برگزیده ها

مازندمجلس: شکایت شرکت سخت افزاری کوالکوم از اپل، چالشی جدی برای این تولید کننده گوشی های آیفون به وجود آورده و حتی ممکن است ورود این گوشی به خاک امریکا را ناممکن کند.

مازندمجلس: درگیری بین این دو شرکت اولین بار در ماه ژانویه آغاز شد و اپل کوالکوم را به علت دریافت هزینه های سرسام آور برای صدور مجوز استفاده از فناوری خاص ارتباطات همراه تحت پیگرد قضایی قرار داد.
 
اما شرکت کوالکوم هم در ماه آوریل دست به انتقام گیری زد و شکایت متقابلی بر علیه اپل تقدیم دادگاه کرد. بر این اساس شکایت اپل بهانه ای برای کاهش مبلغ پرداختی بابت دریافت مجوز دانسته و تصریح شده بود که اپل نقش کوالکوم در جهت مسلط شدن بر بازار فناوری های همراه را کم ارزش جلوه داده است.
 
حالا کوالکوم قصد دارد به همین علت از کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا بخواهد تا از واردات گوشی آیفون به داخل خاک آمریکا جلوگیری کند.
 
کارشناسان حقوقی می گویند خطر این ممنوعیت جدی است و می تواند آینده و موفقیت مدل بعدی گوشی آیفون را به طور جدی تهدید کند. از سوی دیگر فروش گوشی آیفون در ماه های اخیر رو به کاهش بوده و انتشار چنین خبری می تواند بر سهم گوشی مذکور از بازار باز هم تاثیر منفی بگذارد.
 
تولید گوشی آیفون به منظور کاهش هزینه ها در کشورهای آسیایی صورت می گیرد و عدم فروش آن در خاک آمریکا به معنای از دست رفتن ۴۰ درصد از بازار این تلفن همراه است. این احتمال وجود دارد که اپل برای جلوگیری از وقوع هرگونه مشکلی در پشت پرده با کوالکوم به توافق برسد.

آیفون کوالکوم همراه بازار آمریکا تواند جلوگیری فناوری دریافت هزینه احتمال شکایت