قبال این تحریم‌ها به کاخ‌هایی دست یافتند که حتی از کاخ ریاست‌جمهوری نیز بالاتر بود اما ما در پایین همین کاخ دیدیم به نان شب محتاج شده است در قبال این تحریم‌ها سرمایه‌هایی براساس واسطه‌گری و قاچاق به وجود ‌آمد که تولید داخلی را از بین برد.

میرسیلم با اشاره به لزوم کنترل بیکاری گفت: باید بیکاری را مهار کنیم و از بانک‌ها بخواهیم که به کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مهلت بدهند تا بتوانند روی پا خود بایستند از طرف دیگر باید بهره‌وری را افزایش دهیم .

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه به دولت روحانی و احمدی نژاد انتقاد داشته است، گفت: انتقاداتی که من به احمدی‌نژاد کردم بسیار بیشتر از روحانی بود زیرا مثلا من معتقد بودم که اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به این شکل درست نیست و یک نوع بی‌هدفی است و اگر هدفمندی درست انجام می‌شد ما امروز شاهد پنج میلیون شغل بودیم.

وی با بیان اینکه در بخش مسکن و خودرو نیز اشتباهات زیادی صورت گرفته، گفت: من معتقد به اجرای طرح‌های مسکن به شکل فعلی نیستم من می‌گویم جوانانی که تازه ازدواج کرده و یا فارغ‌التحصیل شده‌اند درآمد و یا قدرتی برای خرید مسکن ندارند و باید طرح‌هایی ایجاد شوند که بر اساس آن مثلا زمین رایگان داده و بعد خانه‌های با سازهای کامل و سازه‌های درست با اجرای طرح اجاره به شرط تملیک به آن‌ها داده شود.

میرسلیم افزود: در زمینه صنعت خودرو ما می‌توانستیم به خودرو ملی و موتور ملی تکیه کنیم و من در مناظره بعدی با سند و مدرک نشان خواهم داد که دولت در مذاکره با شرکت‌هایی همچون پژو اشتباه کرده و کلاه بزرگی بر سر ما رفته است.

اشاره میرسلیم روحانی امروز ادامه وزارت تحریم‌ها معتقد شرکت‌ها ارشاد برنامه صادرات احمدی زیادی اینکه انتخابات نامزد مدیریت خودرو خصوصی براساس اجرای دوران افزود رسانه بدهند بیاورم گرفته بیکاری هدفمندی ریاست‌جمهوری گروهی احمدی‌نژاد قانون می‌ترسند وضعیت دولتی درمان واقعیت دانشگاه نباید یازدهم می‌دهند کاملا دارند چشم‌انداز دقیقه مناظره بسیار انتقاد میرسیلم