برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > انتخابات - نامه نیوز نوشت:یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که هاشمی طبا در مناظره دوم عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و با توجه به حمایت‌هایش از دولت ، به نظر می‌رسد در نهایت به نفع روحانی از صحنه کنار برود.

مازندمجلس:عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با نامه نیوز،‌ در ارزیابی فضای انتخاباتی کشور بعد از مناظره دوم، گفت:‌ معتقدم در مناظره دوم فضا کاملا دو قطبی شده بود. آقای هاشمی طبا با تاکتیک مناسبی به سمت روحانی و جهانگیری آمده بود و میرسلیم هم با جمع‌بندی‌های که داشت به رئیسی و قالیباف نزدیک شده بود؛ البته به نظر می‌رسد میرسلیم به رئیسی نزدیک‌تر باشد تا قالیباف و آنطور که باید تحمل قالیباف را ندارد!  
 
ناصری با بیان اینکه بعد از مناظره دوم فضای انتخابات پرشورتر شده است، تصریح کرد: در مناظره روز گذشته هاشمی‌طبا به خوبی در قامت یک نامزد ریاست‌جمهوری ظاهر شد و در جایی که لازم بود به دفاع از دولت پرداخت؛ به نظر می‌رسد اگر همین روند ادامه داشته باشد در نهایت آقای هاشمی‌طبا به نفع روحانی از صحنه رقابت کنار برود. 
 
این فعال سیاسی با اشاره به حضور متفاوت ابراهیم رئیسی در مناظره دوم، خاطرنشان کرد: رئیسی در مناظره اخیر نسبت به هفته گذشته با آمار و ارقام آشنایی پیدا کرده بود و مشخص بود در این یک هفته با توجه به سفرهای فشرده‌ای که به سایر استان‌ها رفته است آموزش‌های لازم را هم دیده است. 
 
وی ادامه داد: در هفته گذشته و با توجه به حمایت جامعه مدرسین و روحانیت و جبهه‌پایداری از ابراهیم رئیسی، او اعتماد به نفس بیشتری برای حضور در عرصه پیدا کرده است. رئیسی با کلی‌گویی‌های که مطرح می‌کرد نشان داد نسبت به قالیباف از مسائل مدیریتی و اجرایی کشور دورتر است. 
 
ناصری در ادامه افزود: معتقدم آن کتابچه‌ای را هم که رئیسی در مقابل دوربین به مردم نشان داد برای سایر نامزدهای اصولگرایی که بنابر دلایلی ثبت نام نکردند و یا رد صلاحیت شدند تهیه شده بود. رئیسی شخصیتی نیست که حتی اگر بازنده باشد با رای کمی بخواهد این شکست را بپذیرد اما قالیباف با توجه به دو شکست بزرگی که در کارنامه خود دارد آمده تا هم مدیریت 12 ساله خود در شهرداری را زیر سوال ببرد و هم به دولت یازدهم حمله کند. 
 
این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه قالیباف می‌خواهد مناظرات سال 92 را جبران کند، خاطرنشان کرد: قالیباف حتی در شهرداری هم عملکرد خوبی نداشت و همان موقع که او در اتاق مناظره مشغول حمله به دولت بود،‌ بارش باران بخش عظیمی از خیابان های تهران را دچار بحران کرد و حتی نمایشگاه کتاب را هم با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرد؛ حال این سوال پبش می‌آید کسی که نمی‌تواند شهر و حوزه مدیریتی خودش را اداره کند چگونه می‌خواهد کشور را اداره کند؟ 
 
وی در ادامه تصریح کرد:‌ معتقدم با رگبارهای روز گذشته در تهران از یک سو، و ‌جواب‌های کوبنده روحانی، جهانگیری و هاشمی‌طبا و حضور جدی‌تر رئیسی از سوی دیگر،‌ قالیباف با کاهش آرا قابل توجهی روبه رو خواهد شد. 
 
عبدالله ناصری، با بیان اینکه اکنون شرایط برای طیف اصولگرا سخت‌تر شده است،خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌کنم حتی احمدی‌نژاد هم در روزهای آینده از رئیسی حمایت کند.جریان احمدی‌نژاد و جامعتین جریان‌های نیستند که قالیباف را پذیرا باشند و به نظر می‌رسد فضا به سمت کناره‌گیری قالیباف از رقابت‌ها خواهد رفت. 
 
عضوشورای مشورتی اصلاح طلبان ادامه داد: هرچند که حسن روحانی را پیروز انتخابات 29 اردیبهشت می‌دانم اما برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، آرا رئیسی نسبت به قالیباف رو به افزایش است.  
 
ناصری با بیان اینکه قالیباف از برخی جهات همانند محسن رضایی است، تصریح کرد: قالیباف میزان آرا برایش اهمیتی ندارد و سعی دارد تا از هر فرصتی که به دست می‌آورد به کسی که 4 سال قبل او را ضربه فنی کرده است حمله کند؛ قالیباف آمده تا عملکرد ضعیف خود در این مدت را توجیه کند تا آینده سیاسی خود را کمی ترمیم کند. باید گفت حتی اگر در انتخابات پیش‌رو اصولگرایان اکثریت شورای شهر را به دست بگیرند، بازهم قالیباف شهردارتهران نخواهد شد و به نوعی  پایان سیاسی قالیباف سر رسیده است. 
 
این فعال سیاسی در خصوص آرام بودن اسحاق جهانگیری نسبت به مناظره اول، گفت: جهانگیری از همان ابتدا اعلام کرده بود که به عنوان یاور آقای روحانی در  صحنه حضور دارد و اگر قرار بود همانند مناظره اول "بلد" شدن را ادامه دهد ، سبد رایی را برای خود اختصاص می‌داد که بعید بود در روز کناره گیری به روحانی منتقل شود. بنابراین معتقدم تصمیم عاقلانه‌ای بود که جهانگیری آرام‌تر و روحانی درخشش بیشتری نسبت به مناظره اول را داشته باشد.  

2929

قالیباف رئیسی مناظره روحانی سیاسی ادامه جهانگیری اینکه معتقدم گذشته انتخابات هاشمی‌طبا تصریح احمدی‌نژاد خاطرنشان   این   ناصری اصلاح حمایت می‌رسد ابراهیم عملکرد تهران آینده همانند می‌خواهد اداره بیشتری ناصری میرسلیم رضایی ندارد مدیریتی شهرداری