برگزیده ها
شعار 4 درصدی توهین به نظام است/ انتقاد شدید از نامنویسی احمدی نژاد و قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری

مازندمجلس: کواکبیان با اشاره به تقسیم بندی «4درصدی، 96 درصدی» یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: این شعار، توهین به نظام است چون که آن ها خواهند بگویند نظام جمهوری اسلامی بعد از 40 سال به جایی رسیده که فقط 4 درصد از آن راضی هستند!

مازندمجلس-مجید ساجدی فر: دکتر مصطفی کواکبیان عصر یک شنبه هیجدهم اردیبهشت ماه به مرکز مازندران آمد و در مسجد جامع ساری مورد استقبال مسئولان ستاد، دبیران احزاب و حامیان دولت قرار گرفت.

در ابتدای مراسم، احمدی فولادی (رئیس ستاد دکتر روحانی در شهرستان ساری) پس ازعرض خوشامد به کواکبیان (دبیرکل حزب مردمسالاری و عضو فراکسیون امید مجلس) به مسائل انتخابات و شعارهای آن چنانی برخی نامزدها پرداخت. وی، با اشاره به شعارهای آن چنانی برخی نامزدها، گفت: امروز وطیفه ما است که در برابر عوامفریبی و شعارهای پوپولیستی چنین نامزدها روشنگری و آگاهی بخشی کنیم.

احمدی فولادی، افزود: افزایش سه برابری یارنه را با شرایط فعلی کشور امکان ناپذیر نیست. مقدار فعلی یارانه (45 هزار و 500 تومان) برای دولت فشار آوراست، آن وقت آن ها چگونه می خواهند اعتبار یارانه سه برابری را تامین کنند. مردم به خوبی احساس کردند که بخشی از افزایش قیمت و تورم، ناشی از پرداخت یارانه است.

در ادامه مرتضی رمضانی (دبیر حزب مردمسالاری شهرستان ساری) نیز در سخنانی کوتاه به سفر کواکبیان به ساری و انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.   

تا اینکه دکتر مصطفی کواکبیان، مهمان امروز ساروی ها و سخنران اصلی این مراسم در جایگاه حاضر شد و به موضوعاتی چون دلیل نامنویسی خود در انتخابات ریاست جمهوری، افشاگری عوامفریبی و شعارهای پوپولیستی، دلایل حمایت از روحانی، محقق شدن اهداف برجام، ارائه نامزدهای حزبی در انتخابات، رد شایعات مخالف بودن اصلاح طلبان با انرژی هسته ای و مشارکت حداکثری در انتخابات از مهمترین موضوعات اظهارات کواکبیان بودند.   

کواکبیان با دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات، گفت: ثابت شده است هرگاه مشارکت مردم در انتخابات بالای 50 درصد بوده است اصلاح طلبان پیروز بوده اند.

وی با بیان اینکه ما خواستار تداوم تدبیر و عقلانیت هستیم، افزود: ما نمی گوییم دولت روحانی بدون ضعف است. ما هم در زمینه هایی نقد داریم اما در این دولت گام های اساسی در سیاست خارجه، رشد اقتصادی و نشاط اجتماعی برداشته شد که در نهایت برای کشور مفید بود.

 

کواکبیان با دروغ خواندن ادعای برخی که می گویند برجام هیچ دستاوردی نداشت، تصریح کرد: می گویند حامیان دولت و اصلاح طلبان خواهان انرژی هسته ای نیستند! آن ها بدانند نیروگاه های هسته ای در زمان دولت خاتمی ساخته شدند. نطنز در دوران ریاست جمهوری خاتمی راه اندازی شد و در دولت روحانی بود  که غنی سازی هسته ای به رسمیت شناخته شد. در حالی که در دولت نهم و دهم ما در دنیا  مقبولیت نداشتیم و منزوی بودیم.

عضو فراکسیون مجلس، با اشاره به اختلاس های میلیاردی در دولت دهم، افزود: احمدی نژاد دزد نبود! اما صد رحمت به دزد. امروز در شرایط بدتری قرار داریم و کسی که وعده یارانه سه برابری می دهد یا قانون را دور می زند یا حقه باز است. در حالی که ریاست مجلس به صراحت اعلام کرد در چنین شرایطی احتمال افزایش یارانه وجود ندارد.

وی، با بیان اینکه باید به این سمت برویم که احزاب کشور برای انتخابات کاندیدا معرفی کنند نه حزبی خاص، گفت: برخی معرفی کاندیدا از حزب موتلفه را تکلیف شرعی دانسته اند، اگر قرار است حزب موتلفه نامزد حزبی برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشد احزاب اصلاح طلب نیز طبیعتا باید نامزدهایی حزبی معرفی کنند.

نماینده ادوار مجلس، با اشاره به تقسیم بندی «4درصدی، 96 درصدی» یکی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: این شعار، توهین به نظام است چون که آن ها خواهند بگویند نظام جمهوری اسلامی بعد از 40 سال به جایی رسیده که فقط 4 درصد از آن راضی هستند.

کواکبیان، با اشاره به رد صلاحیت های انجام شده در انتخابات، افزود: اگر قوه قضائیه به وظیفه خود به درستی عمل می کرد احمدی نژاد با پرونده هایی که دارد جرات نمی کرد برای نامنویسی انتخابات ریاست جمهوری اقدام کند. اگر قوه قضائیه به وظیفه خود به درستی عمل می کرد قالبیاف هم با پرونده های نجومی که در جریان است جرات نمی کرد برای نامنویسی انتخابات ریاست جمهوری اقدام کند.

دبیرکل حزب مردمسالاری، با بیان اینکه مخالفان خواب دو مرحله ای شدن انتخابات را به گور خواهند برد، گفت: در چنین شرایطی همه به صحنه می آییم و به روحانی رای می دهیم تا با آرایی بیشتر از سال 92 پیروز شود.

به گزارش خبرنگار معاونت رسانه ستاد دکتر روحانی در مازندران، دکتر کواکبیان با سخنان جنجالی و فراز و فرودهای سخنان خود، چندین بار هیجان مخاطبان را برانگیخت و مورد تشویق و شعار حمایتی حضار قرار گرفت و پس از یاپان مراسم نیز با استقبال و مشایعت پرشور حضار از مسجد جامع ساری خارج شد. 

 

سفر کواکبیان به ساری اظهارات جنجالی کواکبیان مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب اعتماد ملی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم عضو فراکسیون امید مجلس مجید ساجدی فر