برگزیده ها
وعده افزایش ۲.۵ برابری درآمدهای دولت گزاف است

مازندمجلس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادعای افزایش دو و نیم برابر کردن درآمدهای دولت که از جانب برخی نامزدها مطرح شده را گزاف خواند.

مازندمجلس: نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادعای افزایش دو و نیم برابر کردن درآمدهای دولت که از جانب برخی نامزدها مطرح شده را گزاف خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمصطفی هاشمی‌طبا در نشست خبری خود در باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به برخی از تهدیدهای داخلی و خارجی گفت: در جریان جنگ دشمن به ما حمله کرد اما شهیدان با خون خود مرزهای ما را مستحکم کردند. بعد از جنگ بجای اینکه راه شهیدان را برای حفظ ایران پیش ببریم، مشغول مصرف کردن شده‌ایم. مام وطن امروز تکیده شده که البته استخراج بخشی از نفت و گاز بخشی از روی ناچاری بوده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد:‌ مصرف بی‌رویه، حفر چاه عمیق، نشست کردن زمین و خشک شدن روزنه‌ها موجب شده حدود ۱۰ میلیون نفر به شهر و حاشیه‌های شهر بیابند و مشکلات ایجاد کنند.

او اولویت‌های دولت خود را اجرای قانون مطرح کرد و گفت:‌ باید براساس بودجه کشور که درآمد دولت در آن مشخص است، هزینه کرد. دولت نمی‌تواند خلاف قانون هزینه کند. راه‌های درآمد دولت گرفتن مالیات، فروش ارز برای واردات و گمرکات است.

معاون رییس دولت اصلاحات تاکید کرد:‌ اگر کسی بگوید می‌خواهم درآمد اضافه کنم تا هزینه چنان کنم، مصداق حرف‌هایی است که نمی‌شود اجرا کرد. دولت چارچوب اجرایی مشخص دارد آنچه من استخراج کردم از دل قانون بوده است.

هاشمی‌طبا افزود: اولویت اول رسیدگی سرزمینی است. دولت باید در چند بخش حیاتی سرمایه‌گذاری کند. دوم رسیدگی به محرومان است. دولت پول خاصی برای این کار در نظر گرفته است. باید یارانه برای کمک به محرومان در نظر بگیریم و این کمک فقط پول نیست

او به ادعاهای برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردو گفت:  اینکه درآمد دولت ۲.۵ برابر می‌کنم گزاف است و فراتر از قانون نمی‌تواند انجام دهد. مثلا مالیات بیشتر بگیرد یا ارز گران تر بفروشد ارز ۸۰۰ کردند ۳۰۰۰ تومان حالا هم می خواهند آنرا به ۱۰۰۰۰تومان برسانند عده ای هم از این خبر دار می کنند رانت میبرند

ادامه دارد

قانون درآمد هزینه هاشمی‌طبا جمهوری ریاست انتخابات محرومان رسیدگی مالیات ادامه نمی‌تواند شهیدان درآمدهای افزایش نامزد برابر اینکه اشاره استخراج