برگزیده ها
مازندمجلس: کمیته وزارتی قانونگذاری دولت صهیونیستی روز یکشنبه با اتفاق آرا پیش نویس قانون "کشور قومیتی" را که به موجب آن رژیم صهیونیستی "کشور قومیت یهودی" به شمار می‌رود و هیچ طرفی غیر از "ملت یهود" حق تعیین سرنوشت در این رژیم را ندارند، تصویب کرد.

به نقل از منابع قدس اشغالی، این قانون روز یکشنبه و پس از گذشت چهار سال از طرح اولیه این طرح از سوی "آوی دیچر" عضو کنست صهیونیستی به تصویب رسید. دیچر زمانی که عضو حزب کادیما بود، این طرح را ارائه داده بود و پس از آن به عضویت حزب لیکود درآمد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این قانون که موافقت کمیته وزارتی قانونگذاری به معنای ملزم بودن تمامی فراکسیون‌های ائتلاف دولتی برای حمایت از آن در زمان رای گیری در کنست درباره آن است، خواستار به رسمیت شناخته شدن "اسرائیل" به عنوان "کشور یهودی و دموکراتیک" و پایتختی قدس برای آن است. بر اساس این قانون، زبان عبری زبان رسمی این رژیم خواهد بود و جایگاه زبان عربی که تاکنون به موجب قوانین قیمومیتی زبان رسمی در رژیم صهیونیستی به شمار می رفت، تنزل پیدا خواهد کرد.

بند مذکور این قانون بدین معناست که دولت و موسسات آن بعد از این نیازی به انتشار مصوبات خود به زبان عربی ندارند و نهادهای مردمی و وزارت راه و ترابری مجبور نیستند تابلوها و بروشورها را به زبان عربی بنویسند.

تصویب پیش‌نویس این قانون در کمیته وزارتی امور قانونگذاری مقدمه‌ای برای ارائه آن به کنست به منظور رای گیری درباره آن در شور مقدماتی طی هفته آینده است.
قانون صهیونیستی تصویب کمیته قانونگذاری وزارتی یهودی ارائه درباره گزارش ندارند پیش‌نویس یکشنبه