برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - ایسنا نوشت: یک عضو شورای عالی اصلاح طلبان با بیان اینکه انتخابات واقعا در ایران تعیین کننده است، گفت: به دوستانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در انتخابات شرکت کنند می‌گویم که حضورشان موثر است.

مازندمجلس:حسین مرعشی در افتتاحیه ستاد تبلیغاتی حسن روحانی از سوی حزب کارگزاران سازندگی، اظهار کرد: در حزب کارگزاران در حال نوسازی هستیم و جوانان را در شورای مشورتی دور هم جمع می‌کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات واقعا در ایران تعیین کننده است. به دوستانی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند در انتخابات شرکت کنند پیام می دهم حضورشان موثر است.


مرعشی با بیان اینکه باید گذشته را بررسی کرد، گفت: بعد از رحلت حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب رهبر جدید که با ایام پایان جنگ نیز همراه بود؛ آیت الله هاشمی بر اساس اجماع به عنوان رئیس جمهور کار را شروع کرد.

وی ادامه داد: بعد از مجلس سوم، انتخابات مجلس چهارم شروع شد. شعارشان اطاعت از رهبری حمایت از هاشمی بود، از آنجا بود که مجلس گرایش راست پیدا کرد و تعادل در مجلس وجود نداشت.

مرعشی در ادامه گفت: مجلس چهارم شعار حمایت از هاشمی را فراموش کرد در نتیجه در آن انتخابات مردم دیدند شرایط چگونه رقم خورد. منتقدان ما می گفتند مشکل سفره مردم است و بقیه نیازها جدی نیست؛ نتیجه حاکمیت جناح راست و چنین تفکری در مجلس چهارم را هم دیدیم.

این عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان خاطرنشان کرد: امام به ما یاد داد هرجا مشکل داشتید مردم را به صحنه بیاورید، بر این اساس برای مجلس پنجم تلاش کردیم و نتیجه‌اش یک مجلس متعادل شد.

وی ادامه داد: مجلس پنجم زمینه ریاست جمهوری 76 را فراهم کرد. قانون برنامه‌ای نوشت تا رشد زیاد شود، روابط ایران با عربستان عادی شد، فرهنگ توسعه ایجاد کرد، به طور کلی همه شاخص‌ها تغییر کرد.

مرعشی تصریح کرد: در پایان دوره خاتمی کاملا شرایط کشورعادی بود و روی ریل توسعه قرار گرفت. البته مشکلاتی در مساله هسته‌ای پیش آمد و ما را مجبور کرد تحقیقات را به دور از چشم آژانس انجام بدهیم چرا که تحقیقات علمی حق ما بود.

وی در همین راستا گفت: در بوشهر تمام هزینه را به زیمنس داده بودیم اما آمریکایی‌ها جلوی تحویل نیروگاه ایران را گرفتند؛ طبیعی بود که تحقیقات هسته‌ای را ادامه دهیم. آن بحران از بحران‌های بزرگ شد که روحانی آن را مدیریت کرد.

این عضو حزب کارگزاران گفت: در انتخابات 84 که نقطه اوج آشفتگی سیاسی بود نه اصولگرا و نه اصلاح طلب خوب حرکت نکردند. طبیعی بود در آن شرایط نمی‌توانستیم به نتیجه کارهایی که انجام می‌شد امیدوار بود.

وی ادامه داد: سیاسیون اشتباه تاریخی کردند کشور در مسیری خسارت باری افتاد تقریبا همه سرمایه کشور مورد بی مهری، بی توجهی و هجوم قرار گرفت. از اعتبار شخصیت ها چیزی نماند. دیدیم که در مناظره 88 چه اتفاقات و بگم بگم هایی پیش آمد. حداقل خسارت آن زمان این است که دوره توسعه صنعتی ایران کاملا سوخت، در آمد نفتی همه اش هزینه رفع تحریم و تنظیم بازار شد.

مرعشی یادآور شد: اگر معجزه 92 نبود معلوم نبود آینده چه می شد! مردم کشور را به مسیر خرد ورزی آوردند. نمی‌گوییم اگر ما انتخاب شویم همه چیز خوب می شود و رقیب انتخاب شود بد می شود؛ اما روحانی بسیار با تجربه‌تر از چهار سال قبل است. کارهایی که شروع کرد نیمه تمام است؛ خرد حکم می کند کارها تمام شود. یک مثال آن سیاست خارجی برجام است.

وی با بیان اینکه روحانی کار تاریخی کرد و آن لغو پنج قطعنامه بودف اظهار کرد: امروز ترامپ آمده، کار او را می‌بینید سال‌ها کارشناس‌ها می‌گویند زمین درحال گرم شدن است. چند سند بین المللی امضا شده تا گاز گلخانه‌ای را کم کنند. ترامپ گفته بی‌خود می‌گویند زمین گرم می‌شود من می‌گویم نمی‌شود.

مرعشی گفت: ترامپ گفت برجام بدترین توافق آمریکا است اما نتوانسته آنرا برهم بزند زیرا متن توافق برجام تبدیل به یک قطعنامه شده است.

وی افزود: هنوز همه منافع برجام نصیب مردم نشده برخی می‌گویند بد عهدی آمریکا دلیل بوده، برخی هم می‌گویند آزمایش‌های موشکی دلیلش است. به هر حال روحانی باید کار نیمه تمام برجام را به اتمام برساند.

مرعشی ادامه داد: دولت طرح مهم نظام سلامت را انجام داده اما هماهنگی بیمه‌ها با این نظام انجام نشده و پرستاری تحت پوشش قرار نگرفته است؛ این کارها باید کامل شود.

وی اظهار کرد: جهانگیری گفت صحنه ریاست‌جمهوری صحنه کارآموزی نیست باید اجازه دهیم دولت روحانی کارهایی خود را به سرانجام برساند. دوستان تحمل کنند چهار سال دیگر فرصت هست. در این شرایط رکود مردم را قانع کنیم یک ساعت رای بدهند تا چند سال کشور در مسیر پیشرفت باشد، البته من هم انتقاداتی به دولت دارم اما بعد انتخابات می‌گویم تا دولتی جوان و پرکارتر داشته باشیم.الویری: 4 درصدی و 96 درصدی افه احمدی‌نژادی است

الویری: مدیران شهرداری وارداتی هستند
مرتضی الویری در یک نشست خبری که امروز در محل ستاد حسن روحانی با موضوع تحلیل دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: براساس مصوبه‌ای که سال 80 تصویب شد آلودگی هوای تهران باید به حد نرمال می‌رسید اما عملکرد شهرداری در این مدت نشان می‌دهد که نه‌تنها به این مهم دست پیدا نکرده بلکه از این هدف فاصله گرفتیم.

وی با اشاره به تعداد روزهای ناسالم در چند سال اخیراظهارکرد: در مورد مدیریت غیرمتخصص آقای قالیباف باید گفت که نکته قابل توجه این است که بسیاری از مدیران فعلی شهرداری دو ویژگی دارند یکی اینکه وارداتی هستند و از نیروهای مسلح وارد شهرداری شده‌اند و دوم اینکه بسیاری از آنها بازنشسته هستند و حدود 100 مدیر در شهرداری دارای چنین خصایصی می‌باشند.

الویری همچنین درخصوص استفاده از اقوام و مذاهب در مدیریت شهری، اظهار کرد: برای من تعجب‌برانگیز است، بهتر است آقای قالیباف یک مدیر در سازمان‌های مختلف و معاونت‌های مناطق نشان دهد که از اقوام و مذاهب دیگر باشند. نه‌تنها از این افراد استفاده نشده ، بلکه از سلایق سیاسی مختلف نیز بهره‌ای گرفته نشده است.

این شهردار پیشین تهران خاطرنشان کرد: برخی از پروژه‌ها مطالعات و مصوبه شورای شهر را ندارند. نمونه آن پل صدر است که روی گسل زلزله قرار داشته و وضعیت نگران‌کننده‌ای دارد، اجرای آن نه‌تنها بار ترافیکی را کم نکرده بلکه آن را بیشتر کرده است. هزینه‌های این پروژه نشان می‌دهد علی‌رغم اینکه قرار بود با 800 میلیارد تمام شود با 700 میلیارد تمام شد و بخشی از زمین‌های عباس‌آباد نیز برای تامین مالی این پروژه به فروش رفت.

وی تاکید کرد: برخی آمارها برای انحراف افکار عمومی داده می‌شود و گفته شد که خوب است آقای روحانی از اتاقش بیرون بیاید و ببیند که زباله‌ها تبدیل به برق شده است. در حالی که از هشت هزار تن فقط 200 تن یعنی دو درصد آن تبدیل به برق می‌شود و میزان برق آن هم به دلیل پایین بودن راندمان طوری است که خود مرکز جمع‌آوری زباله کهریزک هم نمی‌تواند با آن میزان برق اداره شود. کافی است آقای قالیباف اجازه دهد اداره برق از دادن برق به این مرکز خودداری کند تا ببیند آیا این مرکز خودش را هم اداره کند یا نه.

الویری در ارزیابی خود از عملکرد کاندیداها در دومین مناظره انتخاباتی گفت: آقای روحانی و آقای جهانگیری با عملکردی که تاکنون داشته‌اند می‌توانند در مناظره بعدی و مناظره اقتصادی خوب ظاهر شوند چراکه عملکرد آقای قالیباف مشخص شده و با توجه به بدهی‌های سنگین به پیمانکاران و سیستم بانکی نشان داده که توسعه ناپایداری در شهر برقرار کرده است که اگر نامزدهای دیگر به این موضوع بپردازند، آقای قالیباف نمی‌تواند سالم از این مناظره بیرون بیاید.

وی همچنین درخصوص پیشنهاد ابراهیم رئیسی مبنی بر برگزاری مناظره میان محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی، گفت: عملکرد احمدی‌نژاد در حوزه‌های مختلف قابل تبیین است و چون آقای رئیسی می‌داند چنین امری امکان‌پذیر نیست آن را مطرح می‌کند البته خوب است احمدی‌نژاد درباره عملکرد خود در عرصه‌های مختلف اقتصادی توضیح دهد، درباره هاله نوری که وقتی سازمان ملل در زمان سخنرانی‌اش تخلیه شد، دید، توضیح دهد و می‌تواند بحث جالبی باشد و تنور انتخابات را داغ‌تر کند.

الویری خاطرنشان کرد: آقای هاشمی‌طبا و میرسلیم در این مناظره آکادمیک وارد مسائل شدند و حرف‌های منطقی زدند هرچند برخی آمار و ارقام آقای میرسلیم اشکالاتی داشت اما نهایتا هر دو سعی داشتند حرف‌های خود را صادقانه مطرح کنند.

این شهردار پیشین تهران تصریح کرد: آقای رئیسی اگرچه تندتر و با شدت بیشتری نسبت به قبل موضوعات خود را مطرح کرد اما مردم تشخیص می‌دهند که ایشان کار اجرایی نکرده و بدون عقبه و کار اجرایی ابراز نظر می‌کند. اما آقای روحانی منطقی و باتخصص وارد موضوعات می‌شدند. آقای جهانگیری نیز همین‌طور هرچند این نقد وجود داشت که از روی نوشته مطالب خود را مطرح کرد اما حرف‌های خوبی بود.

وی در ادامه گفت: آقای قالیباف همه را یاد سال‌های 84 و شعارها و مطالب آقای احمدی‌نژاد می‌انداخت که بسیاری از مطالب با واقعیت سازگاری ندارد. این بحث 4 درصدی و 96 درصدی افه احمدی‌نژادی و کپی‌برداری ناشیانه در اتفاقات دیگر در کشور دیگری است.

29214

روحانی انتخابات ادامه مرعشی مناظره قالیباف الویری برجام شهرداری اینکه عملکرد درصدی شرایط توسعه می‌گویند مختلف اظهار احمدی‌نژاد اداره ترامپ رئیسی تبدیل تهران کارهایی نکرده جهانگیری نه‌تنها بسیاری مدیریت هاشمی حرف‌های خاطرنشان چهارم نتیجه البته مطالب احمدی‌نژادی تحقیقات کارگزاران شورای پیشین پروژه استفاده اجرایی شهردار مذاهب اقوام میلیارد موضوعات میرسلیم اقتصادی توضیح می‌کند درخصوص نمی‌تواند میزان هرچند درباره بیاید ببیند منطقی بیرون آمریکا طبیعی هزینه سیاسی تاریخی خسارت هسته‌ای کاملا حمایت پایان دیدیم اصلاح تصریح اتفاقات کارها وارداتی مدیران موضوع دومین می‌دهد اجازه ریاست‌جمهوری امروز قطعنامه می‌گویم توافق برساند همچنین