برگزیده ها
بهره برداری از خط آهن تهران – همدان به طول ۲۷۶ کیلومتر و با اعتبار ۹۷۰۰ میلیارد ریال

مازندمجلس: با حضور رییس‌‌جمهور، خط آهن تهران – همدان به طول ۲۷۶ کیلومتر و با اعتبار ۹۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

مازندمجلس: با حضور رییس‌‌جمهور، خط آهن تهران – همدان به طول ۲۷۶ کیلومتر و با اعتبار ۹۷۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی که یکشنبه شب با استقبال استاندار و مسئولین ارشد محلی وارد استان همدان شده است، صبح امروز، مسیری از خط آهن تهران - همدان را با قطار طی کرده و به طور رسمی این خط آهن را افتتاح کرد.

همچنین با حضور رییس جمهور خط آهن ملایر – فیروزان و ایستگاه فیروزان نیز با اعتبار ۱۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این طرح علاوه بر اینکه از لحاظ حمل نقل داخلی بار و مسافر، استان‌های همدان و کردستان را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌نماید، باعث فراهم آوردن بستر مناسبی به منظور احداث طرح‌ها و صنایع جدید، بهبود و گسترش شبکه ترابری منطقه و همچنین افزایش ایمنی سفر و کاهش مصرف سوخت می‌گردد.

قابلیت اتصال به شبکه ریلی کشور، کمک به توسعه و پیشرفت مناطق غربی، تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب کشور و گسترش مبادلات تجاری با کشورهای همسایه غربی ایران از مهم‌ترین مزایای این پروژه محسوب می‌شود.

طرح و اجرای خط آهن همدان – تهران در جریان سفر مقام معظم رهبری به استان همدان در سال ۸۳ مصوب شده بود و تکمیل زیرسازی و اجرای کامل ریل‌گذاری خط آهن همدان – تهران در دولت یازدهم اجرا شده است.

در حاشیه افتتاح خط آهن تهران – همدان همچنین با حضور رییس جمهور عملیات اجرایی ریل‌گذاری راه‌آهن همدان – سنندج به طول ۱۵۱ کیلومتر آغاز گردید. برای انجام این پروژه ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

همدان تهران میلیارد اعتبار همچنین کیلومتر گسترش تکمیل اجرای راه‌آهن ریل‌گذاری پروژه افتتاح برداری استان روحانی جمهور فیروزان