برگزیده ها
مازندمجلس: ارتش پاکستان امروز (یکشنبه) مدعی شد در طی روزهای اخیر نیروهای نظامی این کشور پنج ایست بازرسی نیروهای امنیتی افغانستان را در نزدیکی مرز بین دو کشور از بین برده و در درگیری با این نیروها ۵۰ تن از آنها را کشته‌اند.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بر اساس اعلام ژنرال ندیم احمد، سخنگوی ارتش پاکستان در این درگیری‌ها که از روز جمعه آغاز شد همچنین دو سرباز پاکستانی نیز کشته و ۹ تن دیگر زخمی شدند. او در یک کنفرانس خبری در محل گذرگاه مرزی پر مناقشه "چمن" گفت که در این درگیری‌ها ۱۰۰ نیروی امنیتی افغان نیز زخمی شده‌اند.

با این حال نجیب دانش سخنگوی وزارت کشور افغانستان این ادعاها را به چالش کشید و گفت: هیچ ایست بازرسی متعلق به نیروهای افغان از بین نرفته است.

او خاطر نشان کرد: این کاملا ادعایی بی پایه و اساس است. او همچنین گفت که تنها دو پلیس مرزی افغان در منطقه سپین بولداک در سمت خاک افغانستان در مرز کشته و ۱۱ تن دیگر زخمی شدند. او گفت که اکثرا غیر نظامیان در این حملات آسیب دیده‌اند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی افغانستان و پاکستان از روز جمعه تا کنون در محل گذرگاه مرزی چمن واقع در استان بلوچستان پاکستان درگیری پیدا کرده‌اند و این دور جدید از درگیری‌ها تشدید خطرناک تنش‌ها بین این دو کشور همسایه را به همراه داشته است.

به گفته مقامات اسلام آباد درگیری بعد از آن آغاز شد که نیروهای امنیتی افغان به چند تن از کارکنان سرشماری پاکستان و نیروهای اسکورت آنها حمله کرده و ۹ غیر نظامی را کشته و ۴۲ تن دیگر از جمله زنان و کودکان را زخمی کرده‌اند.
پاکستان نیروهای امنیتی افغان افغانستان درگیری‌ها درگیری همچنین گذرگاه کرده‌اند بازرسی نیروی نظامی سخنگوی