برگزیده ها

مازندمجلس: مقام های اروپایی از جمله فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیام های تبریک به امانوئل مکرون رییس جمهوری منتخب فرانسه، بر معنای مثبت پیروزی مکرون برای اتحادیه اروپا تاکید کردند.

مازندمجلس: موگرینی در یک پیام توییتری با بیان این که 'فرانسه سرمایه گذاری برای آینده را انتخاب کرد'، افزود: ' آماده برای کار با مکرون و احیای اتحادیه (اروپایی) خودمان هستیم. زنده باید فرانسه؛ زنده باد اروپا'

همچنین 'الکساندر فان در بلن' رییس جمهوری اتریش ضمن تبریک به مکرون ، پیروزی او را پیروزی برای اروپای قدرتمند دانست و نوشت: اروپا به فرانسه، و فرانسه به اروپا نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، 'امانوئل مکرون' نامزد مستقل ریاست جمهوری فرانسه با کسب65.1 درصد آرا در دور دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که روز یکشنبه برگزار شد، در مقابل 'مارین لوپن' نامزد جبهه ملی پیروز شد.

با توجه به رشد گرایش های پوپولیستی و ملی گرایانه در اروپا و بخصوص همزمان با تنش های ناشی از 'برگزیت' ، این نگرانی در نزد برخی محافل سیاسی اروپا وجود داشت که با پیروزی مارین لوپن نامزد حزب راستگرای 'جبهه ملی' فرانسه ، پایه های همبستگی در اتحادیه اروپا بیش از پیش سست شود.

امانوئل ژان-میشل فردریک مکرون ، متولد 21 دسامبر 1977 پیش تر یک بانکدار و سرمایه گذار بود که بعدها توانست در عرصه سیاست نیز بدرخشد. مکرون در دانشگاه 'پاریس نانتر' فلسفه خواند و سپس در سال 2004 از مدرسه ملی اداری فارغ‌التحصیل شد. مکرون که از سال2006 تا 2009 عضو حزب سوسیالیست بود در سال 2014 در کابینه فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال منصوب شد.
فرانسه اروپا مکرون جمهوری پیروزی نامزد ریاست امانوئل مارین گزارش سرمایه اتحادیه موگرینی