برگزیده ها
«فوری و محرمانه»؛ 68 میلیون دلار، هزینه استقبال عربستان از «ترامپ»
مازندمجلس: با لو رفتن متن نامه محرمانه ملک سلمان به وزارت دارایی عربستان، مشخص شد که ریاض مبلغ 68 میلیون دلار برای استقبال از ترامپ هزینه خواهد کرد. به گزارش فارس، در آستانه سفر «دونالد ترامپ» به عربستان سعودی، سندی با قید «فوری و خیلی محرمانه» از دیوان سلطنتی عربستان درباره هزینه استقبال از رئیس جمهور آمریکا در ریاض در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بر اساس این سند، هزینه استقبال از ترامپ در عربستان 257 میلیون ریال سعودی معادل 68 میلیون دلار برآورد شده است.

دفتر پادشاهی «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» در نامه‌ای به وزارت دارایی عربستان دستور داد تا شرایط برای استقبال از رئیس‌جمهور آمریکا فراهم شود و این وزارتخانه با بودجه‌ پیشنهادی تشریفات پادشاهی به مبلغ 112 میلیون و 795 هزار و 63 ریال سعودی برای برگزاری نشست عربی - آمریکایی موافقت کند.

در ادامه این نامه همچنین خواسته شده فوراً با مبلغ 20 میلیون ریال سعودی پیشنهادی از سوی کمیته تشریفات استانداری ریاض، 99 میلیون، 210 هزار ریال سعودی درخواستی از سوی هیئت رئیسه رفاهی ویژه این دیدار و 25 میلیون ریال درخواستی از سوی دفتر مشارکت‌های راهبردی بین‌المللی موافقت و واریز شود.

رونوشت این نامه محرمانه و دستورات ملک سلمان به هیئت دولت، وزارت دفاع، وزارت امور شهری و روستایی، ریاست شورای اداره کل امور رفاهی و ریاست تشریفات پادشاهی ارسال شده است.



 
دونالد ترامپ قرار است اواخر می (اوایل خرداد) به عربستان سعودی سفر کند. این اولین سفر خارجی دونالد ترامپ از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهوری آمریکا در کاخ سفید به شمار می‌رود.

منابع آگاه، هدف اصلی رئیس‌جمهور آمریکا از این سفر را انعقاد قراردادهای فروش سلاح به عربستان به ارزش ده‌ها میلیارد دلار و هماهنگی برای مقابله با داعش و ایران تحت عنوان «مبارزه با اسلام افراطی؟!» عنوان می‌کنند.
عربستان میلیون ترامپ سعودی استقبال محرمانه آمریکا وزارت هزینه عنوان تشریفات پادشاهی سلمان رفاهی ریاست درخواستی موافقت رئیس‌جمهور پیشنهادی دارایی دونالد