برگزیده ها

مازندمجلس: فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: عده‌ای در تلاش هستند با تحریم انتخابات مانع رای دادن مردم به کاندیدای اصلح شوند.

مازندمجلس:

فاطمه هاشمی رفسنجانی امروز در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان با بیان اینکه افراد با دادن رای در تعیین سرنوشت کشور سهیم هستند، افزود: عده‌ای در تلاش هستند با تحریم انتخابات مانع رای دادن مردم به کاندیدای اصلح شوند، این در حالی است که به فرموده مقام معظم رهبری این حق مردم است که سرنوشت کشور را خود رقم بزنند.  

وی سخنان بنیانگذار جمهوری اسلامی را در مشارکت مردم یادآور  شد و گفت: امام راحل(ره) به پشتوانه این ملت دولت تعیین کردند چراکه خواست و نظر مردم برایشان ارجحیت داشت لذا بنیانگزاران انقلاب اسلامی همواره بر این امر تاکید داشتند که مردم در سرنوشت خود دخالت داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: هر دوره‌ای که فرصت انتخاب به افراد برای اعمال نظر ایجاد می‌شود باید نهایت بهره را برد چراکه عدم انتخاب ما زمینه حضور نا اهلان را میسر می‌کند.

هاشمی‌رفسنجانی به دودستگی‌های پیش آمده در زمان کنونی اشاره کرد و گفت: زمان امام راحل(ره) عده‌ای سعی در تقسیم‌بندی جامعه با طرح عناوینی مانند فقیر و غنی، خودی و غیر خودی را برای دلسرد کردن مردم مطرح می‌کردند و اینک جامعه 96 درصدی و 4 درصدی را ذکر می‌کنند.

وی ارزش رای اهل‌سنت را با رای اهل‌تشیع همسان خواند و ابراز داشت: با وجود اینکه کشور ما به لحاظ تنوع قومی، مذهبی و زبانی گسترده است اما یک رای کرد همانند رای یک فارس‌زبان دارای ارزش و اعتبار است.

هاشمی‌رفسنجانی نقش دانشجویان را در آگاهی‌بخشی به افراد کم‌سواد مهم تلقی کرد و گفت: معمولا  میان اعضای خانواده و بستگان افرادی هستند که نسبت به مسائل روز اطلاعات اندکی دارند لذا دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و آگاه باید نقش راهنما و مشاوره را ایفا کنند.

وی ادامه داد: برای اینکه مخاطبان بیشتری را به رای دادن ترغیب کنیم باید به صورت ارتباط چهره به چهره با مردم در اماکن عمومی افراد را به مشارکت فراخوانیم و صرفا به سخنرانی اکتفا نکنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب روحانی را فرد شایسته برای اداره کشور دانست و خاطرنشان کرد: فارغ از سوابق طولانی در هر مقطع که مسئولیت‌هایی را بر عهده داشتند وی توانست با هوشمندی و ذکاوت امور را مدیریت کند.

هاشمی‌رفسنجانی عملکرد روحانی را مثبت ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که روحانی در چه وضعیتی سکان کشور را بر عهده گرفت طوری‌که عدم همدلی و تخریب از سوی مخالفان دولت مانع تسریع‌بخشی در برنامه‌ها و تصمیمات می‌شد.

وی برجام را مهم‌ترین دستاورد دولت دانست و اضافه کرد: با وجود برجام شرایط اقتصادی کشور بهبود یافت و مسیر توسعه میسر شد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان گفت: امنیت کشور با وجود آشوب‌هایی که در خاورمیانه حاکم است را می‌توان دستاورد مهم دیگر دولت برشمرد که در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

افراد سرنوشت روحانی هاشمی‌رفسنجانی سیاسی اینکه اصلاح‌طلب عده‌ای دانشجویان برجام جامعه خاطرنشان دانست دستاورد درصدی مشارکت کاندیدای رفسنجانی هاشمی تعیین اسلامی چراکه فاطمه داشتند