برگزیده ها
معدن آزادشهر در اختیار یک نهاد است/ چرا مهر سکوت بر دهانشان زده‌اند

مازندمجلس: رییس‌جمهور گفت: معدن آزادشهر در بخش خصوصی و در اختیار یک نهاد بوده است و آنها باید پاسخگوی مردم باشند ولی کسانی که مسئول آن معدن بوده‌اند چرا مهر سکوت بر دهان‌شان زده‌اند.

مازندمجلس: رییس‌جمهور گفت: معدن آزادشهر در بخش خصوصی و در اختیار یک نهاد بوده است و آنها باید پاسخگوی مردم باشند ولی کسانی که مسئول آن معدن بوده‌اند چرا مهر سکوت بر دهان‌شان زده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی اعزامی ایلنا به ارومیه، حجت الاسلام حسن روحانی عصر امروز در سالن الغدیر ارومیه گفت: ارومیه قهرمان! آذربایجان عزیز! یاشاسین آذربایجان! یاشاسین ایران! این همه شور و هیجان از مردم عزیز آذربایجان غربی و از ارومیه قهرمان و از مهاباد عزیز، از میاندواب، از بوکان، از نقده، از پیرانشهر، از سلماس، از سردشت، از خوی، از شاهین دژ، از ماکو، از اشنویه، از چالداران و... و از همه مردم و همه زنان و مردان را می‌بینیم.

او افزود: قبل از آنکه به آذربایجان غربی بیایم، به گلستان رفتم تا سری به معدن‌چیان عزیزان‌مان را در آزادشهر بزنم. غم‌خواری و عشق و برادر وجود دارد. این معدن در بخش خصوصی و در اختیار یک نهاد بوده است و آنها باید پاسخگوی مردم باشند. ما با همه توان در کنار مردم و کارگران و در کنار معدن‌چیان و خانواده‌های عزیز از دست داده خواهیم بود ولی کسانی که مسئول آن معدن بوده اند چرا مهر سکوت بر دهان‌شان زده‌اند.

رییس‌جمهور تاکید کرد: دیدن دریاچه ارومیه برای من شعف‌آور است. من ۴ سال قبل که به شما مردم ارومیه قول دادم و گفتم اگر رییس‌جمهور شوم اولین موضوعی که در دولتم مطرح خواهم کرد دریاچه اورمیه است. یادتان است آن روز شما از اشک چشم خود یاد کردید. یادتان هست غم سراسر غرب ایران را برای خشک شدن دریاچه ارومیه فرا گرفته بود ولی امروز همه ما خوشحالیم که این دریاچه را تثبیت کردیم.

او گفت: مردم آذربایجان و غرب ایران بدانید در هشت سال قبل از این دولت آب دریاچه ارومیه سه متر و ده سانتی‌متر پایین آمد و اگر اقدامات این دولت نبود شما یک کویر خشک را در اینجا شاهد بودید. زنان و مردان و مردم قهرمان! سر ایران، آذربایجان است. چشم زیبای ایران دریاچه ارومیه است. می‌خواستند این چشم زیبای آبی را در این بدن نبینند ولی امروز شاهدیم امواج دریاچه حیات خود را فریاد می‌زند.
ادامه دارد...

ارومیه دریاچه آذربایجان قهرمان امروز زده‌اند اختیار رییس‌جمهور آزادشهر یاشاسین زیبای یادتان معدن‌چیان مردان مسئول پاسخگوی خصوصی باشند کسانی روحانی دهان‌شان