برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان محیط زیست گفت: زمینه فعالیت آزادانه و آگاهانه تشکل های مردم نهاد و سمن ها در حوزه های گوناگون در دولت یازدهم بیش از پیش فراهم شده است.

مازندمجلس: معصومه ابتکار ؛ شنبه شب در نشست با تعدادی از فعالان و صاحبنظران مسایل اجتماعی استان اردبیل افزود : دولت تدبیر وامید، هنگامی فعالیت خود را آغاز کرد که به خاطر حاکمیت فضای امنیتی بسیاری از تشکل های غیردولتی در کشور منحل ؛ تعطیل و یا فعالیتشان عقیم و ناکارآمد شده بود.

به گزارش نامه نیوز ؛ وی اظهار کرد: در زمان حاضر 400 تشکل مردم نهاد در ایران فعالیت دارند که از آن می توان به عنوان یک تحول بزرگ در این ارتباط یاد کرد.

او گفت : شخص آقای دکتر روحانی به جوانان ؛ دانشگاهیان ، مسوولان اندیشمند و سازمان های مردم نهاد ارزش زیادی قائل بوده و بر این باور می باشد که برای پیشرفت هرچه بهتر کارها و رفع مشکل ها باید پای مردم را به فعالیت های اجتماعی باز کرد.

ابتکار به اجرای طرح کارآفرینی سبز در ایران اشاره و بیان کرد : تاکنون 200 نوع کار که مشمول طرح کارآفرینی سبز می شود در حوزه های گوناگون ازجمله انرژی های نو و تجدید پذیر، حفاظت منابع و دیگر تخصص های اجتماعی تعریف و زمینه انجام آنها در کارگاههای مشاغل سبز فراهم شده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید امکانات و زیرساخت های بسیار مناسب برای اجرای قوانین و مقررات محیط زیست فراهم شده است تشریح کرد : در برهه ای از تاریخ کشور به خاطر مخالفت با اجرای یک طرح ازسوی سازمان محیط زیست ، این سازمان توسط مجلس نهم تا آستانه انحلال پیش رفت.

ابتکار، استیضاح و سوال از وزیر را حق نمایندگان مجلس دانست و در عین حال افزود : این حق قانونی مجلس نباید به گونه ای باشد که از وزیر در خانه ملت سوال شود که چرا به یک طرح اجازه اجرا داده نشده است.

وی احیای شورای عالی محیط زیست را که در قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم تعطیل شده بود از اقدام های مهم این دولت دانست و گفت : کارگروههای گوناگون مقابله با تغییر اقلیم و آلودگی هوا دایر شده است که در آنها وظیفه مدیران ارگانهای فرابخشی مشخص شده و فعالیت می کنند.

معاون رییس جمهوری گفت: همگام با برنامه ششم توسعه یک برنامه ویژه نیز برای محیط زیست تدوین شده که در آن به استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های مردم ؛ دانشگاهها و بخش خصوصی تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه استفاده از ظرفیت های مهم و تاثیرگذار مردم در اکثر حوزه ها و به خصوص مسایل اجتماعی و محیط زیستی دارای عقب ماندگی های زیاد است افزود : بسیاری از کشورها در این ارتباط پیشرفت های شگرف داشته و با استفاده از این توانمندی ها حجم زیادی از معضل های محیط زیستی را برطرف و شرایط مناسب و مطلوبی را برای زندگی مردم و نسل آینده فراهم نموده اند.

وی فرهنگسازی و آموزش های همگانی در زمینه ضرورت توجه به محیط زیست را یادآور شد و اظهار کرد: باتاسف کشورمان در این زمینه سالانه زیانهای هنگفت متحمل می شود و برای نمونه مواد خوراکی از مزرعه تا سر سفره به خاطر بهره گیری از شیوه های نامناسب و نیز عدم توجه به استفاده بهینه به هدر می رود.

وی ادامه داد : چنین روندی با الگوی زندگی اسلامی و ایرانی که رهبر معظم انقلاب همواره بر آن تاکید دارند مطابقت ندارد و باید در این ارتباط کارهای فرهنگی و آموزشی فراوانی انجام گیرد.

در این نشست که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل ترتیب یافت تعدادی از نمایندگان تشکل های غیردولتی در حوزه های دانشگاهی ؛ اجتماعی ؛ ورزشی ؛ کشاورزی ؛ صنعتی و غیره مشکل ها و پیشنهادهایشان را مطرح کردند.

معاون رئیس جمهوری برای دیدار یک روزه عضر شنبه وارد اردبیل شدند، معصومه ابتکار از دریاچه شورابیل بعنوان منطقه حفاظت شده بازدید کرده و در چند جلسه و آیین مردم نهاد و دولتی نیز شرکت کرد.
ابتکار اجتماعی فعالیت زمینه استفاده فراهم ارتباط افزود اردبیل اجرای تاکید نمایندگان اینکه مناسب دانست توانمندی زیستی زندگی معصومه ابتکار ظرفیت حفاظت جمهوری برنامه معاون پیشرفت تدبیر بسیاری مسایل تعدادی یازدهم معصومه غیردولتی تعطیل کارآفرینی اشاره زیادی دارند اظهار گوناگون