برگزیده ها

مازندمجلس: قالیباف در انتخابات سال ۹۲ هم رای خوبی در نظر سنجی ها داشت؛ طبق آمار و ارقام این نظرسنجی‌ها در میان نامزدهای موجود قالیباف از بیشترین شانس برای پیروزی برخوردار بود اما ناگهان همه چیز برگشت.

مازندمجلس: محمدحسن خانی‌پور؛ همیشه همینطور بوده ؛ در لحظه آخر خودش را به دردسر انداخته ؛ کاری کرده که صحنه انتخابات تغییر کند و نتیجه خلاف تصور و خواسته‌اش شود. درباره محمدباقر قالیباف سخن می گوییم. او گویا در چالشی جدید که ایجاد کرده گرفتار شده و حالا باید راهی برای خروج از آن پیدا کند. از قرار معلوم تیم انتخاباتی او در محاسبات اشتباه کرده؛ اکنون آماده‌باش در این تیم اعلام شده تا بلکه راهی یافته شود. قالیباف در مورد یکی از وزرای کابینه سخنانی گفته و اکنون حامیان دولت موضوعی را در مورد نزدیکترین عضو خانواده او سوال می‌‌کنند. قالیباف باید پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشد .

ریزش در چند دقیقه

او در انتخابات سال ۹۲ هم رای خوبی در نظر سنجی‌ها داشت؛ طبق آمار و ارقام  این نظرسنجی‌ها در میان نامزدهای موجود قالیباف از بیشترین شانس برای پیروزی برخوردار بود، همه چیز به خوبی پیش می‌رفت تا اینکه او به یک‌باره در مناظره وارد مساله تعیین کننده‌ای شد .

قالیباف خطاب به روحانی گفت :« در سال 82 که فرمانده نیروی انتظامی بودم و شما دبیر شورای عالی‌امنیت ملی بودم، در سالگرد حمله به کوی دانشگاه، هر سال برنامه می‌گرفتند یک جلسه من گفتم اجازه بدهید دفتر تحکیم وحدت مراسم را بگیرد. شما اشاره به این می‌کردید که بابا دنبال دردسر هستی ول کن چه مجوزی. این اصرار من بود که اجازه بدهیم دانشجو حرفش را بدهد ولی در چارچوب قانون! در شورای امنیت کشور هم در سال 82 جلسه ای برگزار شد، من معتقد بودم پشت حوادث سال 82 حوادثی که در کوی دانشگاه یا خوابگاه طرشت علامه اتفاق افتاد نیروی انتظامی تمام قد جلوی لباس شخصی ها افتاد و اجازه ندادیم حوادث 78 رخ بیاید. میگفتم پشت حوادث دانشجویان نیستند. »

پاسخ حسن روحانی صحنه انتخابات را تغییر داد
 
حسن روحانی در پاسخ به چالش ایجاد شده از سوی قالیباف گفت :«از آقای قالیباف خیلی تعجب می‌کنم. درست است باید رقابت کنیم ولی نه اینجوری. آقای قالیباف دلم نمیخواست بگم. آنجا بحث این بود شما می‌گفتید دانشجویان بیایند ما برنامه گازانبری داریم. ما می‌گفتیم راه این است که مجوز بدهیم و دستگیر کنیم. من راجع چند کلانتری به شما گزارش دادم. شما چی گفتید؟ نمیخواهم بازگو کنم. گفتید کل آدم‌های سالم من این تعداد است. برنگردید به بحث‌های آن زمان، این سینه من پر است از مسائل فراوان. حرف برای گفتن زیاد داریم. بگذارید رقابتمان سالم و درست باشد. شورای عالی امنیت ملی هم مدافع اقوام بوده به این شورا اتهام نزنید. از ابتدای زندگی سیاسی مسیرم روشن است هیچوقت پادگانی فکر و عمل نکردم. جزو افرادی هستم که حقوق  خواندم، من سرهنگ نیستم. حقوقدان هستم. »

خیلی‌ها معتقدند این اشتباه تاکتیکی محمدباقر قالیباف تاثیر زیادی در رای آوری حسن‌روحانی در آن انتخابات داشته است.

ماجرای یک وزیر 

در انتخابات امسال هم همین اتفاق افتاده است. او در نظرسنجی‌ها اوضاع بدی نداشت اما باز اشتباهات راهبردی تیم انتخاباتی‌اش کار را خراب کرده است. قالیباف البته تاکتیک خوبی را برای چالش برانگیزی با روحانی انتخاب کرده است. در فرم شاید اشکال زیادی وارد نباشد اما مساله محتواست . آنها که برای او تکست می‌نویسند کدهای خوبی را آماده نکرده‌اند. بعد از آن کپی‌کاری‌های انتخاباتی او دردسری بزرگ برایش ایجاد کرد حالا حرفی که او در مناظره دوم هم زده دوباره ماجرایی جدید برای او درست کرده است .

او در این مناظره اتهاماتی را به یکی از وزرای کابینه وارد کرد. ورود بی‌مهابا و بی‌دلیل او به این مساله آنچنان به نظر نامناسب آمد که حتی هم جناحی او در مناظره یعنی ابراهیم‌رئیسی هم به صورت کاملا واضح به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت : :« ما 6 کاندیدا در اینجا حضور پیدا کرده‌ایم تا برنامه‌هایمان را برای مردم مطرح کنیم و آنها از این برنامه‌ها به نتیجه برسند و این حق مردم است. اما بحث‌های دیگری که حق مردم را ضایع کند به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست. »

سایر نامزدها هم در مناظره هر کدام به کنایه یا حتی صریح به این مساله واکنش منفی نشان دادند .

اما این واکنش‌ها پایان کار نبود . ستاد حسن روحانی که تاکنون در مورد اتهام زنی‌های محمدباقر قالیباف سکوت پیشه کرده بود حالا به طرح یک سوال از او پرداخته است . سوالی که بازتاب‌های گسترده رسانه‌ای داشته و محمد باقرقالیباف همچنان از پاسخ به آن امتناع می‌کند. ‌

وکیلی سخنگوی ستاد روحانی گفته است :« ممکن است بگویند چرا فرزند وزیر دست به تجارت زده است. همین انتقاد به فرزند آقای قالیباف وارد است. فعالیت‌های تجاری آقای الیاس قالیباف در خارج و داخل کشور و فعالیت‌های آموزشی و نام مدرسه ایشان زبانزد است. البته ایرادی ندارد به شرطی که از رانت فرزند شهردار بودن یا فرزند وزیر بودن استفاده نشود و با این همه باتوجه به توضیحاتی که درباره فرزند وزیر آموزش و پرورش مطرح شد، لازم است آقای قالیباف نیز درباره فعالیت‌های اقتصادی پسر خود توضیح دهد.»

محمد باقر قالیباف هیچ پاسخی برای این سوال نداده است . گویا در فضای مجازی نیز قرار است کمپینی برای گفتن پاسخ این سوال تشکیل شود .بحث بر سر این است که اگر بنا بر شفاف سازی است کسی که پیشنهاد داده اول خودش باید شروع کند؛ فعلا که پاسخی نرسیده و مردم منتظرند.  

به نظر می رسد قالیباف تنها نامزد این انتخابات است که با کپی‌برداری از روش‌های احمدی‌نژاد در رقابت‌ها وارد چنین فضایی در انتخابات شده است. قالیباف صحنه انتخابات را دوباره تغییر داده ؛ طبق معمول به ضرر خودش !

قالیباف انتخابات روحانی فرزند مناظره مساله شورای اجازه ایجاد حوادث محمدباقر انتخاباتی فعالیت‌های اشتباه تغییر درباره اتفاق داریم دانشجویان افتاد البته واکنش پاسخی دوباره زیادی اتهام بحث‌های انتظامی اکنون وزرای نتیجه دردسر شهردار کابینه کننده‌ای برنامه بدهیم دانشگاه نیروی نظرسنجی‌ها امنیت