برگزیده ها

مازندمجلس: دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز برگزار می شود، انتخاباتی که از آن به عنوان جنجالی ترین انتخابات طول تاریخ فرانسه یاد می شود.

مازندمجلس: رای دهندگان فرانسوی برای شرکت در دور دوم پرسروصدا ترین مبارزات انتخاباتی در تاریخ این کشور، امروز پای صندوق های رای رفتند.

به گزارش نامه نیوز به نقل از سی ان ان ، مراکز رای گیری در سراسر فرانسه ساعت 8 صبح به وقت محلی باز و 7 عصر به وقت محلی بسته خواهد شد. موسسات نظرسنجی نیز آمار قابل اعتمادی از نتایج نهایی این انتخابات منتشر کرده اند.

هرکسی که در این انتخابات پیروز شود چه امانوئل مکرون، میانه رو مستقل و چه مارین لوپن، نامزد راست میانه باشد، فرانسه به دو نیم تقسیم می شود.

فرانسه از درصد بالای بیکاری، رکود اقتصادی و نگرانی های امنیتی رنج می برد. دولت فرانسه تلاش می کند تا با مهاجرت مقابله کند.

در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که دو هفته پیش برگزار شد،  رای دهندگان نامزدهای معرفی شده از سوی تمامی احزاب سنتی اصلی در فرانسه را رد کردند. مکرون و لوپن در صدر این انتخابات قرار گرفتند و 24 درصد و 21 درصد از آراء را به خود اختصاص دادند.

پس از آن، لوپن تلاش کرد تا گستره رای دهندگان به خود را از پایگاه سنتی حامیانش فراتر ببرد و از سوی دیگر مکرون تلاش کرد تا رای دهندگان را متقاعد کند که وی بخشی از نخبگانی که آنها در دور نخست انتخابات آنها را رد کرده بودند نیستند.

مکرون 39 ساله، برنامه تبلیغات انتخاباتی خود را به طرفداری از اروپا و ادامه حضور دراتحادیه اروپا به پیش برد. اوپن 48 ساله اما این موضوع را مطرح کرد که در صورت انتخاب به عنوان رئیس جمهور ممکن است طرح خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ناتو را کلید بزند.

طرفین اما روز چهارشنبه گذشته مناظره دوطرفه ای  را برگزار کردند که همراه با توهین بود. مکرون لوپن را درغگو خواند و لوپن در مقابل مکرون را به در پیش گرفتن سیاست های نرم در قبال تروریسم متهم کرد.

آمارهای رسمی دولت فرانسه نشان می دهد که افراد واجد شرایط بیشتری تصمیم به مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دور دوم این کشور گرفته اند. به نظر می رسد که اقبال به سمت مکرون نسبت به لوپن نیز بیشتر باشد.


فرانسه مکرون انتخابات دهندگان اروپا برگزار جمهوری انتخاباتی میانه ریاست