برگزیده ها
اگر معجزه ۹۲ نبود معلوم نیست چه می‌شد

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر معجزه ۹۲ نبود معلوم نیست چه می‌شد مردم کشور را به مسیر خرد‌ورزی آوردند.

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: اگر معجزه ۹۲ نبود معلوم نیست چه می‌شد مردم کشور را به مسیر خرد‌ورزی آوردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسین مرعشی در افتتاحیه ستاد تبلیغاتی حسن روحانی به همت حزب کارگزاران سازندگی برپا شده گفت: در حزب کارگزاران در حال نوسازی هستیم و جاوانان را در شورای مشورتی جمع می‌کنیم انتخابات واقعا در ایران تعیین‌کننده است به دوستانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در انتخابات شرکت می‌کنند پیام می‌دهم حضور موثر است باید سابقه گذشته را بررسی کرد بعد از رحلت حضرت امام خمینی و انتخاب رهبری که با ایام پایان جنگ همراه بود آیت الله هاشمی بر اساس اجماع به عنوان رئیس‌جمهور کار را شروع کرد.

او افزود: مجلس چهارم شعار حمایت از هاشمی را فراموش کرد نتیجه آن انتخابات را مردم دیدند منتقدان ما می‌گویند مشکل شده سفره مردم و بقیه نیازها جدی نیست نتیجه حاکمیت جناح راست در مجلس چهارم کاهش ۲.۵ درصدی رشد بود. امام به ما یاد داد هرجا مشکل داشتید مردم را به صحنه بیاورید و مجلس پنجم متعادل شد. مجلس پنجم زمینه ریاست جمهوری ۷۶ شد قانون برنامه‌ای نوشت تا رشد زیاد شود روابط ایران با عربستان عادی شد فرهنگ توسعه پیدا کرد همه شاخص‌ها تغییر کرد کشور در پایان دوره خاتمی کاملا شرایط عادی داشت و روی ریل توسعه بود.

مرعشی یادآور شد: مشکلاتی در مساله هسته‌ای پیش آمد ما مجبور بودیم تحقیقات را به دور از چشم آژانس انجام دهیم چون حق ما بود در بوشهر تمام هزینه را به زیمنس داده بودیم اما آمریکایی‌ها جلوی تحویل نیروگاه ایران را گرفتند طبیعی بود تحقیقات هسته‌ای را ادامه دادیم. آن بحران از بحران‌های بزرگ شد که روحانی آن را مدیریت کرد.

او تصریح کرد: انتخابات ۸۴ که نقطه اوج آشفتگی سیاسی بود نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب خوب حرکت نکردند و آشفتگی وجود داشت. طبیعی بود در آن شرایط نمی‌شود به نتیجه امیدوار بود سیاسیون اشتباه تاریخی کردند. کشور در مسیر خسارت‌باری افتاد تقریبا همه سرمایه کشور مورد بی‌مهری و توجهی و هجوم قرار گرفتند از اعتبار شخصیت‌ها چیزی نماند در مناظره ۸۸ چه اتفاقات و بگم بگم‌هایی پیش آمد حداقل خسارت آن زمان  این بود که دوره توسعه صنعتی ایران کاملا سوخت درآمد نفتی همه‌اش هزینه رفع تحریم و تنظیم بازار شد. اگر معجزه ۹۲ نبود معلوم نیست چه می‌شد مردم کشور را به مسیر خرد‌ورزی آوردند.

مرعشی تاکید کرد: نمی‌خواهم بگویم اگر ما انتخاب شویم همه چیز خوب می‌شود رقیب انتخاب شود بد می‌شود روحانی بسیار با تجربه‌تر از چهار سال قبل است کارهایی که شروع کردند نیمه تمام است خرد حکم می‌کند کارها تمام شود یک مثال سیاست خارجی برجام است روحانی کار تاریخی کرد و پنج قطعنامه را لغو کرد تا قبل از آن فکر می‌کردیم یک رییس جمهور عاقل بخواهد این قطعنامه را لغو کند چقدر وقت می‌خواهیم اما روحانی این کار را کرد و همه قطعنامه‌ها لغو کرد امروز ترامپ آمد کار او را می‌بینید سالها کارشناس‌ها می‌گویند زمین درحال گرم شدن است چند سند بین‌المللی امضا شده تا گاز گلخانه‌ای را کم کنند ترامپ گفته بی‌خود می‌گویند زمین گرم می‌شود من می‌گویم نمی‌شود ترامپ گفت برجام بدترین توافق آمریکا است اما نتوانسته آن‌را برهم بزند زیرا برجام متن توافق تبدیل به یک قطعنامه شده است.

او ادامه داد: هنوز همه منافع برجام نصیب مردم نشده برخی می‌گویند بدعهدی آمریکا دلیل بوده برخی هم می‌گویند آزمایش‌های موشکی. به هز حال روحانی باید کار نیمه تمام برجام را به انجام برساند ما در نفت توانستیم تولید نفت بدست آوریم و بازار را بدست آوردیم قبل انقلاب ۱۰%تولید سهم ما بود الان سهم ما است که ۱۰%داشته باشیم تا شش میلیون بشکه تولید کنیم. برخی چقدر جدل کردند قرارداد نفتی اتفاق نیافته است ظرفیت بازیافت ما در حوزه نفت ۲۷% است می‌توانیم آن را به ۳۵%برسانیم. دولت طرح مهم نظام سلامت را انجام داده اما هماهنگی بیمه‌ها با این نظام نشده است.

مرعشی یادآور شد: جهانگیری گفت صحنه ریاست‌جمهوری صحنه کارآموزی نیست باید اجازه دهیم دولت روحانی کارهای خود را به سرانجام برساند دوستان تحمل کنند چهار سال دیگر فرصت هست اگر مردم را متقاعد کردند بر کرسی قدرت بنشینند.

روحانی برجام مرعشی می‌گویند انتخابات معجزه قطعنامه می‌شد ترامپ سیاسی توسعه معلوم نتیجه تولید نمی‌شود طبیعی ادامه آشفتگی بازار برساند آمریکا توافق گرفتند تاریخی شرایط کارگزاران پایان آوردند خرد‌ورزی اصلاح‌طلب تاکید هاشمی چهارم بودیم تحقیقات هسته‌ای یادآور کاملا هزینه