برگزیده ها
مازندمجلس: رزمایش اردن با مشارکت هفت هزار و 400 نظامی از 21 کشور و مشارکت 2 بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا، آغاز شد.

به گزارش تابناک، شبکه خبری الجزیره در این باره گزارش داد: این رزمایش روز گذشته (یکشنبه) با مشارکت بیش از 7 هزار و 400 نظامی از 21 کشور جهان و با محوریت ادعایی مبارزه با تروریسم و تحکیم امنیت مرزها و عملیات جستجو و نجات آغاز شد.
 
از مهم‌ترین اهداف عملیاتی این رزمایش، اجرای عملیات‌ هجومی و دفاعی و مبارزه ادعایی با تروریسم و جنگ در مناطق هدف و پاسخ به حملات شیمیایی عنوان شده است.
 
خالد الشرعه، مدیر تمرین مشترک و سخنگوی این رزمایش گفت: اردن از سال‌ها قبل با شرکایش در جهان و کشورهای دوست، این رزمایش‌ را برگزار می‌کند.
 
وی افزود: در شرایط حال حاضر منطقه و جهان، می‌طلبد که تشریک مساعی و هماهنگی مشترک و تبادل تجارب برای مبارزه با تروریسم صورت بگیرد.
 
بیل هیکمن، معاون فرمانده ارتش آمریکا در خاورمیانه نیز در این باره گفت: رزمایش مشترک اردن تبدیل به یک فعالیت مهم میان ایالات متحده، اردن و شرکای نظامی بین المللی شده است.
 
برای نخستین بار است که در این تمرین، دو بمب افکن از نو بی بی 1 وابسته به نیروی هوایی آمریکا شرکت می‌کنند.
 
در این رزمایش کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، هلند، یونان، لهستان، استرالیا، ژاپن، پاکستان، عربستان، مصر، عراق، لبنان، قطر، امارات، بحرین، کویت، کنیا و نمایندگانی از ناتو شرکت دارند.
رزمایش آمریکا مشترک مبارزه تروریسم نظامی مشارکت تمرین کشورهای گزارش نیروی هوایی ادعایی