برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سرپرست دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن گفت: ایرانیان مقیم آمریکا می‌توانند از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

مازندمجلس:
تأمین اجتماعیبه گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، در نشستی که با حضور حسین جودکی مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی و مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن، برگزار شد، مسائل و مشکلات تأمین اجتماعی برای ایرانیان مقیم کشور آمریکا تشریح و مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
عاطفت در این نشست گفت: بیش از یک میلیون و ٤٠٠ هزار ایرانی ازجمله دانشجویان در ایالات متحده آمریکا پراکنده هستند که جهت انجام امور خود به این دفتر مراجعه می‌کنند و با توجه به فعال نبودن سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور کانادا به این تعداد ایرانیان مقیم این کشور نیز به جامعه مخاطب افزوده می‌شوند و حجم فعالیت دفتر بسیار گسترده است.
وی افزود: در حال حاضر دفتر حفاظت از منافع به ویژه در حوزه تأمین اجتماعی امور مربوط به تنظیم وکالتنامه ها، تشخیص هویت و وضعیت حیات، اشتغال و تأهل مستمری بگیران، بازنشستگی و بازماندگان را به انجام می‌رسانند و تاکنون نیز تعامل مناسبی با اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در این زمینه وجود دارد و در خصوص اجرای بیمه ایرانیان خارج از کشور تمهیداتی دیده شده است.
عاطفت اظهار داشت: یکی از انتظارات و خواسته‌های ایرانیان، بهره مندی از پوشش تأمین اجتماعی است. با وجود این که گروه هایی از ایرانیان ساکن در این کشور از حمایت‌های پایه تامین اجتماعی برخوردار هستند لیکن بسیاری از آنان دارای سوابق بیمه‌ای نزد این سازمان هستند و همچنین به منظور حفظ پیوندهای خود با موطن اصلی تمایل فراوان دارند تا امکان ادامه بیمه پردازی یا پوشش بیمه‌ای را داشته باشند.
سرپرست دفتر حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن با اشاره به نیاز مبرم کارکنان محلی دفتر حفاظت از خدماتتأمین اجتماعی گفت: در وزارت امور خارجه در این زمینه مذاکراتی انجام و طرح موضوع شده است که امیدواریم با همکاری و تعامل سازمان تأمین اجتماعی این مهم برای کارکنان دفتر و البته تمام سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشور‌ها فراهم شود. مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه ضمن بیان اهداف و ماموریت‌های این اداره کل، به تشریح شرایط و مقررات مربوط به بیمه ایرانیان خارج از کشور پرداخت.
حسین جودکی گفت: اداره کل اتباع سازمان تامین اجتماعی تلاش کرده تا با لحاظ تمام موانع و مشکلات موجود، به ویژه در منطقه آمریکای شمالی که بالغ بر ٥٠ درصد ایرانیان خارج از کشور را در خود جای داده است، فرایند بیمه ایرانیان خارج از کشور را تسهیل و تسریع کند.


اجتماعی ایرانیان تامین حفاظت تأمین اسلامی اتباع جمهوری منافع اداره عاطفت تعامل مربوط زمینه کارکنان بیمه‌ای تشریح ایالات جودکی سرپرست جامعه متحده مشکلات واشنگتن آمریکا