برگزیده ها
دولت همه تسهیلات لازم برای بازماندگان معدن یورت فراهم کند

مازندمجلس: حزب اسلامی کار درخصوص حادثه دلخراش معدن زمستان یورت بیانیه‌ای صار کرد.

مازندمجلس: حزب اسلامی کار درخصوص حادثه دلخراش معدن زمستان یورت بیانیه‌ای صار کرد.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است:

اندوه بی‌پایانی بر دل مردم شریف گلستان و خانواده داغدار معدنکاران نشسته است. روز چهارشنبه جامعه سختکوش و پر تلاش کارگری ایران به دلیل اشتباه انسانی یکی از عوامل دست‌اندرکار معدن یورت در استان گلستان تعدادی ازهم صنفان خود را متاسفانه از دست داد. شغل معدن ازجمله مشاغل سخت و زیان‌آور است اما تلاش معدنکاران ایرانی در طول بیش از یک سده گذشته همواره نشان داده است که از دل سیاه زمین نور بزرگ توسعه را بیرون کشیده‌اند. 

حادثه معدن یورت دوباره به همه ما یادآورشد که در عرصه توسعه و تولید اول باید ایمنی و بعد کار را سرمشق خود قراردهیم. نیروی انسانی مجرب و کارآزموده منابع مالی و مادی نیستند که در یک داد وستد ساده نابود شده یا دوچندان شوند. نیروی انسانی موتور پیشران و رکن اساسی توسعه در جهان امروز است. متاسفانه به دلیل بی‌‌توجهی مالک معدن و برخی عوامل مسئول اینک داغدار تعدادی از کارگران شریف و نیز چشم انتظار تعداد دیگری از معدنکاران هستیم.

حزب اسلامی کار ضمن عرض تسلیت به جامعه کارگری، معدنکاران ایرانی و همه بازماندگان درگذشتگان این حادثه تلخ و فراموش‌ناشدنی از نهادهای ذیربط می‌خواهد ضمن انجام یک تحقیق دقیق با همه عوامل ایجاد این حادثه برخورد قانونی لازم صورت گیرد، چراکه کارفرماها باید در چنین حوادثی پاسخگوی خانواده‌ها و جامعه شریف کارگری ایران باشند. در عین حال از دولت محترم و وزارتخانه‌های مربوطه درخواست می‌کند همه تسهیلات لازم برای بازماندگان داغدار فراهم و برای التیام این خسران بزرگ از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

حادثه معدنکاران اسلامی کارگری انسانی توسعه عوامل جامعه داغدار بازماندگان تسهیلات نیروی ایرانی تعدادی گلستان فراهم متاسفانه