برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر مسکن و شهرسازی در واکنش به سخنان ابراهیم رئیسی در گفت وگوی ویژه خبری گفت: آقای رئیسی، من به دلیل روحانی‌زاده بودن تصمیم داشتم که به احترام لباس شما هیچ تعرضی به شما نداشته باشم. لیکن هم در برنامه‌های تبلیغی ستادتان و هم در برنامه گفتگوی ویژه امشبتان مطالب ناصحیحی گفتید که مایه تاسف است.

مازندمجلس: وزیر مسکن و شهرسازی در واکنش به سخنان ابراهیم رئیسی در گفت وگوی ویژه خبری گفت: من آخوندزاده ام اما ای کاش حرمت لباس روحانیت را نگه می داشتید، قصد رودرویی با شما را نداشتم اما متاسفانه ستاد تان باب اتهام زنی را گشود.

بخش هایی از اظهارات عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی در واکنش به سخنان ابراهیم رئیسی در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما را در ادامه بخوانید؛

آقای رئیسی، شما به عنوان متحد سیاسی دولت پیشین باید پاسخگوی ظلمی که به خریداران مسکن مهر در آن دولت رفت باشید

آقای رئیسی، من به دلیل روحانی‌زاده بودن تصمیم داشتم که به احترام لباس شما هیچ تعرضی به شما نداشته باشم. لیکن هم در برنامه‌های تبلیغی ستادتان و هم در برنامه گفتگوی ویژه امشبتان مطالب ناصحیحی گفتید که مایه تاسف است.

شما گفتید پیشرفت پروژه مسکن مهر در این دوره سالی 6% بوده است. به شما عرض کنم 55% تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر در این دوره صورت گرفته است. کل تعداد واحدهای باقیمانده نیز که باید تکمیل شوند فقط 90000 با پیشرفت %74 است. بنابراین، نیازی به زحمت شما نیست.

اجازه بدهید چند نکته را به شما متذکر شوم. شما خوب می‌دانید که بیش از 117000 واحد مسکونی مهر فاقد متقاضی هستند. این به معنی تصرف در وجوه امانی مردم و مبالغ دریافتی بابت پیش خرید مسکن مهر صورت گرفته است. این ظلم فاحشی است که به پیش‌خریداران مسکن مهر توسط دولت پیشین رفته و شما در آن موقع معاون اول قوه قضائیه بودید.

بفرمایید چه اقدامی در برابر شرکای سیاسی‌تان در دولت پیشین جهت احقاق حقوق مردم کردید؟ جز آنکه همان افراد را به عنوان عناصر اصلی ستاد انتخاباتی خود دعوت کردید؟

شما می دانید که نه تنها چندین هزار میلیارد تومان مسکن مهر خارج از مناقصه واگذار گردید، که 53 هزار واحد آن به یک شرکت خارجی از ترکیه در سالی که مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی» نام‌گذاری کردند، واگذار شد.

مبلغ این قرارد داد سه هزار میلیارد تومان است. با احتساب هر دلار حدود هزار تومان در آن سال، ارزش واگذاری این قرارداد، بدون احتساب ادعاهای بعدی پیمانکار معادل بیش از سه میلیارد دلار  است.

همه این موارد در زمان معاونت اولی قوه قضائیه شما صورت گرفته‌است. قاعدتا این موارد از سوی سازمان بازرسی کل کشور نیز در همان زمان، به شما گزارش شده است.

حال شما واقعا چگونه و با چه تصوری از مردم این گونه وانمود می‌کنید که شما مخالف واگذاری کار به خارجی‌ها هستید

مگر احداث واحدهای مسکن مهر چه پیچیدگی داشت که به خارجی‌ها آن هم در همان سالی که رهبری حمایت از کار و سرمایه مالی را در دستور کشور قرار دادند از پیمانکاران داخلی دریغ شد؟

واقعا شما مردم را تا این حد ناآگاه می‎دانید که با پوشیدن پوستین وارونه می‌توانید آنها را گمراه کنید؟
 نه آقای رئیسی! شما متحد استراتژیک رئیس جهور پیشین بوده و هستید و هنوز عوامل مؤثر دولت وی، ستاد انتخاباتی شما را تشکیل می‌دهند. شما نمی‌توانید با این پیشینه و این ترکیب ستاد انتخاباتی‌تان در قامت یک پرسشگر حاضر شوید.
 شما باید پاسخگو ی تمام اتلاف منابع مالی دولت پیشین چه در مسکن مهر و چه در سایر مفاسد هزارام میلیاردی باشید. شما باید پاسخگوی ظلم به اعتماد خریداران مسکن مهر و گمراه کردن آنان و هزینه کردن پول مردم در بیابانها باشید. شما نمی‌توانید خودتان را به عنوان غمخوار آنان نشان دهید. ای کاش حداقل حرمت لباس روحانیت را نگاه می‌داشتید.
پیشین رئیسی عنوان واحدهای میلیارد سخنان تومان باشید پاسخگوی رهبری واگذار حمایت احتساب موارد گمراه نمی‌توانید هستید خارجی‌ها واقعا واگذاری تکمیل واکنش ابراهیم شهرسازی بودید استراتژیک روحانیت گزارش گرفته قضائیه پیشرفت گفتید خریداران انتخاباتی