برگزیده ها
قالیباف با ادامه رفتارهایش حمایت اصولگرایان را هم از دست می‌دهد

مازندمجلس: یک نماینده سابق مجلس ششم گفت: قالیباف خارج از حیطه اخلاق عمل کرد، او با ادامه رفتارهایش حمایت اصولگرایان را هم از دست می‌دهد.

مازندمجلس: یک نماینده سابق مجلس ششم گفت: قالیباف خارج از حیطه اخلاق عمل کرد، او با ادامه رفتارهایش حمایت اصولگرایان را هم از دست می‌دهد.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره روند برگزاری مناظره‌های انتخاباتی و رفتار نامزدها با بیان‌ اینکه صدا و سیما سازکار و مناسبی برای این  مناظرات در نظر گرفته است گفت: کاندیداها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و می‌خواهند برنامه‌های خودشان را بگویند و یا به طرف مقابل انتقاد کنند. غیر از این هم باشد معنی رقابت انتخاباتی نمی‌دهد اما با روشی که صدا و سیما در نظر گرفته است امکان پذیر نیست.

او ادامه داد: ظرفی که صداوسیما ایجاد کرده اصلا درست نیست. سه ساعت وقت برای مناظرات قرارداده که آنها را به قطعات خیلی کوچک تقسیم کرده است. آن هم در شرایطی که  سوالات را کاملاً مبحث‌دار و یک‌سویه مطرح می‌کنند که خودش یک گزاره کامل است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: مثلاً در این گزاره‌ها برخی از نظرات مسئولان نظام مطرح می‌شود که کاندیداها نمی‌توانند از موضع خود در این باره صحبت کنند.این کار غیرخبری و غیر حرفه‌ای است که با توقعات مردم سازگاری ندارد

این فعال سیاسی عنوان کرد: مناظره دوم را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد ساعت اول خیلی طوفانی بود و طرف‌های مقابل سعی می‌کردند با حمله و ضدحمله تیرهای خلاص خودشان را شلیک کنند اما در بخش دوم مشاهده کردیم که کاندیداها حرفی برای گفتن نداشتند.

او خاطرنشان کرد: این‌که فقط بگوییم عده‌ای بیایند و دولت را نقد کنند و یا دولت حرف‌های یک‌سویه بزند مناظره انتخاباتی نیست. هر دو طرف حق دارند؛ دولت سرکار می‌تواند به اتفاقاتی که در گذشته رخ داده اعتراض کند و طرف مقابل هم می‌تواند دولت فعلی و چالش‌های پیش‌رو را به نقد بکشد. مردم ما انتظار دارند مباحث را  بشنوند و ببینند که نیاز جامعه چیست.

او تصریح کرد:‌ مثلاً کسانی مخالف سرمایه‌گذاری خارجی هستند و یا موافقند و یا عده‌ای معتقدند که با شرایط موجود می‌توان ۵ میلیون شغل ایجاد کرد چالشی که مردم دوست دارند بشنوند و ببینند. مناظره جای مباحث سیاسی و اقتصادی است.

این نماینده اسبق مجلس بااشاره به رفتار نامزدهای انتخاباتی در مناظره دوم اظهار داشت: شاید به همین خاطر بود که ما در مناظره دوم مشاهده کردیم برخی از کاندیداها برای اینکه دیدگاه‌های خود را مطرح کنند از پاسخ به سوالی که از آنها پرسیده می‌شد طفره می‌رفتند.

او با اشاره به رفتار قالیباف در مناظره گفت: قالیباف خارج از حیطه اخلاق عمل کرد، شدت عطش او برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری کار دستش خواهد داد. در همان دقایق اولیه مشاهده کردیم او در پاسخ به سوالی درباره آموزش و پرورش راجع به پرونده‌ای صحبت کرد که متهم او تبرئه و پرونده بسته شده است و این به شدت ناشی‌گری است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: طبیعی است که این حمله با ضد حمله پاسخ داده شد. آقای قالیباف باید بداند این رفتارهای غیرحرفه‌ای برای او گران تمام می‌شود. اصولگرایان که روزی از احمدی‌نژاد حمایت می‌کردند با مشاهده رفتارش چتر حمایتی خود را از سر او برداشتند، طبیعتاً با ادامه پیداکردن رفتارهای شهردار تهران اصولگرایان دیگر از او حمایت نخواهند کرد.

شیرزاد تاکید کرد: این‌که شخصی نشان دهد برای رسیدن به صندلی ریاست جمهوری به هر روشی دست می‌زند می‌تواند علامت خطر باشد.

نماینده اسبق مجلس گفت:‌ تعجب می‌کنم که قالیباف چرا یک‌دفعه این‌گونه شد. در مجلس ششم او رابطه‌ خوبی با دولت اصلاحات داشت اما به نظر می‌رسد به جای اینکه او بر شهرداری تهران تاثیر بگذارد، شهرداری تهران بر او تاثیر گذاشته است.

این استاد دانشگاه درباره سید ابراهیم رئیسی دیگر نامزد انتخاباتی اظهار داشت: در مورد آقای رئیسی باید گفت او رفتار محتاطانه‌تری داشت. او در سطح کلان برنامه‌های خود را مطرح کرد که این می‌تواند یکی از خطاهای بزرگ وی باشد.  رئیسی اگر می‌خواهد در انتخابات موفق باشد باید از سطح کلان به سطح خرد برسد. ببیند که در شهرستان‌ها چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

مناظره قالیباف سیاسی انتخاباتی ادامه کاندیداها رفتار می‌تواند اصولگرایان مشاهده حمایت مقابل دارند اینکه درباره رئیسی نماینده کردیم شیرزاد تهران بشنوند اتفاقاتی عده‌ای مباحث جمهوری رفتارهای شهرداری تاثیر این‌که ریاست اظهار سوالی صندلی ببینند یک‌سویه مناظرات گرفته حرف‌های اخلاق می‌دهد ایلنا رفتارهایش برنامه‌های خودشان مثلاً می‌توان خاطرنشان اصلاح‌طلب ایجاد تقسیم می‌کردند