برگزیده ها
فعال اقتصادی: 60 درصد کارآفرینان کارگاه های کارآفرینی روحی وارد بازار کار می شوند

مازندمجلس: تهران ـ ایرنا ـ مدیر مرکز کارآفرینی روحی کاوه از جذب 60 درصدی کارآفرینان کارگاه های کارآفرینی روحی به بازار کار خبر داد و گفت: کارآفرینی روحی و معنوی بر شناخت توانایی های فرد توجه دارد و در کارگاه های کارآفرینی روحی آموزش های لازم برای این شناخت به افراد ارائه می شود.

مازندمجلس: «رویا کاوه» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: در مراکز کارآفرینی روحی افراد یادمی گیرند تا به کمک داشته های خود اقدام به تولید و کسب و کار جدید کنند و هر کارآفرین به عنوان یک نماینده برای آموزش در محافلی همچون مساجد، فرهنگسراها و پارک ها به افراد آموزش می دهد.
کاوه توضیح داد: علاوه بر آموزش های لازم در کارآفرینی روحی، فعالیت هایی اقتصادی نیز در مراکز انجام می شود و به افراد کمک می کنیم تا با توجه به کالاهای عمده مصرفی خانواده و با خلاقیت و نوآوری تولیداتی داشته باشند و این تولیدات را در محل سکونت خود به فروش برسانند.
وی اشاره کرد: عمده کارآفرینانی که در کارگاه ها شرکت می کنند زنان خانه دار و سرپرست خانوار هستند که در کارگاه های مهارت آموزی شرکت می کنند و پس از آشنایی با توانایی های ذاتی خود وارد بازار کار می شوند و کسب و کار جدید ایجاد و به اقتصاد خانواده کمک می کنند.
به گفته مدیر کلینیک کارآفرینی روحی کاوه، صندوق کارآفرینی امید با درخواست کمک به کارآفرینان حاضر در کارگاه های کارآفرینی روحی موافقت کرده است.
به گزارش ایرنا، «اصغر نورالله زاده» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید روز گذشته(یکشنبه) در مراسم افتتاح کلینیک کارآفرینی روحی کاوه گفته بود، کارآفرینی روحی، به دنبال کار درمانی بر روح افراد نیست و مراکز کارآفرینی روحی توانایی افراد را در زمینه ریسک پذیری و اعتماد به نفس با رویکرد کسب و کار تقویت می کنند.
به گفته وی، کارآفرینی تنها شامل مهارت های فنی و فردی نیست و در حال حاضر در سراسر دنیا مهارت های ذهنی را نیز شامل می شود که افراد به کمک این مهارت ها کسب و کار جدید را پایه گذاری می کنند.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: انسان ها برای ارتقای سطح زندگی نیازمند شناسایی توانمندی های خود هستند تا با شناخت و استفاده از این توانمندی ها در راستای رفع نیازها و بهبود کسب و کار گام بردارند.
وی تاکید کرد: در کارآفرینی روحی به کمک تمرین ها و راهنمایی های لازم توانایی های بالقوه به بالفعل تبدیل می شود و به عبارتی با تمرین های لازم اعتماد به نفس و خلاقیت در ذهن افراد ایجاد می شود و با ورود به کسب و کار جدید می توانند موفقیت های زیادی به دست آورند.
نورالله زاده اظهار داشت: مطالعات کارآفرینان موفق دنیا حاکی از این است که این کارآفرینان موفق علاوه بر توانایی مهارتی، توانایی های روحی خود را در ایجاد کسب و کار جدید به کار گرفته و موفق شده اند.
وی یکی از بخش های مغفول مانده در حوزه توسعه کارآفرینی را کارآفرینی روحی عنوان کرد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان این که کارآفرینی روحی بسترساز و تربیت افراد است، ادامه داد: پس از فراگیری مهارت های ذهنی فرد وارد فضای کسب و کار می شود.
وی تاکید کرد: صندوق کارآفرینی امید از کلینیک ها و مراکزی که مهارت های ذهنی افراد را ارتقا دهند، استقبال می کند و حمایت های لازم را از این مراکز به عمل می آورد.
نوراله زاده افزود: مراکز و کلینیک های کارآفرینی روحی تنها به منظور درمان افراد نیست، بلکه کلینیک هایی مورد نظر ما است که مهارت های ذهنی افراد را در کنار مهارت های فنی و فردی افزایش دهد.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درباره کمک های صندوق کارآفرینی امید به افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند، گفت: صندوق کارآفرینی در دریافت مجوز و تسهیلات لازم برای کسب و کار جدید به این افراد کمک می کنند.
این فعال کارآفرینی با بیان اینکه عوامل متعددی در ثبات کسب و کار جدید موثر هستند، افزود: کسب و کارهای جدید به دلیل بازار نامناسب، قیمت بالای تمام شده کالاهای تولیدی و یا افزایش اجاره بهای محل کسب و کار ثبات ندارد و در این راستا صندوق کارآفرینی امید به کمک تسهیلات مالی که به صورت ادراکی و استنباطی به بنگاه های کوچک اقتصادی تعلق می گیرد، می تواند به این بنگاه ها کمک کند.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9132**1561**خبرنگار: فرزانه سلامت بخش**انتشار: مژگان توانا

کارآفرینی افراد صندوق مهارت اقتصادی مراکز توانایی کلینیک مدیرعامل کارآفرینان کارگاه ایجاد آموزش ایرنا بازار بنگاه تاکید تسهیلات افزود افزایش توانمندی تمرین خلاقیت عنوان خبرنگار علاوه کالاهای نورالله خانواده اعتماد