برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد که در دولت یازدهم همه وزرا، اطلاعات اموال خود را اعلام کردند.

مازندمجلس:  حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر ابلاغ آیین‌نامه شرایط و چگونگی مصادره محل نگهداری کالای قاچاق ممنوع از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی و آیا این موضوع ارتباطی به پرونده اخیر مطرح شده دارد؟ گفت: این دو موضوع ربطی به یکدیگر ندارد و این آیین‌نامه بر اساس تبصره ماده 24 قانون قاچاق کالا و ارز صادر شده است و بر همین اساس موضوعی از پیش تعیین شده بوده که به تصویب رییس قوه قضاییه رسیده است و از مدت ها پیش موضوع مورد رسیدگی قرار گرفته بود و اخیرا هم آیین نامه آن ابلاغ شد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در خصوص فاجعه منا تمهیدات قضایی در این زمینه به کجا رسید؟ آیا در صورت اعزام حجاج به حج امسال، تمهیدات قضایی در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: در مورد آخرین وضعیت این پرونده باید از سازمان حج و زیارت، دولت و وزارت خارجه سئوال کنید، اما به نظر می‌رسد که آنها نهایت تلاش خود را کرده و می‌کنند تا مشکلی برای حجاج در سال جاری پیش نیاید و اگر هم مشورتی از قوه قضاییه بخواهند، قوه قضاییه آماده کمک به آنها است.

وی افزود: فاجعه منا همه ما و مسلمانان جهان را داغدار کرد چرا که حکام نالایق سعودی در  چندین ساعت و کمتر از یک روز تعداد زیادی از انسان‌های شریف را در حالی که لباس احرام به تن داشتند، کشتند. دادستانی کل کشور با کمک وزارت خارجه و دولت پیگیر آخرین وضعیت پرونده فاجعه مناست که بر اساس شنیده‌هایم قدم‌هایی نیز در این خصوص برداشته شده اما باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا قوه قضاییه در خصوص فرار قائم مقام آستان قدس رضوی به خارج از کشور، اطلاع‌رسانی نمی‌کند؟ گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص جزئیات این پرونده تا زمانی که پرونده تمام نشود میسر نیست. قبلا هم توسط دادستان تهران اعلام شده که این پرونده تشکیل شده و چون این پرونده متعلق به اموال آستان قدس رضوی است با جدیت پیگیری می شود و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر آخرین وضعیت اعلام اموال مسئولان، گفت: قبلاً افراد محدودی طبق قانون و قانون اساسی باید اموال خود را به دستگاه قضایی اعلام می‌کردند که بر همین اساس باید اطلاعات این اموال در دفترچه‌ای پر می شد و به دستگاه قضایی ارسال می‌شد و سوالات هم مشخص است و هر کسی که به پست و مسئولیتی منصوب می شود دفترچه برایش ارسال می شود و اگر نواقص داشته باشد نقص گرفته می شود، اما اکنون این لیست بیشتر شده است. در دولت یازدهم دو نفر از وزرا بودند که لیست اموالشان ناقص بود و بخشی از آن نقص را رفع کردند و فقط در مورد یکی از فرزندان آقایان اشکالی بود که سئوال کردیم و چون خدمت آنها به پایان نرسیده باید تا آن زمان منتظر ماند؛ لذا در دولت یازدهم همه وزرا، اطلاعات اموال خود را اعلام کردند.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوالی در باره آخرین وضعیت اقدامات هیات تسویه موسسه ثامن‌الحجج و اینکه تعدادی از کارمندان این موسسه گفته اند که موسسه آنها را اجبار کرده که حتما سر کار حضور داشته باشند ولی حقوق به آنها داده نمی شود؟ گفت: هیات تسویه این موسسه تشکیل شده و مسایل را دنبال می کند. با توجه به اینکه این موسسه حدود 500 شعبه داشته، در حال بررسی بکارگیری 1500 نفر از کارمندان این موسسه که واجد شرایط کار در جاهای دیگر هستند، است.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه عنوان شده که نامزدهای انتخاباتی در مناظره‌ها به هم شکایاتی را مطرح کرده اند و آیا این شکایات به هیات رسیدگی کننده رفته و آیا پرونده این شکایات در قوه قضاییه تشکیل شده است؟ گفت: در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری، کمیسیونی خاص تشکیل شده که آن کمیسیون نسبت به برخی موارد تذکر و حتی تذکر کتبی داده است که این تذکرات به نحوه مناظره و تخلفات آن بازمی‌گردد، البته من تاکنون از اینکه شکایتی به دادگستری واصل شده باشد چیزی نشنیده‌ام.

وی گفت: شکایت قوه قضائیه در قانون انتخابات پیش‌بینی شده که کجا قوه قضاییه وارد شود و در کجا شاکی خصوصی وارد می شود، البته در ابتدا باید خلاف بودن مطالب اعلام شده در اظهارات کاندیداها ثابت شود و اگر اعلام شد که نشر اکاذیب بوده، آن فرد یا دستگاه نسبت به اعلام شکایت می‌تواند اقدام کند.

محسنی اژه‌ای در ابتدای یکصد و دوازدهمین نشست خبری خود ضمن تبریک میلاد مسعود حضرت بقیه الله العظم و با بیان اینکه  امیدوارم تفضلات الهی و عنایت صاحب زمان (عج) شامل حال ما شود، گفت: روز متعلق به سربازان امام زمان (عج) را گرامی می دارم و آرزوی توفیق پیشاپیش برای سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات را دارم.

اعلام پرونده قضاییه اینکه موسسه اموال سئوالی وضعیت تشکیل قضایی قانون اطلاعات اژه‌ای محسنی وزارت گرفته دستگاه فاجعه یازدهم موضوع تسویه انتخابات متعلق ارسال شکایت البته کارمندان شکایات سربازان تمهیدات قاچاق شرایط آیین‌نامه ابلاغ رسیدگی سخنگوی آستان اقدامات سئوال خارجه اطلاع‌رسانی