برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در خراسان رضوی با اشاره به اینکه احتمال دارد انتخابات به دور دوم برسد، گفت: ضرورتی ندارد میرسلیم به نفع کسی کنار برود.

مازندمجلس:

 جواد آرین‌منش در نشست خبری با اشاره به اینکه نظام مردم سالاری دینی مبتنی بر مشارکت مردم است و با بیان اینکه وجود رهبری، مردم و اعتقاد به اسلام 3 دلیل موفقیت و تداوم انقلاب اسلامی است، به اهمیت حضور مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: یکی از نمادهای حضور و مشارکت مردم راهپیمایی‌های بزرگی مانند 22 بهمن است و یکی از نمادهای بسیار مهم و اساسی از مشارکت مردم انتخابات است، انتخابات نماد مشارکت سیاسی مردم و تضمین‌کننده جمهوریت نظام است.

 
وی اظهار کرد: میرسلیم یک شخصیت استثنایی در بین کاندیداها است و ویژگی‌های ایشان در نوع خودش منحصر به فرد است، ایشان شخصیتی جامع‌الاطراف دارند؛ هم مفسر قرآن هستند، هم صاحب‌نظر در عرصه فرهنگی  و به 4 زبان زنده دنیا مسلط است، یک مخترع صنعتی و شناگری حرفه‌ای است، او از عناصر اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است که بر بسیاری از سیاست‌های تدوین شده مجمع مسلط است.
 
دبیر حزب موتلفه در استان خراسان رضوی وجه تمایز میرسلیم را با سایر نامزدها در حزبی بودن وی دانست و افزود: یکی از مشکلاتی که در کشور داریم این است که مانند دیگر کشورهای دموکرات، احزاب در جایگاه اصلی خود نیستند. احزاب در کشورهای دموکرات دیگر اگر در قدرت هستند دولتی سازمان‌یافته با کادر مورد نظر حزب تشکیل می‌دهند و اگر در قدرت نیستند دولت سایه را تشکیل می‌دهند و نقد یا پیشنهاد دارند.
 
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه حزب موتلفه اسلامی 50 سال قدمت دارد، عنوان کرد: حزب موتلفه به دستور امام از ائتلاف چند هیات مذهبی انقلابی تشکیل شده و همه پیشگامان انقلاب مثل شهید مطهری و شهید بهشتی و بزرگانی مثل حسام نواب صفوی و ... برآمده از این حزب هستند.
 
وی ضمن اشاره به تاریخچه حزب موتلفه اسلامی، مصطفی میرسلیم را کاندیدای مورد نظر این حزب پس از بررسی‌های طولانی دانست و اظهار کرد: هیچ‌یک از کاندیداها به اندازه آقای میرسلیم نسبت به رهبری شناخت و نزدیکی ندارد.
 
آرین‌منش تاکید کرد: رئیس‌جمهور قرار نیست سیاست‌گذار باشد؛ باید مجری سیاست‌ها و مصوبات مجلس شورای اسلامی باشد. سیاست‌ها تدوین و توسط رهبری ابلاغ شده است و مجلس شورای اسلامی این سیاست‌ها را تبدیل به قانون برنامه ششم کرده است.
 
رئیس ستاد انتخاباتی میرسلیم در خراسان رضوی در پاسخ به سوالی در خصوص نوع پوشش این کاندیدا خاطرنشان کرد:  میرسلیم به شدت اعتقاد به ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد و شخصیت وی مروج فرهنگ ایرانی اسلامی است، پوشش مورد انتخاب وی نماد پوشش ایرانی اسلامی است. اگر شما چند ساعتی با وی مصاحبه داشته باشید اصلا در کلام از کلمات خارجی استفاده نمی‌کند.
 
این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به سوالی در رابطه با مناظرات ابراز عقیده کرد: مناظره‌ها تا به اینجا در جایگاه شایسته و واقعی خودش انجام نشده است، در بعضی قسمت‌ها رنگ و بوی غربی، غیر ایرانی و غیر اسلامی گرفته و در بخش‌هایی شاهد مشاجره بودیم.
 
وی در خصوص احتمال کناره‌گیری میرسلیم بیان کرد: میرسلیم به عنوان کاندیدای حزب موتلفه اسلامی وارد عرصه انتخابات شده نه به عنوان شخص مستقل، پس در ادامه هم هر تصمیمی که شورای مرکزی حزب بگیرد انجام می‌دهد، پایان مناظرات دوحالت دارد، یکی اینکه کاندیدای اصلی جریان مقابل بیش از 50 درصد رای داشته باشد در این صورت اصولگرایان باید تجمیع کنند تا رقابت دوقطبی صورت بگیرد، اما در حالت دوم که الان تقریبا در این حالت هستیم این است که احتمال به دور دوم رسیدن انتخابات وجود دارد، پس ضرورتی ندارد که میرسلیم به نفع کسی کنار برود. گرچه پس از کنار رفتن هر کاندیدا معلوم نیست که رای‌هایش در آن جبهه (اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی) باقی بماند.
 
آرین‌منش در واکنش به این سوال که عملکرد میرسلیم در مناظره دوم چگونه بود پاسخ داد: طبق آمار، بیشترین رشدی که پس از مناظره دوم در آرای نامزدها اتفاق افتاده مربوط به میرسلیم بوده است، تفاوت سبک میرسلیم با سایر کاندیداها در حاکمیت منطق و عقلانیت است. میرسلیم اگر آقای گل انتخابات نشود اما کاپ اخلاق را گرفته است.
 
وی در ادامه با اشاره به انتخابات شورای شهر گفت: ما نیازمند یک شهردار بومی و متخصص هستیم که متاسفانه در شورای چهارم شخصی به عنوان شهردار انتخاب شد که نه تخصص و تجربه‌ای در زمینه کارش داشت و نه بومی بود و تحصیلاتش هم هیچ سنخیتی با اداره شهر نداشت. اکثریت شورای شهر مشهد افرادی بودند که تخصص‌های لازم را در کمیسیون‌های تخصصی نداشتند؛ به طور مثال در کمیسیون حمل و نقل یا در حوزه معماری و شهرسازی که دو سه هزار نفر نیروی متخصص داریم چرا باید فردی که هیچ‌گونه شناختی به حوزه معماری و شهرسازی ندارد کمیسیون را اداره کند؟
 
آرین‌منش تاکید کرد: ما معتقدیم شورای شهر آینده باید این نواقص را برطرف کند و شهردار آینده کسی با مشخصات ذکر شده باشد که بتواند در رشد مشهد موثر باشد.

میرسلیم اسلامی شورای انتخابات ایرانی عنوان موتلفه ندارد مشارکت اینکه سیاست‌ها  میرسلیم کاندیدای تشکیل شهردار کاندیداها تاکید رهبری اشاره سیاسی معماری کاندیدا شهرسازی کمیسیون آینده سوالی اداره بگیرد هستیم مناظره ادامه احتمال متخصص مناظرات گرفته فرهنگ نیستند اظهار شخصیت تدوین مانند نمادهای ضرورتی اعتقاد انقلاب خراسان نامزدها جایگاه می‌دهند اصولگرا احزاب دموکرات دانست داریم کشورهای  آرین‌منش